Tých hier sú tisíce len na Steame
5 June 2016 at 09:19 AM EDT.
Two years ago today marked when Steam on Linux had 500 titles. Now today, the Steam Store lists 2,208 games as being available for Linux! Well more than four times the amount of Linux games available in just two years.
Of course, most of those games are indie titles while there have been many AAA Linux game releases as well like F1 2015, Shadow of Mordor, Tomb Raider, and many others. Steam on Windows shows 8,712 titles available
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Steam-Linux-500-2200
Takže žiadnych desať.
Michael akurát zverejňuje v článkoch len hry, kde mu bežia jeho automatické benchmarky alias SW roboty, čo hru hrajú
Tak ono being available ještě neznamená being playable. Zrovna včera jsem řešil, jak přinutit Chivalry, aby se na mintu aspoň trochu hýbala. V režimu "lowest" to jakžtakž šlo. Je mi jasné, že za to steam nemůže, kvalitní port do linuxu nebude žádná sranda.
Koukal jsem na to přes strace, neustálé čekání ve smyčce přes gettimeofday.
To je normální chování. V té smyčce se provádí zpracování vstupů a animace a gettimeofday slouží k vyrovnávání počtu snímků za seknutu, aby se moc nelítal nahoru a dolů (potom to vypadá víc trhaně než nízký framerate).
Jediný problém je pokud ta smyčka neproběhne dostatečně krát za minutu.
Pokud hledáte viníka, tak tím je to zastoupení na úrovni statistické chyby, kdo by dobrovolně dával peníze a sílu pro odlazené hry na platformu, kterou nikdo nepoužívá a navíc ještě jejich uživatelé nejsou ochotni zaplatit za samotný systém, takže je velká pravděpodobnost, že nebudou ochotni zaplatit ani samotnou hru, že?
Prečo šírite mýty
Linux users contribute twice as much as Windows users
Add Comment! By Jeffrey Rosen on May 7th, 2010
We've always advocated cross-platform development -- in fact, last year, we wrote a post explaining why you should support Mac OS X and Linux. When organizing the Humble Indie Bundle, we decided to put our money where our mouth is and only select games that support all three major desktop platforms: Mac, Windows, and Linux.
At the moment, we have about 53,500 donations -- far more than we expected! But where did they come from? Our breakdown for number of donations per platform is: 65% Windows, 21% Mac, and 14% Linux. However, when we look at the amount donated per platform, we see something different. Our breakdown for total donation size per platform is 52% Windows, 25% Mac, and 23% Linux.
Linuxák zaplatí za hru 13,65 USD
ale Windowsák len 6,78USD
http://blog.wolfire.com/2010/05/Linux-users-contribute-twice-as-much-as-Windows-users
To že jsou rádi za cokoliv by byl validní argument pokud by kupovali hry jejichž port na Linux je dražší než Windows verze. Tohle jsou dobrovolné příspěvky.
Nedávno tu i proběhl rozhovor s několika vývojáři (Indie i pár větších), kdy se svorně vyjádřili že psát multiplatformně se dnes už rozhodně vyplatí. Sice není z Linuxové verze tolik peněz co z Windows, ale náklady se vrátí a do kasy přibyde hodně navrch.
Jinak ve Steamu mám 108 Linuxových her, přítelkyně asi tak dvoj až trojnásobek. U mě to hraje obrovskou roli při rozhodování o koupi, u ní také dost velkou.
Nevidím jak dobrovolnost příspěvku vylučuje to že byli dotyční rádi za cokoliv.
Indie vývojáři mají velmi nízké náklady na vývoj a podporu, a jejich výtvory jsou většinou technologicky dost pozadu. Jinými slovy napsat multiplatformní piškvorky s 3D izometrickým pohledem je poměrně jednoduché. U větších her zmíněných v článku můžete vidět, že je situace poněkud složitější.
Původní příspěvek byl o tom, že uživatelé Linuxu za hry ochotni platit nejsou a nebudou. Což tohle docela vyvrací, uživatelé Linuxu nemají problém přispívat víc než je nutné pro získání hry. Tvůj post to pak nijak nevyvrátil. "byli uživatelé rádi v podstatě za cokoliv".
Tohle by vysvětlovalo vyšší platby jinak platit neochotných Linuxáků jen v případě, že by ty hry dražší byly. Ne, jen prostě nemáme problém nejen platit za hry, ale přispět i víc než je nutné.
Co já jsem viděl, tak v absolutních číslech obvykle vedly MS Windows. Linux měl navrch jen v průměrném příspěvku. Ale i když se plácali přes kapsu jak diví, tak polovina všech peněz bývala od lidí s MS Windows, třetina z Macu a pak teprve Linux.
Ta čísla vyvrací názor "lidé s Linuxem nejsou ochotni platit". Ale bohužel spíše potvrzují názor "ignorováním Linuxu přijde nejvýše o desetinu obratu". O to více si vážím lidí, co ten port pro Linux dělají.
To by me zajimalo luliku, jak to delaj ti chudaci ... co vydavaj gamesy trebas na PS ... tam urcite bezi dx ... jo aha ... ono je to BSD ... teda skoro linux ... a co teprv ti, co delaj gamesy pro android ... no ti se musej uplne zblaznit bez toho dx. A dokonce i ti, co delaj gamesy pro widle od dx davaj ruce pryc. Proto si kupodivu vytvorili ... vulkan. Coz je kupodivu opengl.
A vis ty tuposlave proc od toho davaj ruce pryc? Protoze to ma mizernej vykon a jeste mizernejsi podporu a M$ pravidelne odmita vydat novejsi verze pro starsi verze widli, rudiz sou pro vyvojare cely desitky let nepouzitelny. Vyvojar se totiz nehodla pripravit o 70% trhu jen proto, ze M$ chce tlacit novy widle.
Proč taháte PS nebo Android do diskuse o DX? PS má vlastní API (minimálně dvě), Android OpenGL ES, iOS má Metal atd. Na každé platformě se navíc liší API pro zacházení se vstupními zařízeními, přepínání rozlišení, zvukový výstup atd.
Ad dokonce i ti, co delaj gamesy pro widle od dx davaj ruce pryc - fakt? Nějaký zdroj? Pokud jsem si všiml, tak her s podporou DX12 je výrazně víc než těch s podporou Vulkanu.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_support
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_Vulkan_support
Ad vulkan. Coz je kupodivu opengl - Vulkan je poměrně low level API, které má s OpenGL společného leda to že ho schválili v Khronos Group. Zdráhám se napsat že ho vyrobili, protože jde o přebarvené Mantle API od AMD. "Kupodivu" jste nejspíš nikdy neviděl dokumentaci OpenGL ani Vulkanu, takže zase píšete nesmysly.
Ad Protoze to ma mizernej vykon a jeste mizernejsi podporu a M$ pravidelne odmita vydat novejsi verze pro starsi verze widli, rudiz sou pro vyvojare cely desitky let nepouzitelny. Vyvojar se totiz nehodla pripravit o 70% trhu jen proto, ze M$ chce tlacit novy widle - o výkonu DirectX 12 zjevně nevíte vůbec nic, což nepřekvapí. Jinak to že Vulkan podporuje starší OS je sice fajn, jenže kdo má starý OS, má i starý HW, který nejspíš Vulkan vůbec nepodporuje. Pokud míříte na nové i starší počítače, musíte mít dvě různé větve kódu: DX12 a starší DX, nebo Vulkan a OpenGL. Navíc DX12 i Vulkan jsou relativně low level API, takže se dost zapotíte u optimalizací a testů pro různý HW. Resp. vy se asi nezapotíte, protože nejde o skriptování v bashi :D
> PS má vlastní API (minimálně dvě), Android OpenGL ES, iOS má Metal atd. Na každé platformě se navíc liší API pro zacházení se vstupními zařízeními, přepínání rozlišení, zvukový výstup atd.
OpenGL ES funguje na vsetkych menovanych platformach. SDL na kazdej z nich riesi vstup a audio.
Hladate problemy tam, kde ich ma len Windows :)
Ad OpenGL ES funguje na vsetkych menovanych platformách - na PS3 je OpenGL ES 1.0 s pár features z OpenGL ES 2, což řekněme neohromí, zvlášť když OpenGL ES 2.0 není kompatibilní s 1.1. Na PS4 je GNMX (high level) a GNM (low level), plus PlayStation Shader Language (prakticky shodný s HLSL z DX11). Android má OpenGL ES plus Android Extension Pack. A aby to bylo zajímavější, tak má OpenGL ES přes 250 extensions, které na cílovém HW můžou a nemusí být k dispozici :). Plus přičtěte klasický problém s výkonem. Na AAA projekt na Windows bych si fakt nevybral OpenGL ES.
Ad SDL na kazdej z nich riesi vstup a audio - SDL je wrapper, mimochodem nepodporuje PS. Navíc to že existuje wrapper nic nemění na tom, že ve Windows se vstupy, rozlišení i zvuk řeší přes DirectX. Jak jsem psal, SDL používá na Windows právě DirectX.
> A aby to bylo zajímavější, tak má OpenGL ES přes 250 extensions, které na cílovém HW můžou a nemusí být k dispozici :)
A ktore developer moze, ale nemusi pouzivat :)
> Na PS4 je GNMX (high level) a GNM (low level), plus PlayStation Shader Language (prakticky shodný s HLSL z DX11).
Je prakticky az natolko zhodny, preto prebera syntax z GLSL :) PSGL je "zhodny" s DX11/OGL4.5 funkciami a moznostami, nie vstupnym kodom. Rovnako tak GNM bude povedomejsie cloveku s pozadim v OpenGL. GNMX je pritom len wrapper pre jednoduchsie portovanie z DX11.
> Jak jsem psal, SDL používá na Windows právě DirectX.
A ako som uz pisal ja, DirectX je aj na Windowse len jedna z moznosti :)
> Na AAA projekt na Windows bych si fakt nevybral OpenGL ES.
To uz je ale len Vasa zla volba :) Ale pokial nieje podpora telefonov a spol dolezita, OpenGL bez ES alebo dnes uz skor Vulkan sa zdaju obecnou volbou.
Ad přes 250 extensions, ktore developer moze, ale nemusi pouzivat - pokud píše 3D piškvorky, tak ho to opravdu nemusí moc trápit. Pokud píše AAA projekt, je situace jiná.
Ad PSGL je "zhodny" s DX11/OGL4.5 funkciami a moznostami - ovšem na PS4 podle všeho úplně chybí.
Ad GNM bude povedomejsie cloveku s pozadim v OpenGL - je to low level API, s OpenGL ani DX nemá nic společného. Jestli bude povědomější člověku se znalostí OGL nebo DX si netroufám odhadnout.
Ad GNMX je pritom len wrapper pre jednoduchsie portovanie z DX11 - nebo OpenGL, obecně z high level API.
Ad pokial nieje podpora telefonov a spol dolezita, OpenGL bez ES alebo dnes uz skor Vulkan sa zdaju obecnou volbou - fakt? Zatím to vypadá, že se Vulkan moc nechytá. Nicméně bych to nechal na developerech, ať si vyberou to API, které jim připadá nejvhodnější pro daný úkol.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_support
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_Vulkan_support
> Ad GNMX je pritom len wrapper pre jednoduchsie portovanie z DX11 - nebo OpenGL, obecně z high level API.
Nie, GNMX cieli vyslovene na DX11. Jednu dobu sa dokonca chvastali, ze kod pojde preklopit bez uprav, ale potom ich to preslo.
> Zatím to vypadá, že se Vulkan moc nechytá.
Oficialne existuje kolko, 2 mesiace?
Sorry, ale to o OS a HW je lež. Mám nový a výkonný HW, provozuji na tom HTC VIVE bez jakýchkoliv problémů. MS Windows 8.1 mám proto, že jsem si je kdysi koupil (mám krabicovou verzi, heč) a protože MS Windows 10 z obav ze šmírování nechci. Fakt, že na svém počítači DirectX 12 nemám a mít nebudu je čistě rozhodnutí soudruhů z Microsoftu a nemá vůbec nic společného s tím, jaký mám HW. A v mém okolí nejsem výjimka, jsou tu lidé co už mají GTX 1080, ale drží se zuby nehty MS Windows 7.
Vaše "jenže kdo má starý OS, má i starý HW" je sprostá lež. A vy si musíte být dost dobře vědom, kolik stovek milionů lidí se drží starších verzí MS Windows jen proto, že MS Windows 10 nevěří. A že to vůbec nesouvisí s tím, jaký HW mají. Takže fakt, že DirectX 12 je jen pro MS Windows 10 prostě nejde chápat jinak, než jako snahu lidi popostrčit do desítek.
lulane, tech co maji widle 10 a kartou pouzitelnou pro dx12 je presne 00prd. Proto sou a jeste nejmin 10 let budou vsechny hry dx9. A za tech 10 let uz nebudou dx vubec, prave predevsim proto, ze mainstrem se presunul k hrani na telefonech. A pokud uz bude nekdo delat nejakou hru, bude chtit aby fungovala pokud mozno vsude, ne jen na jedny verzi widli.
Nemluve o tom, ze prinos dx 10/11/12 pro vyvojare je presne nula. Proto to nikdo nepouziva. Par nezajimavych efektiku ktery lze navic, byt trochu delsim kodem, snadno realizovat i v dx9.
No jasně, Mantle, Vulkan a DX12 je jeden velký nesmysl, DirectX 9 musí být dost dobré pro každého :). Jinak na telefonech se hrálo a bude hrát, ale asi ne totéž co na PC, protože jak velikost obrazovky tak ovládání se výrazně liší.
Ad prinos dx 10/11/12 pro vyvojare je presne nula - jistě, geometry shaders, tessellation shaders a další vylepšení shaderů, multithreaded rendering atd., to je všechno pro vývojáře nula :)
Samozřejmě když někdo prodá pár kopií hry, tak může celkem podrobně řešit každý problém. AAA projekty ale mívají spoustu uživatelů. GTA V se prodalo pro konzole 11.2M kopií během 24 hodin, pro PC přes 2M kopií za měsíc. K lednu tohoto roku se prodalo celkem 65M kopií. Věřím že při těch počtech může být podpora občas trochu problematická.
Deset let stará data? Sorry, ale pokud nemáte něco alespoň z roku 2015 a více, tak je to k ničemu. Navíc data z Humble Indie Bundle jsou k ničemu, protože osobně neznám nikoho, kdo by tyhle sračky hrál. Takže průzkum z nějakých normálních USA / EU pecek typu NFS, GTA, CoD, BF a podobně by byl mnohem více vypovídající, ale to se Vám nehodí, co?
Problém je v tom "ludi co poznam". Kdybyste byl skalní fotbalový fanoušek, tak byste viděl kolem sebe samé fandy do fotbalu, a viděl byste, že fotbal kolem vás zajímá prostě každého, i když mimo váš dohled je spousta lidí, kterým je naprosto ukradený. Kdybyste rád chlastal po hospodách, tak byste viděl, že všichni koho znáte chlastají, i když třeba z mého pohledu lidé pijí alkohol spíš jednou za pár měsíců než několikrát do týdne.
https://en.wikipedia.org/wiki/Selection_bias
Z jiného soudku: vzpomínáte na Steam Machines?
http://arstechnica.com/gaming/2016/06/its-time-to-declare-valves-steam-machines-doa/
tak si to ty dementni*1 PR sasku uvedom az zas budes tvrdit, ze lide kolem tebe jsou spokojeni s Windows, to se da ocekavat kdyz pracujes pro Microsoft *2
*1) https://cs.wikipedia.org/wiki/Demence
*2) ta cast MS zamestnancu co Windows nesnasi ti to v praci nerekne...
nejsem tvuj kolega ty sasku :) vyndej hlavu z te zumpy o ktere tak rad neustale mluvis... ja k tobe zadnou uctu nemam, naopak ses jen reklamni sasek z Microsoftu a princip kterej aplikujete je ubohej, jednou se ti ty sr&cky vratej, vzhledem k tomu ze zijes v te zumpe budes asi spokojenej... nicmene k puvodnimu, jako vzdy si trapne se vyhnul tomu aby si uznal ze ses vlastne bezpaterni idiot*1 co pouziva dvoji metr podle toho co se mu hodi do Microsoftiho kramu...
Ad nejsem tvuj kolega ty sasku - pravda, já dělám v IT, a vás bych si podle IQ a stylu vyjadřování tipnul dlaždiče nebo zametače.
K tomu zbytku: opakuji že pokud se neumíte držet pravidel diskuse, tak táhněte do žumpy, ze které jste vylezl. Nezasírejte (opětovně) diskusi svými vulgaritami, nikdo tu o ty vaše zvratky nestojí.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDumpa
tak hlavne ze ty si zaplatis za licenci windows a odsouhlasis ze microsoft muze ziskavat a zpracovavat tva data, pak ze za nic neruci a problemama at se obracis na prodejce... zacnes to pak pouzivat a uzivas si ze se o tobe sbiraji data ktera se prodavaji dal, ty nemas moznost to vypnout, pouze omezit to vychozi "sleduj me hodne" na "sleduj me mene", nemas k dispozici zdrojaky ani ty, ani nekdo kdo by ti mohl naprogramovat funkci ktera ti schazi, nebo bys ji chtel jinak... tak si slintej dal z toho, z ceho je jazdemu normalnimu cloveku na bliti ;)
Sice standardně motáte dohromady licence Windows a online služeb, ale to je technický detail. To "sledování" je vtipné stejně jako vaše výroky o očkování v jiné diskusi. Jinak naprogramovat funkcionalitu která vám schází ve Windows samozřejmě můžete. BTW kolik těch funkcionalit jste si naprogramoval pro Linux?
ty standartne pises jak dement a co jako? :)
licence Windows a online sluzby micha dohromady Microsoft:
- uzivatele nuti si zalozit Live ucet, pri instalaci 97 lidi ze 100 nevi jak nezalozit ucet ani ze by to vubec slo, formular pro MS pripravoval renomovany psycholog*2
- z Windows Store nelze instalovat bez Live uctu
- pri ruznych akci na uzivatele vyskoci "zaloz si Live ucet"
je mi jasne ze na ockovani si specialista, stejne tak na geneticky modifikovane potraviny, na chemicke hnojeni a podobne, az budes umirat na rakovinu tak si budes jiste opakovat jak ty vsechny sracky byli uzasne, ses vazne hovado *3, ale je to tvoje vec, jen to necpi ostatnim...
*1) https://cs.wikipedia.org/wiki/Demence
*2) co ma letite zkusenosti s vymejvanim mozku
*3) https://cs.wiktionary.org/wiki/hovado#v.C3.BDznam vyznam 2.
1. Pokud se neumíte řídit pravidly diskuse, které redakce prakticky pro lidi vašeho typu umístila do formu pod který zvracíte ty nesmysly, tak táhněte zpátky do žumpy a nezasírejte diskusi.
2. Live účet není nutné zakládat, nikdo vás nenutí instalovat aplikace ze Store, a podmínky používání online služeb neznamenají že je musíte používat, a to ani pokud si ten účet založíte.
3. Na rakovinu umírá poměrně velká část populace, protože nestihli umřít při porodu ani v dalších letech (například na záškrt s úmrtností 20% nebo tetanus s úmrtností až 90%). Nezemřeli ani na následky zranění, otravu jídlem, dehydrataci a další "tradiční" problémy. Dožívají se vysokého věku, kdy je rakovina bohužel dost běžný jev, se kterým toho neumíme moc dělat. Ale můžete jít přednášet někam do rozvojového světa jak špatné je hnojení, šlechtění a očkování, a jak mají šťastně a v souladu s přírodou žít do celých 20 let průměrného věku. Jako slogan si dejte "Neštovice, tetanus a záškrt, čistě přírodní, z darů naší země!" :)
FYI ještě v roce 1900 byl průměrný dožitý věk celosvětově 31 let, v roce 2010 to bylo celosvětově 67.2 roku, a v chemií, GMO a očkováním prolezlých US to bylo 78.9 let. Zjevně je třeba se vrátit zpátky do lůna přírody :D
"Live účet není nutné zakládat, nikdo vás nenutí instalovat aplikace ze Store, a podmínky používání online služeb neznamenají že je musíte používat, a to ani pokud si ten účet založíte."
Ale známe situaci a tlak při updatu [ 1 ], instalaci [ 1 ] nebo používání [ 1 ] => Mluvíš jako ti zaje...ní ču...i, co prodávají důchodcům ( ty pověstné ) deky
[ 1 ] W7-10
si to shrnem, ty zasiras diskuzi zvatkama a lzi o windows a svem domovu = zumpe, nikdo na tebe neni zvedavaj, ani na lzivou propagandu microsoftu, co do live uctu nuti horem dolem... nekolikrat sem ti psal ze jsi mnohonasobne vetsi hulvat, sprostak, vulgarista i kdyz se vetsinou snazit tato slovat nepouzivat, protoze ty vyuzivas princip "hodneho hocha" co dela svinarny pod rouskou dobra, ale to o co ti jde je neco uplne jineho... neodvolavej se drze na nejake pravidla, ja sem slusnej clovek, ty ses bezpaterni hyena, tak se prober nez se za tebe budou tve deti a/nebo rodice stydet...
Pokud jsem si všimnul, tak jsem v diskusi konstatoval existenci selection bias, načež jste mě začal tradičně urážet, protože nic jiného neumíte. Ten kdo tu porušuje pravidla jste vy. A to že za "sviňárnu" považujete to že nemám stejně ujeté názory jako vy myslím mluví samo za sebe. Je to demonstrace vaší duševní ubohosti. To že tím ukazujete, co jste zač, asi nikoho nepálí. Ale zbytečně degradujete diskusi pod články na vulgární žumpu.
vsiml jsi spatne, dementni*1 sem te nazval protoze mas priznaky, PR saskem *2 protoze jsi PR sasek, tedy neslo o zadne urazky, jestli to povazujes za urazku tak proc jako PR sasek pracujes?
nasledovanou cast si pak schvalne ignoroval:
*3 uvedom az zas budes tvrdit, ze lide kolem tebe jsou spokojeni s Windows, to se da ocekavat kdyz pracujes pro Microsoft
to je jedna z mnoha tvejch svinaren, nikoliv ze nemas nazory jako ja...
jinak ses mimo, degradace diskuse je zpusobena tvoji ubohosti pripadne microsofti dokumentaci "jak prudit slusne lidi na linux forech a nutit jim nase windows" :)
ono je to jednoduche, nevim ze by nejakej uzivatel GNU/Linux, *BSD, Solaris mel potrebu chodit na fora zamerene primarne na Windows a neustale se tam vtirat, tak jako to delas zde ty :)
1) https://cs.wikipedia.org/wiki/Demence
2) https://cs.wikipedia.org/wiki/Šašek
3) http://www.root.cz/zpravicky/linux-vs-windows-phoronix-otestoval-vykon-ve-hrach#o880394
U mě unavuje komentovat vaše nesmysly o tom že jsem zaměstnanec MS nebo že pracuji pro MS. Nakonec jsem to konstatoval už v první odpovědi: zase plácáte bez znalosti věci. Pro vás zjevně fakta nehrají žádnou roli. To je vidět i v těch vašich konspiračních nesmyslech o hnojení, GMO, očkování, rakovině atd. Za mě si klidně noste alobalovou čepici, myslete a pište si co chcete, dokud se držíte daných pravidel diskuse. Vaší neschopností pracovat s fakty sice pohrdám, ale i idiot (idiōtēs) má právo se vyjadřovat, pokud se chová slušně.
Máme tu dvě různé věci: fakta a názory. Pokud vám nevadí že mám jiný názor, tak se zřejmě cítíte zpruzeně, když se vám fakta nehodí do krámu. Váš problém, který ovšem nijak neomlouvá to, že sasíráte diskusi svými vulgárními zvratky.
Ad nevim ze by nejakej uzivatel GNU/Linux, *BSD, Solaris mel potrebu chodit na fora zamerene primarne na Windows a neustale se tam vtirat, tak jako to delas zde ty - root.cz, informace nejen ze světa Linuxu. Redakce (která k tomu na rozdíl od vás má oprávnění) navíc veřejně deklaruje, že nesouhlasné názory jsou OK. Takže opakuji: já se držím pravidel diskuse, vy ji zasíráte svými vulgaritami a urážkami. Opakuji že na neznalost, neschopnost máte právo, na opakované napadání ostatních účastníků diskuse nikoliv.
> BTW kolik těch funkcionalit jste si naprogramoval pro Linux?
To ja som nedavno musel jednemu zvlast chytremu mamlasovi vysvetlovat, ze ma 99% podiel "jeho" OS ziadnym sposobom nezavazuje k portovaniu mojho bazmeku na Windows. A ano, presne tento argument pouzil; To, ze Woknows potrebnu funkcionalitu (uinput) proste nema, nebral ako argument.
Ale ma to i vyhody, clovek sa nauci ovladat take dolezite funkcie, ako je mailovy blacklist :)
Na stranu mam 100 her, na uplay tak 5 her a od blizzardu mam diablo3 s datacem a sc2 s dstscem. A clo dce v mem okoloi snad nikdo nepirati.
Je pravda, te linuxar pirsti min jak windowsar. Ale je jich tak 100x min a hraji hry 10x min. Takže i kdyz bude piratit hry 70% (dost vysoké číslo), tak realne si tu hru pro win koupi 300x vic lidi jak pro linux.
to je nejaka uchylka zdegenerovanejch uzivatelu Mikrosoftich produktu? vybirat si absolutni nebo relativni cisla vzdy podle toho co se zrovna hodi do kramu? :)
nejde o to o kolik vice lidi si to koupi, ale pomer piratu mezi systemy, pokud pomer piratu mezi Linux a Windows uzivateli ukazuje ze Linux uzivatele piratej mene, tak je lzive nebo "jen" hloupe tvrzeni co psal Kokos(t?)99:
uživatelé nejsou ochotni zaplatit za samotný systém, takže je velká pravděpodobnost, že nebudou ochotni zaplatit ani samotnou hru, že?
navic vetsina uzivatelu neplati ani za Windows majic OEM verze a preci posuci s MS rikaji ze Windows je soucast kupovaneho HW :)
Mícháš hrušky se švestkama. Posuzovat SW jde různě. Cena je jenom jedním z pohledů, při tom to nemusí být pohled primární.
Víš, že s koncem XPček přešla ISS na Linux? Tam asi pár drobných za licenci nebylo podstatných, když jenom dostat ten noťas na místo je řádově ve stonásobcích ceny té licence... Chválí si, že je to stabilní a že když je problém, dokážou si to sami rychle opravit. Protože když na ISS pokus měsíc stojí, než se soudruzi v Redmondu rozhoupou něco fixnout, tak je to hodně blbý.
ISS padá k Zemi, ale zároveň se pohybuje tak rychle do strany, že jí míjí. Trysky se nemusí zažehnout, protože padá, ale protože tření o atmosféru zpomaluje ten pohyb do strany (nebo když se potřebuje něčemu vyhnout), takže by se nakonec nepohybovala dost rychle na to, aby ji míjela.