Prestante porad ty testy z Phoronixu interpretovat jakoby mely vypovidajici hodnotu. Testy na prastarych enginech nic neznamenaji. Rozdil mezi 200 a 300fps mozna poznat neni, ale mezi 20 a 30fps uz ano. Testovat OpenArenu a dalsi quake3 engine hry na dnesnich kartach je fakt vypatlany. Kdyz pak jeden test ukaze jaka je realita, tak se nad nim mavne rukou, protoze je to jen 1 z 10 pripadu, zatimco zbylych 9 (stare hry) podavaji pohodlne vysledky, takze se muzem poplacat po zadech. Az otestujou Metro, Portal 2, Serious Sam a v brzke budoucnosti Crytek engine, tak konecne uvidime jak se to vlastne priblizne ma s driverama pro Linux.
V podstatě souhlas, ale... Metro 2033 je z roku 2010, Metro: Last Light z března 2013, Portal 2 z roku 2011, Serious Sam 3: BFE z roku 2011. Sorry, ani tohle nejsou nové hry. Hráče by spíš zajímal výkon v Dark Souls II, Wolfenstein: The New Order, a za dva dny ve Watch Dogs. Jenže tyhle hry se na Linux buď vůbec nedostanou, nebo to bude trvat pár let. Vydavatelé nyní podporují Windows, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4 a PlayStation 3; občas přidají Wii U. Podpora Linuxu pro ně zjevně není prioritou. Linux má na Steamu jen 1.26%, takže jeho podpora nepřináší zajímavé tržby.
Super, vsichni dekujeme, za tvuj prispevek do diskuze, ikdyz je naprosto zbytecny. Tento web i tato diskuze pod novinkou se zabyva Linuxem, takze tvuj naprosto zbytecny zvast o tom, co je a co neni nove ve svete Windows a konzoli je sice pravdivy, ale naprosto nic neprinasi do diskuze nez jen dalsi exkrement, ktere tu kazdodenne plodis. Uz si byl u psycholozky? Mozna by ti tez nasla nejakou poruchu, jelikoz to co zde predvadis, by se bezpochyby dalo diagnostikovat a pokud mas stesti, tak mozna i lecit. Do te doby hodne stesti se svou krizovou vypravou ve jmenu MS... nejak ty hlasy ve sve hlave musis utisit.
Jenze porad se na to divame z Linuxove strany a je jedno, co ma Windows noveho... na Linux jsou modernejsi hry nez ty, ktere testuji a tim to konci. To jestli ma Windows neco jineho a jeste novejsiho nas zajimat nemusi... o stav ve Windows tu totiz vubec nejde, ten slouzi jen jako reference v tomto porovnani. Proto je jeho trolling tak ocividny a akorat tu prekazi, protoze proste vhodil do diskuze neco, co je sice pravda, ale v tomto kontextu nas to nezajima.
Když srovnáváte ovladače na starých hrách, nemá výsledek valnou vypovídací hodnotu - v tom se shodneme. Já k tomu dodávám, že opravdu nové áčkové hry prakticky nemáte, takže to srovnání nebude vypovídající ani když použijete vámi navrhované hry. Je to k věci a relevantní.
Navíc frame rate zdaleka není všechno. Ty samé hry rendrují různě na Windows a Linuxu. Například v Metro: Last Light chybí na Linuxu (i MacOS) tessellation, volumetric lighting a některé další efekty.
Uz si sa spravil? To musel byt strasny orgazmicky zazitok sem pridat taky nic nehovoriaci prispevok. A ktora hra nebude podporovat linux taku si nekupim lebo vyrobca asi nema zaujem o moje peniaze. Zbytocne tu vypisujes par hier, ktore budu len priemerne aj ked Ackove. A prioritou valve nikdy nebolo mat velky zisk z linuxovych hier ale steambox. Len tak btw. teraz dost nakupujem linuxove hry na steame a inak dik za statistiku lebo ked som posledne pozeral tak podiel linuxu na steame bol pod 1% ;)
lol ... tak jelikoz vydavatele podporuji sem tam MAC ... a velmi casto PS ... coz je jedno i druhe BSD, coz uz je skorem tux ... a jelikoz 99% vydavatelu umi delat gamesky na androida ... coz je platforma asi tak o 2 rady rozsirenejsi nez vsechny widle co kdy M$ prodal ... a je to linux...
Takze podpora widli je z tohodle pohledu zcela nezajimava ...
MacOS není BSD, pouze obsahuje části kódu BSD. Nativní API MacOS je Cocoa, založené na NeXTSTEPu, značně objektové a psané v Objective-C. Pro zobrazování a tisk se používá Quartz. MacOS toho Linuxem společného zatraceně málo.
PlayStation 4 sice používá Orbis OS založený na FreeBSD, ale grafická API má úplně jiná: GNM a GNMX, přičemž to druhé je dost podobné DirectX.
Android má s distry Linuxu společný leda kernel, který je ovšem u Androidu dost modifikovaný. Na Androidu nenajdete ani základní knihovnu glibc, natož X11 server, Qt, GTK+. Liší se i drivery a spousta dalších věcí. Například API je založené na (ukradené) Javě.
Používaných strojů Windows bylo před rokem podle MS 1.4 miliardy. Všech Windows prodaných v historii jistě bude víc, počítejme velmi konzervativně 3 miliardy. Pokud je Android rozšířenější "asi tak o dva řády", bylo by to 300 miliard smartphonů. Jinými slovy jste o dva řády vedle.
Takže jako obyčejně píšete spoustu nesmyslů o věcech, které jste neviděl ani z rychlíku.