Článek je o srovnání výkonu grafických ovladačů pod Windows a Linuxem. Sám jste správně psal, že srovnávat výkon na předpotopních hrách nemá smysl. Já k tomu jen dodávám, že žádné jiné na Linuxu nemáte, a vámi navržené tituly jsou dávno pasé. Jestli máte problém s fakty, zkuste psycholožku vy. Třeba po nějaké léčbě pochopíte, že Linux je pro hráče vyloženě nevhodná platforma. Pak to můžete vysvětlit Newellovi, nebo ho přizvat na terapii.
Ono to má ještě další aspekty. Nejnovější hry pro Linux nejsou, protože nejsou hráči. A hráči nejsou mimo jiné proto, že nejsou hry.
Vyjma toho jsou tu další problémy: kvalita driverů, licenční podmínky (licence GPL je nakažlivá), a fragmentace platformy na spoustu dister vycházejících co pár měsíců v nových verzích.
Kvalita driverů viz titulek článku. GPL licence nikomu neříká, že v ní má psát hry. Fragmentace platformy je fiktivní výraz, pokud to chceš vyvrátit, jmenuj mi aspoň jedinou nefunkční kominaci libovolné hry ze Steamu s podporou Linuxu a libovolné standartní GNU/Linux distribuce (tím nemyslím něco co běží v routerech, ale je určené pro domácí počítače).
Titulek článku je pěkný, ale použitelnost driveru v nových hrách fakt nezjistíte testy na letité OpenAreně.
Pokud linkujete proti knihovně licencované pod GPL, musí být vaše i aplikace uvolněná pod GPL. Samozřejmě existuje linking exception a LGPL, ale faktem je, že se musíte vyhýbat GPL kódu.
Fragmentace platformy zdaleka není žádná fikce. Pokud jde o problémy, tak těch věcí typu "neběží zvuk", "náhodně to mrzne", "hází to symbol lookup error: undefined symbol", "běží to na 4fps, na stejném HW pod Windows bez problému" apod. najdete spoustu.