Nejeka elektrocentrala a Starlink by jej zase pripojil :-) Bez zamrzle pozemni infrastruktury.
V Asii, kde benzin/nafta stoji 1/3 nasi ceny je mit vlastni generator levnejsi, nez elektrina, mnoho hotelu ma generator a vydrzi to na jednu nadrz jet hodne dlouho - i v CR to vyjde levneji, kdyz koupis LTO a nebudes tak platit spotrebni dan na paliva.
Dnes vyjde i bezna nafta levneji, nez mit predrazenou elektrinu
Dalsi moznost je jaderny reakturek, prodava se to kosmu, nebo na odlehle meteorologicke stanice, vydtzi to jet 70 let a utahne to PC/notebook, router na bezdrat i merici pristroje - taky me to prekvapilo, chtel bych si to koupit, do okoli to nic nevyzaruje, pouzivala to i SSSR armada, jen se to nesmi rozflakat, samo se to nestane, ve valce ale ano, v SSSR toho bylo tolik, ze to pak nechali valet nekde na zahrade, tam to zarostlo a nakonec to rozezrala koroze - vojsko pak cvicilo, jak to dat zpet do olova, vzdy museli behat, aby nedostali vyssi nez neskodnou davku radiace
Reaktůrek asi ne, reaktor se nedá udělat malý na zahradu, vyžaduje obrovskou technologii kolem. Tohle se jmenuje RTG, což je zkratka od Radioizotopový Termoelektrický Generátor a používá se to zejména ve vesmíru, protože tam nehrozí kontaminace ohrožující lidské životy. Nedá se to jen tak koupit, protože to je jaderné zařízení.
Píše a přednáší o tom Lukáš Malý a sám říká, že je dost problém to napájet na cestách. Terminál ke Starlinku si při zaměřování družic řekne o 150 W a potom trvale při běhu potřebuje okolo 80 až 100 W. To opravdu není na dlouhodobý provoz ze zásuvky v autě.
Pokud vezmete běžné auto co má baterku např. 12V 70Ah, tak v ní je teoreticky 12*70= 840Wh, neboli 0,84 kWh. Z té teoreticky můžete tahat 200 W po dobu 4 hodin než bude ta baterka úplně mrtvá (a budete shánět odtah nebo startovací kabely). Reálně při odběru 200W, tedy cca 15A umře dříve a pokud si po takovémto pokusu nechcete koupit novou baterku, tak můžete z olověné baterky tahat opakovaně jen 50% kapacity, tj. jste na dvou hodinách. Tedy autobaterka jako krátkodobé řešení je fajn, ale na problém v řádech hodin je na nic, pokud nechcete u toho těch x hodin nechat vrčet motor.
Pokud máte EV s hlavní baterií o desítkách kWh které umí umí tu uloženou energii využít i mimo motor, tak to už je použitelné, ale zatím to moc aut neumí.
Cituji sám sebe :
Tedy autobaterka jako krátkodobé řešení je fajn, ale na problém v řádech hodin je na nic, pokud nechcete u toho těch x hodin nechat vrčet motor.
Pokud chcete nechat běžet auto x hodin na volnoběh, tak vám v tom asi nic nebrání, tedy pokud jste někde na samotě. Pokud jste někde poblíž lidí tam vám po pár hodinách asi sousedi vysvětlí, že to auto nebude běžet hodiny na místě.
Pokud potřebuje generovat hodiny elektriku bez sítě, tak k tomu jsou generátory které se dají někam daleko kde nebudou slyšet.
To je ale logika...
Běžné auto na volnoběh je sotva slyšet. Můžete ho postavit dál, stejně jako ten váš generátor.
Ona totiž když nejde elektřina v celé oblasti, tak si lidi běžně stěžují, že vrčí generátory, protože lidé raději budou sedět potmě a v zimě... Stějně tak si po bouři lidé běžně stěžují, když při odklízení následků vrčí motorové pily, rozbrušovačky, bagry...
By mě zajímalo, kde žijete...
Protoze 12V = +-17A. Na to to jaksi neni dimenzovano. Pojistka byva 20. Pokud se bavime o cigaretaku. A tam se predpoklada kratkodoba zatez (na to nazhaveni zapalovace). Ne ze z toho bude nekdo cucat ten proud desitky hodin.
Stejne tak dost pochybuju ze na takovou zatez je postavenej alternator. Opet, nabiji baterku, ale ne porad a ne porad maximalnim proudem. Kdyz budes mit v aute 80tku, bavime se o 8A ... coz je pulka ze?