Co jsem si stacil vsimnout pri programovani pod OpenGL na linuxu, je to des a hruza. Zda se, ze ATi vezme ovladace pro Windows a jenom je upravi tak, aby jely pod linuxem. Podpora GLX extenzi - velmi spatna nebo spis zadna. Napr. multisampling - karta to sice umi, potrebnej extension se zobrazi v extensionu listu jako GL_ARB_multisample, ale proste nejde inicializovat. Neumi to ani GLX_SGI_swap_control neboli synchronizace frameratu podle vertikalni frekvence monitoru.
No ono karty od ATi nie su ani na Windows nejake skvele v OpenGL, lepsie povedane, su porovnatelne s grafikami od NVidie vo vsetkom, len v OpenGL dostavaju poriadne na frak. Ci su to uz profi-benchmarky, alebo hry, vzdy je ich odstup na NVidia dost vyrazny. Preto kto sa chce aspon polo-profesionalne zaoberat 3d-grafikou, berie radsej NVidiu...
Tu synchronizaci framerate urcite umi - jinak souhlasim ze kvalita ATI ovladacu nic moc (ovsem mam ATI kartu protoze firma nVidia mi jaksi nikdy nesedla :))
Ano Nvidia je rychlejsi a ma lepsi ovladace, ale je tu jedno velke ALE ktere mluvi pro ATI a to je dualscreen, jelikoz nvidia umi akcelerovat jen primarni display, kdezto ati je schopna prepinat (jak ve windovsech tak i pod linuxem) akceleraci i overlay, podle toho kde je potreba. Az tohle bude umet nvidia tak do ni pujdu hned.
Nedávno jsme v práci na popud zákazníka zkoušeli na notebookových X600 a X700 práci se dvěma obrazovkami a velice mě překvapilo, že je možné spustit a maximalizovat přehrávání dvou nezávislých videí na dvou obrazovkách a zdá se, že obojí jede přes overlay a je akcelerované (a pokud ne, tak se to rozhodoně neprojevilo na rychlosti ani kvalitě obrazu). Slušný výkon, tohle neumí ani moje matroxka.