L9/L10 will be the deepest line in the Barcelona network, with tunnels up to 80 metres below the surface, and some stations with platforms up to 60 metres below.
V Paříži má nejhlubší stanice jenom 36 metrů, zato je tam od roku 1913. Od kterého roku je v přilehlých tunelech pokrytí mobilním signálem, to nevím.
Signál se nedostane ani do mělkého tunelu ani do hluboko raženého, je to úplně jedno. Nedostane se ani do Nuselského mostu přes ten armovaný beton. Rozdíl je mimochodem také v rozsahu sítě třeba té Paříže a Prahy se svými "skromnými" třemi linkami.
Operátorům prostě vyhovoval současný stav, kdy se dá jen telefonovat a SMSkovat, což je pro ně nejprofitabilnější. Internet je pro ně osina na které se nedá bohatnout, navíc vzhledem k tomu, že jde o sdílenou infrastrukturu chyběla konkurenční motivace, tedy že by jeden metro pokryté měl a druhý ne.
@David: "nic, jen to ze vec ktera v civilizovanych zemich bezne funguje uz mnoho let bude mozna fungovat i v prazskem metru..."
Todle ti prijde civilizovany? Me ani trosku. Spis poklesle a upadkove. Ale tak kazdy to vidime asi jinak :D
Skoro tak úpadkové jako tohle:
https://paleofuture.gizmodo.com/commuters-reading-their-newspapers-on-a-train-in-philad-1472729259
Máš teď číst klasickou literaruru a ne šmejdit po webzinech a psát do diskusí (nebo v práci a doma je to ok a ve vlaku špatně?). Nechápu proč. Další faktor je, že v některých zemích (toho typu jako je na fotce) se v práci neulijí ani na minutu, tak si holt zasurfují ve vlaku, pak už do večera šance nebude.
(Ne že bych byl fanda toho když všichni čučí do mobilu, ale ať si lidi proboha dělají co chtějí.)