Po 5 letech jsou 3 pull requesty (a to hlavně dokumentace) a 1 commit od neautora https://github.com/llenotre/maestro/graphs/contributors . Jaká je šance na dlouhodobou životnost tohoto projektu?
Já to vidím naopak. Mám raději evoluční vývoj softwaru, takže mně se zapojení Rustu do kernelu líbí. Třeba začne Rust v kernelu za nějakých 5-10 let už alespoň částečně přinášet výhody, kvůli kterým se to dělá. 10 let není až tak dlouhá doba, stabilní projekty obvykle běží mnohem déle.
Tak pane kolego, nebuďte dinosaurus, je to přece zářná budoucnost. Co na tom, že to po letech pokrejvá třetinu syscallů a architekturu, jejíž podpora se houfně ruší, ale je to v Rustu, tak hip hip hurá. Teda spíš hype hype hurá.
Sorry, ale po těch vítězných pár řádcích s PHY po roce+ v Linuxu mi to fakt nedalo nebýt cynikem. Jako mladické nadšení je hezké, ale no co si budeme povídat.
A co teprve třeba takový Menuet OS, https://menuetos.net/ který to za desítky let nedotáhl nikam k mainstreamu, nebo takový React OS https://reactos.org/what-is-reactos/ který se pohybuje na pokraji zapomnění.
Myslím, že ve svém nemladickém nenadšení přehlížíte důležité aspekty, které taková tvorba má. Minimálně to, že nějaká skupina nepálí svůj čas a energiií na 1001 bezduché gamese, ale že je baví prošlapávat tyhle cestičky, prolézat slepé uličky a občas natrefí i na zajímavá řešení, kterými se mohou inspirovat druzí.
Mimo jiné také významně posouvají své znalosti a zkušenosti a mám za to, že bez těhle nadšenců bychom právě žili s nějakým supr dupr closed source black boxem a ani by nás nenapadlo, že by to mohlo být jinak.
Hlavně je Rust první další jazyk po desítkách let, který Linus do jádra pustil. Vývojáři jádra a nadšenci pro Rust jsou zjevně dvě dost odlišné skupiny a jejich průnik se teprve tvoří. Že se za rok udělalo "jen" tohle, nevidím jako nic překvapivého.
Koexistence Rustu se světem C nebo C++ se teprve hledá. Napsat v nějakém jazyce program na zelené louce mi přijde jednodušší a rozhodně příjemnější. Se zájmem sleduju, jak se vyvíjí postupný přepis Fishe z C++ do Rustu. Většina už je, ale bylo to podstatně pomalejší, než původně autoři doufali. Tipnul bych si, že to bude někdy v polovině roku komplet. Pořád je to ale dělané tak, že Rust je vetřelec, ne výchozí jazyk, což není zrovna příjemné.
Ten prostor, ta "zelená louka" je důležitá, aby se tam mohla nová generace uchytit. My jsme byli součástí našich přelomových událostí a byl to neskutečný motor, který nás budil ve 4 ráno s neodkladnou potřebou naprogramovat další kousek nového světa a otlačená tvář od spaní na klávesnici dlouhýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýý prompt byla komická záležitost, které se ale neměl kdo zasmát.
Oni taky potřebují své zelené louky a ne jen bezpečí našich měst s hradbami a křivolakými uličkami.
Já ten "hype" vidím jako součást procesu, kterým si prošla většina technologií, které "museli" lidem přirůst k srdci, aby měli šanci vyrůst. Samozřejmě to s sebou nese i negativa, jako ostatně vše. Neobejde se to bez přešlapů a uvíznutí u starých známých bludných kořenů.