Nvidia hlavně nechce ukázat bordel v kódu, dost zaměstnanců si na to stěžovalo při odchodu.
Dále AMD má HIP, kdy už dohání veškerý CUDA jádra, vtip je, že na čipu není o nic navíc.
Cuda jádra přestávají pomalu nabízet něco navíc, ve finále to dneska řešíme pomocí enginů a jak moc se dostanem k výkonu karty.
Neni pravda že amd obšlehlo co se dalo.
AMD vhodilo proti Cuda jádru Mantle (dnešní Vulkan) , který se oproti začátku posunul o hodně velký kus dopředu a Cuda jádro vlastně stárne a nenabízí už toho tolik a hlavně nic nového. Další věcí je, že nové programy opouštějí využívání Cuda jader.. .
Co se týče tohoto světa OpenCl, OpenGL,Vulkan, Cuda tak je těžké mluvit, protože jeden fandí tůtomu a druhej tůtomu, jeden je naučen využívat tůto a ten tamto.. tenhle umí s tímto a nic nového se učit nebude... Nebudu lhát, jsou v tom obrovské rozdíly využití, ale v některých případech lze poslat proti sobě.
Další věcí je, že neni tajemstvím, že pro Nvidii se Cuda jádro může stát přítěží pro další vývoj. Ale to je zase otázka času jak to bude...
NVIDIA ale Vulkan podporuje taky a mozna i lepe, plno apek pouziva bud CUDA nebo VULKAN - krom DirectX - vsechny multiplatformni apky ala, DaVinci resolve sice rika, ze funguji s Intel, AMD, Nvidia a Apple M* - ale ze striknte doporucuji NVIDA nejake min. generace a kdyz si od nich objednate hotove reseni, dostanete NVIDA - nad tim to vsichni ladi.
AMD ma kupu propblemu, mozna to neni chyba AMD nebo driveru, mozna jo, ale mozna je to tim, ze to vsichni ladi pod NVIDIA a na AMD to pak jen nejak jede - pak je tam kupa chyba a bud to opravuje AMD nebo hra co SW camotny - ale az pozdeji, zatimco na NVIDIA napisi nejaky workaround uz pri vyvoji.
A pak mame virtuializaci a tam zase kraluje jen a pouze NVIDIA - AMD tam nabizi jen nejake lowend hracky - mam GRID pro vmware prave s NVIDIA - nasledovniky TESLY - kernel viz wikipedie - majio porad nove generace - a vyvojari tez nic jineho nez nvidia nechteji a v produkci to pak bezi taky - delaji na tom online vypocty pro nejake web apky