Akorát to má háček. Ty změny se netýkají existujících účtů ("naivních blbečků"). Kdo již má bezplatnou verzi, tak ji nadále bude mít bezplatnou. Placená verze je jen pro nové účty. Bezplatnost samozřejmě platí jen do doby, pokud se něco nezmění - třeba přidání dalšího uživatele. Samozřejmě služba pak může i tyto uživatele zpoplatnit, ale riskuje, že tito uživatele hromadně odejdou.
Sám používám ještě bezplatný Google Apps a nevím, že by mi Google něco účtoval nebo zablokoval účet.
Ad „Bezplatnost samozřejmě platí jen do doby, pokud se něco nezmění - třeba přidání dalšího uživatele.“
Jistě, přece je neodříznou ze dne na den od e-mailu – takový plán by nefungoval – musí je k tomu dotlačit méně nápadným způsobem a stále zvyšovat závislost zákazníků na tom konkrétním produktu, aby přechod jinam znamenal co největší úsilí. Cenu lze zvyšovat úměrně tomu, jak roste tato závislost.