Rozhodne to nevidim jako pozitivni zpravu, MS porad vnimam jako evil (kazdy den musim cumet do Widli, takze se mi nikdo nemuze divit :-)), ale jako Minecraft zustal pro Linux, Skype taky, VS Code je na Linuxu asi nejpouzovanejsi IDE, WSL2 vypada zajimave, ...... stale tedy mam k te firme ty negativni emoce, ale uvidime :) .
Asi nejvíc mi vadí - u webového rozhraní k VCS - jak neprakticky je udělané přepnutí větve a jak důmyslně je ukrytý odkaz na zobrazení changelogu aktuální větve. Ale to se nijak nezměnilo, to bylo stejně hrozné i před MS. No a pak samozřejmě to, že když nejsem přihlášený, na hlavní stránce je prominentně "sign up" (vytvoření nového účtu) a na "sign in" (přihlášení) si to člověk musí nejdřív ručně přepnout. WtF? (To ale taky bylo i před MS.)
Naštěstí se většina práce dá udělat i bez toho webového rozhraní.
@Michal Kubeček
Já trávím čas výhradně na Githubu poslední roky. Takže nevím jak přesně se UI změnilo, ale definitivně změnilo. Nedávno jsem tam hledal seznam commitů. Tak přímo nad obsahem repa je menu zleva "Branch Branches Tags" ale commits jsou o řádek níže, jiné pozadí, zprava za několika údaji "commits". Jsou to takové blbosti, ale fakt mi to večer chvíli dalo, musel jsem jít skoro nápis po nápisu. A přitom nechápu co brání tomu mít "Branch Branches Tags Commits" a myslím, že to tak i bylo.
Snad kromě Windows a všeho okolo něj mi od nich nevadí. VS Code mám rád, přineslo to do světa editorů/IDE osvěžení. Před tím ním tu byl Atom, ale ten nebyl tak propracovaný. Jen škoda že to staví na electronu.
Myslím že jednoho dne udělají Windows linuxovou distribuci. Ale na to aby to byla hlavní edice si počkáme, pokud vůbec. Spíše bych od nich čekal že udělají cloud Windows postavené na Linuxu.
K MS mám velice podobný pohled a co se týče her, tak bych opravdu řekl, že teprve ukáže budoucnost, protože přístup MS se hodně mění.
Kdysi MS odkoupil Rare (do té doby studio pracovalo pro Nintendo), ze kterého postupně odešly spousty lidí, co měli vývoj na starosti. Už je to X let, ale kdesi jsem četl (asi na Kotaku..? odkaz už dávno nemám a rychlé hledání mi nepomohlo) článek, který se v tom trochu víc hrabal a prakticky z toho vyplynulo „odešli jsme (jako firma) od Nintenda, protože jsme měli pocit, že nás značně omezuje, ale teprve Microsoft nás pořádně podusil a tak začali odcházet lidi z firmy - teď už z původního studia prakticky zůstalo jen jméno“. Jinými slovy, něco jako „přístup: EA“.
Nicméně od průšvihů, které MS dělal při launchi předchozí generace, změnili vedení a nevím, zda to není jen PR, ale přijde mi, že Phil Spencer to hodně táhne odlišným, o dost sympatičtějším směrem (byť spousty rozhodnutí jsou jistě diskutabilní).
Po koupi Minecraftu do něj nijak výrazně nezasahoval (zůstal nejen pro Linux, jak píšete, ale i další konkurenční platformy, jako je Play Station), skoupil spousty dalších herních studií a zatím se neobjevují zprávy o tom, že by si vývojáři stěžovali na nějaké omezování. Samozřejmě nakonec ukáže až čas, zda je toto jen výsledek Philova PR, nebo na tom něco skutečně je, ale můj dojem je, že MS pochopil, že nemá recept na všechny hry světa, že je potřeba dát vývojářům určitou volnost a počítat s tím, že občas přijde neúspěšný produkt jako nevyhnutelný výsledek zkoušení nových věcí.
(Pozn.: jsem spíše Nintendovec - i když už se nepovažuji za fan-boye, poněkud jsem vystřízlivěl - a když už bych si měl pořídit ne-Nintendo konzoli, tak by to byl Play Station.)
Podle mě je to dobrá zpráva, na tom co MS dělá s tím jeho xbox passem je vidět, že mu je jedno jestli lidi hrajou na xboxu, pc , nebo telefonu. Takže bych od něj nečekal moc exkluzivit. Chce aby co nejvíc lidí mělo jeho předplatné s tím ať si to hrajou na čem chtějí. Jediný problém bude asi hraní na linuxu. Tam bych si to tipnul na nějakou formu streamování což u nás asi nebude moc dostupné. Ale co jsem koukal tak ani poslední Doom Eternal nebyl na linux, takže se toho k horšímu asi moc nezmění.