Hele, ja teda nevim, ale treba Warcraft: Reforged byl takovej odpad, ze ho spousta lidi (vcetne me) reklamovalo a Blizzard uhradil celou castku zpet i po roce.
Nedotahli, co slibili, vicemene zakazali stareho klienta, nicmene novy neimplementovat vse, co stary umel. Battle.net prisel o ladder, atd.
Ve WoW resi nevhodna gesta (spitting vyrazen) u postav. Hlavne je snaha utahnout vsechno na mikrotransakce.
Blizzard uz proste neni co byval.
Původní Diablo 1 a původní Warcrafti + Starcraft, to jsou 90. léta. Diablo 2 těsně poté, WoW je 2004. Co udělali pořádného od té doby? Jasně, na LEGENDY se blbě navazuje, ale ta firma je prostě už mnoho let jen vyprazdňující se schránka zvučného jména, která poklonkuje všude, jen aby si udržela --- pověst? prachy? reputaci? Nevím.
Přesně tak.
Mám pocit, že velká a zavedená studia/vydavatelé už dávno nemají co nabídnout. Už si ani nepamatuju, kdy jsem hrál nějaký "AAA" titul.
Ale vlastně mi to vyhovuje, neboť ty nejlepší hry s dobrým nápadem a provedením stojí okolo 20€, protože to dělá malé studio."AAA" tituly, kdy se často jedná spíše o delší interaktivní film, stojí okolo 50€.
Přesně tak.
Jsem rád, že jsem si zavčas pořídil antologii na lisovaných CD. Dá se hrát offline, dá se hrát na retro PC, nebo třeba ve Wine, žádné omezení online účtem, nebo snad dokonce dostupností internetu.
Jen mít čas na to hraní :) Ten tak brzy mít nebudu.
Btw.. taky jsem jak ta liška, co prohlásí nedosažitelné "hrozny za kyselé". WOW jsem párkrát viděl, ale mě to prostě přišlo vizuálně hnusné. Nelíbí se mi styl her, které se od pseudoreality vzdalují k čemusi omalovánkově přeplácanému, všecko musí barevně blikat a i úder kyjem vyvolá doslova ohňostroj... trochu přeháním, ale mě se ten styl fakt nelíbí, už Warcraft 2 oproti Warcraftu 1 šel trochu tím směrem a to pro mě byla v podstatě poslední věc od Blizzardu, co jsem byl ochoten akceptovat.
Smutné, že tím přeplácaně šaškovským směrem se tenkrát v dobách přechodu od pěkné spritové grafiky do 3D nevydal zdaleka jen Blizzard (HOMAM od verze 4 dál, AOE II a po nich katastrofa atd...)
„Nelíbí se mi styl her, které se od pseudoreality vzdalují k čemusi omalovánkově přeplácanému, všecko musí barevně blikat a i úder kyjem vyvolá doslova ohňostroj...“
Tohle je jednou z věcí, které mě zarážely při pohledu na „moderní“ strategie - nepřehledné, šílené ohňostroje jisker, výbuchů, světel, ve kterých se ztrácejí postavy... Pro koho jsou určeny? To opravdu někdo hraje??? Myslel jsem, že jsem vadný, ale asi se to nezdálo jen mně...
Ne to neni. Hledal jsem reakce na tuhle akvici a ve vetsine pamuje na tomhle shoda. Jedno ukazkove video za vsechny. Zajimave na tom je, ze ten chlapek se o tu akvizici zajima spis jako o investicni zalezitost, o to vic me ten jeho komentar k produktum Activision a Blizzardu - a k tem firmam vubec jako takovym - zaujal (4:17):
https://www.youtube.com/watch?v=xwItAnTHmIY&t=674s
21. 1. 2022, 22:56 editováno autorem komentáře
Herní průmysl se dostává do stejné fáze jako film ve 30. letech 20 stol. Institucionalizace, obrovské investice a tvorba podle šablon. Ten problém se právě skrývá v tom slově "průmysl". Jako každý umělecký obor, i tento potřebuje nějaký řemeslný základ. Špatné však je, když technologie začnou převládat na obsahem a sdělením. To stejné se stalo s karetními hrami typu MTG.
Nie že by to bolo niečo výnimočné, žiadny úspech netrvá večne, ale aj tak.
Blizzard mal dlhú a úspešnú históriu a ten úpadok bol dosť razantný. Nie je to zase tak dlho, čo robili úspešné Blizzcon-y a fanúšikovia s napätím očakávali novinky. Posledné roky to ale už bolo vyslovene trápenie.
Je vidieť, že peniaze nie sú zárukou kvalitnej produkcie. Zjavne po rokoch postupne poodchádzali kľúčoví ľudia a nebolo ich možné nahradiť žiadnymi peniazmi.
To celé může být kvůli snaze vecpat se na trh v Číně. Místní woke fanatici takovou sílu nemají. A komunistická strana číny má docela razantní omezení na to, co smí být ve hrách a filmech, což v kombinaci s velikostí trhu a ekonomickým potenciálem dělá divy.
Špatné je, když komunistům západní společnost ustoupí a místo aby se snažili přinést něco nového na místní trh, tak zničí své vlastní produkty, aby se dostali na čínský trh.