Kdyby vsichni ucastnici silnicniho provozu zcela 100% respektovali vsechna pravidla, tak by nikdy nikdo nikam nedojel a ani nedosel. K tvymu prekvapeni ... trebas v Indii maji nejaky pravidla nahaku prakticky uplne vsichni, a ... presto tam vzhledem na pocet obyvatel dochazi k velmi malymu poctu nehod.
Schvalne, co ze mas udelat, pokud je na silnici vodorovny zluty znaceni? Nj, ono ma prednost pred tim bilym zejo ... takze ... na dalnici ... kde soudruzi cosi pred mesicem kutali ... a ten zlutej pruh svadejici provoz tam nechali (ale veskery ostatni znaceni odstranili) udela auomat predpisove presne to, co udelat ma - prudce vyboci z jizdniho pruhu (nebot rychlost omezena neni) a zpusobi hromadnou dopravni nehodu. Lidsti ridici ten zlutej pruh neprekvapive zcela vpohode ignorujou. A s nim i miliony jinych zcela nesmyslnych znacek.
Pamatuju si, ze po nejakym tom prazskym sklidnovani dopravy se soudruhum povedlo na Vinohradech vyrobit uzasnou vec ... system jednosmerek, do kteryho slo najet, ale uz z nej neexistovala zadna legalni cesta ven. Automat je v riti.
No nerikej...
Nemecko: < 7 umrti / 100000 motorovych vozidel
Indie: 130 umrti / 100000 motorovych vozidel
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate
Nerad někomu něco přikazuji nebo důrazně doporučuji, ale pokud někdo nechápe, proč poměr
"130 umrti / 100000 motorovych vozidel" nijak nezávisí na počtu obyvatel ( krom nějakého nutného počtu vlastníků, aby se dala vůbec země označit za zemi s nějakým provozem ) a proč nezáleží kolik je v dané zemi aut, neměl by k tomu radši psát vůbec nic.
Mentální kondice obyvatelstva a tím přístup k věcem a dění se na statistice podepíše, ale "130 umrti / 100000 motorovych vozidel" to už prostě vyjadřuje v sobě. Je fakt, že optimální by byl celkový počet nehod na x aut rozdělený třeba na lehké, střední a těžké, jenomže evidentně je "počet úmrtní na počet aut" dostatečně složitý, resp. vyřerpávající, údaj.