No co by? Když jejich softwaru klesá tržné podíl, tak za to přece nikdy nemůže:
- padání programu (jeden blbý JavaScript bere vše)
- nenažranost aplikace na systémový zdroje (jedno jádro a 80% RAM na odpis, jenom se to spustí)
- pomalost (proti Chrome ve Fedoře na AMD A1 opravdu znatelný rozdíl)
- kopírování konkurence (konvergence k Chrome)
- vyhazování featur, kterýma se odlišují od konkurence (skupiny tabů, pluginy,...)
- kontinuálí změny API (co na tom, že to vývojáře doplňků naštve a hodí bobek na tvorbu magnetů pro uživatele, to přece není důležitý)
- zavádění inovací pro vykázání činnosti, který ve skutečnosti nikdo nechce (SocialAPI) místo něčeho, po čem zákazník volá
- prdění na bezpečnost (všechny taby sdílí jeden paměťový prostor)
- změny UI pro naštvání zákazníka a reportování odpracovaných hodin
- řešení nesouvisejících volovin místo produktu.
Viník je jasný: LOGO SPOLEČNOSTI!!! Změňme ho a máme zase 90% na trhu, povídal nějaký MBA (mladý - blbý - ambiciózní).
Byl jsem se dnes podívat v Kroměříži v Květné zahradě. Oproti loňsku, kdy touto dobou kvůli strašlivým suchům, byla tráva vypálená, všude zeleň, palmy, citrusy, květiny ve všech barvách, tak jako v podzámecké zahradě, příjemná exotika. A na náměstí mají několikadenní dožínky. Lidová hudba. Všelijaké krámky - sýry, ovčí sýry, jestli kozí nevím, textil, botky, boty a doplňky ke krojům, keramika - hrnečky, zvonečky, výrobky ze dřeva, z proutí - koše a košíky, bižuterie - korálky, rakytník, rakytník s brusinkami, rakytník s medem, bramboráky, brambůrky (spirály), koláče, víno, víno z černého rybízu, pivo, různé pečivo, oříšky, pivo aj. Jeden chlapík tam nabízel šafrán - čaj, a i pro užití v kuchyni: tady pozor: stačí tři čtyři maličké kousíčky, při větším množství nejspíš působí omamně). Ale to jsem odběhl, i když to souvisí. Kdybych měl těm grafikům poradit, kde hledat v dnešní době inspiraci, tak bych doporučil zajít na trh, a také studium lidových výšivek. Ne každý ornament je oku ladný, a tady ty tradiční rostlinné motivy, rozviliny, srdíčka, barvy jsou přesně to, co bych uvítal jako dekor okolo textu, aby bylo pořád poznat, co to propaguje - když už tam musejí nechat název firmy - Mozilla.
Taky mám ten pocit. Chvilku jsem to sledoval a občasné uvolnění čehosi tam bylo, ale stejně byla tendence neustálého nárůstu. Ale rcyhlost i u spuštění je samra rozdíl mezi FF a Chrom[ium/e] a to nemám ve FF nějak moc pluginů, počítám tak do 6. Spíš to bude tím jejich Australisem.
The Eye: Celkem ujde, akorát to nekoresponduje se současnými barvami. A ještě bych to krapet odlehčil.
The Connector: Nevím, co si při tvorbě této varianty šlehli, ale měli by se té látce raději vyhýbat.
Open Button: Logo vhodné pro výrobce MP3 přehrávačů. Za předpokladu, že zamění ty šílené barvy.
Protocol: Heslo, které by se k tomuto logu nabízelo je: "klikám pravicí". Dostavuje se silné deja vu.
Wireframe world: Jako jediné z plejády nevkusu celkem použitelné.
The Impossible M: Tak něco podobného jsem viděl naposledy v době kamenné, kdy snad i CGA byl výkřik moderní technologie, tu směsku odpudivých barev myslí někdo ve 21. století vážně?
Flik Flak: Nemá být logo tak čistě náhodou jednoduché a identifikovatelné? Tady se asi autorovi zastesklo po předškolním věku a leporelech.
Spíše nevidím důvod, proč logo vůbec měnit. Lidé jsou na něj zvyklí, je to pro Mozillu typický prvek. Liška, font i barvy. Dejme tomu, že návrh D ještě je docela v pohodě, aspoň znázorňuje něco okolo Internetu. Další věc, kolik tohle bude stát, možná by návrh WordArtem ve Wordu vyšel levněji a možná i lépe. :D
Jedině tohle https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/Mozilla_dinosaur_head_logo.png
Vše ostatní stojí za prd.
Jakekoliv meneni loga je v 99.99% pripadu naprosta kravina, debilita a vysledkem je zhorsene vnimani znacky.
Nejspis se jedna (jako ostatne vzdy) o snahu nejakeho nove prijateho marketingoveho zmrda (prosim necenzurovat, jedna se o terminus technicus), ktery nema co delat a tak vymysli spolehlivy zdroj cinnosti - zmenime logo. Funguje to tak uplne vsude, od urovne male firmy az po uroven statu (viz "Cechie").
Logo predstavuje nejakou snadno zapamatovatelnou nalepku, ktera se s danym produktem poji. Pokud ji zmenite, prijdete o velkou cast toho co jste doted budovali. Takze pokud jste se nahodou neprenesli strojem casu do roku 1945 a nesnazite se navrhnout novou nemeckou vlajku, tak zadne logo za zadnych okolnosti nemente.
Btw, coca-cola naposledy menila logo nekdy pred 120 lety.. a urcite ji to neuskodilo.
A to se vyjadruji pouze o samotnem napadu ZMENIT LOGO. Zde uverejnene navrhy jsou tak strasne, ze vazne nechapu, jak se muze neco takoveho ve 21 stoleti objevit. Myslim ze ani ve zvlastni skole plne mentalne postizenych slepych a bezrukych deti by udelali lepsi loga. 90% navrhu ani nechape, co to vlastne logo je. Hint: neni to napis "bezne vypadajicim" fontem, ani "myslenkova masturbace nad tim, jak vizualizovat jmeno firmy/produktu" (tyto navrhy jsou exemplarnim pripadem toho jak se to NEDELA - zvlaste ten posledni) a uz vubec to neni grafika jako z navrhu socialistickeho normalizatora z roku 1970.
Tj. pokud to nekomu z meho textu nedoslo - v ankete chybi "zachovat stavajici", ktere by bylo jedine na ktere bych kliknul.