Tak nejak mi to nove logo pripada jako priklad vitezstvi pozerstvi nad racionalitou z prizemniho duvodu, "protoze to je cool".
Ty nahrazky za "i" a "l" jsou sice soucasti ascii tabulky, ale nejsou soucasti abecedy a pritom zastupuji prave znaky abecedy a pri vyslovovani se ctou jako znaky abecedy.
Cim vice se bude ve spolecnosti uplatnovat "coolismus" na ukor racionality, tim ucinnejsi bude vsudypritomna snaha o manipulaci cehokoliv, protoze si lide proste budou vice a vice zvykat, ze "byt racionalni je out, zatimco byt cool je in" at to stoji co to stoji. Kolik hloupych exhibici lide ukazuji na youtube, socialnich sitich apod jenom proto aby vypadali cool. Kdyz se tenhle pristup bude aplikovat i v organizacich a firmach (ne proto, ze ta firma ci organizace tomu sama veri, ale proto, ze lide na to slysi) jenom to uspisi rozklad spolecnosti, ktera si vazi vice efektu nez hodnoty.
Prominte Ondreji, ale kdykoliv jste v minulosti odpovidal na muj prispevek, snazil jste se ho "konspiracne obarvit". Jste jednim z typickych manipulatoru a prekrucovatelu. Ja o apokalypse nic nezminoval a kvuli jednomu logu pocatek apokalypsy neocekavam.
Nicmene upadek moralnich hodnot je ve spolecnosti objektivne pozorovatelny a rovnez zvysena snaha o manipulaci je take pozorovatelna. Jestli jste si toho zatim nevsiml, jste pravdepodobne sam obema faktory postizen.
Myslim si, ze se jen zpetne snazite dat svemu predchozimu prispevku smysl, protoze "delat si legraci pomoci manipulace" je absolutni nesmysl. At clovek rekne seberozumnejsi vec, vy se ji tady na rootu snazite vystavit do svetla iracionalni konspirace. Zkouset zachovat dekorum pomoci vysvetleni o legraci je, prosim, odpustte mi to, imbecilni.
Logo nemusi byt tak uplne racionalni. Je dokonce dulezite v zivote obcas udelat neco spontanne, bez premysleni o tom, zda to je ci neni racionalni. Co je ale predmetem meho prvniho pripevku...
Urputna snaha o vyvolani wow efektu by nemela nikdy valcovat vsechno ostatni, predevsim ne racionalitu. At si logo treba neni striktne racionalni, to je vec vkusu. Co je ale ne zcela patricne, kdyz "coolismum" zcela prebije veskere dalsi aspekty neboli nejde ani tak o miru racionality jako o pomer "cool" versus "racio".
Nebo jeste lepe receno pomer "cool" versus "vsechno ostatni". Neboli na nicem az tak moc nezalezi, hlavne aby to bylo "cool". Nemyslim si, ze to je vyznam log. Logo by melo predevsim reprezentovat svou firmu/produkt/whatever. Melo by byt zaroven vystizne. Jestli ale logo rika, zalezi nam hlavne na tom, abychom vypadali cool a vse ostatni je mene dulezite, tak to zrovna moc dobra reprezentace neni.
V zásadě s tebou souhlasím, osobně si myslím že by svět spasilo kdyby se přistřihli křidélka těm kteří se živí marketingem a na rozhraní marketingu a umění, pozlátka je všude plno a je mi z něho na blití. Patří do toho i mnohá velkolepá html-díla kde se ztrácí veškerá uzitečná informace v demonstracích dovedností zakomplexovaného tvůrce.
Přiznám se, že tomuto příspěvku moc nerozumím. Stavíte proti sobě pozérství a racionalitu. Můžete uvést příklad racionálnějšího loga než je toto? V tomto vidím jak vcelku čitelný název společnosti, tak identifikaci oblasti, v níž působí (aspoň mně sekvence :// přijde jednoznačná), o kolika logách se to dá říct? A to, že logo tyto informace obsahuje, bych na ose pozérské - racionální hledal hodně daleko v racionální části.
Dále, logo je obecně "obrázek", Vaše úvaha o písmenech a ASCII tabulce je možná jen proto, že Mozilla přišla s logem, které lze interpretovat jako text, navíc veškerou informaci nese právě obsah, nezáleží na formě (použitý font a jiné grafické vychytávky), takže se ono logo dá připojit třeba i do čistě textového mailu a splní svou funkci, to je podle mě další bod pro racionalitu.
Ano, to, že si někdo všiml, že "ill" lze nahradit "://" a zůstává to vcelku čitelné, i mně přijde "cool". Ale postavit na tom úvahu, jak se svět řítí do záhuby, protože "coolness" je víc než racionalita? To Vám stačí opravdu málo.
Hmmm... dávalo by to maličko smysl, pokud by ORGANIZACE Mozilla dělala (nebo se chystala dělat) víc produktů než jen browser Mozilla Firefox. Dosud to tak není a LOGO Firefoxu <=> Mozilla.
Ale zdá se, že to tak není a je to opravdu změna pro změnu. V takovém případě by mne zajímalo jak z "moz://a" udělají ikonu Firefoxu na desktopu nebo v Androidu.
Právě proto, že to tak není, se Mozilla trochu odlišit svoje aktivity mimo Firefox. Myslím tím aktivity, nemluvím o žádných produktech - šifrování, autorské právo, Open Innovation Toolkit, Mozilla Learning Network, Mozilla Thimble, MDN, WebVR, Rust, ..., Campus clubs, https://www.mozilla.org/en-US/internet-health/ a určitě jsem na něco dalšího zapomněl.
A když mluvíme o produktech, tam možná také bude něco nového... :-)
@dino
Citace: "... logo je obecně "obrázek", Vaše úvaha o písmenech a ASCII tabulce je možná jen proto, že Mozilla přišla s logem, které lze interpretovat jako text ..."
Loga jsou typicky bud graficka/symbolicka nebo obsahuji nazev spolecnosti.
Citace z wikipedie: "Logos are either purely graphic (symbols/icons) or are composed of the name of the organization (a logotype or wordmark)."
V pripade Mozilly se rozhodli pro variantu s nazvem spolecnosti, cili tento nazev by logicky mel mit i svou textovou podobu, jelikoz nazev spolecnosti je typu "text". Pouzitym logem je naznaceno, ze spolecnost se jmenuje "Moz://a". Je to neco na zpusob ascii artu, ale tezko se to da povazovat za typografickou upravu. Treba IBM ma svou typografickou podobu, ktera se ale do textove podoby neprepise jako soubor carek na nekolika radcich, nybrz pismeny "IBM". Snad take vidite rozdil mezi typografickou upravou nazvu spolecnosti (IBM) a zapsanim nazvu spolecnosti pomoci neceho na zpusob ascii artu (Moz://a).
Citace: "... se ono logo dá připojit třeba i do čistě textového mailu a splní svou funkci ..."
Prave ze ani moc ne, ledaze by se Mozilla opravdu jmenovala Moz://a. V emailu se firmy prezentuji bud svym grafickym ci typografickym logem anebo psanou podobou sveho jmena v plaintextu, ale pokud byste v ciste textovem emailu pouzil text "Moz://a", logicky je to nazev te firmy bez jakekoliv graficke ci typograficke upravy. Pokud ale trvate na forme Moz://a, pravdepodobne ji budete chtit pouzit pro kazdou prezentaci firmy, vcetne internetove adresy https://moz://a.org nebo ne?
Jak byste to slovo "Moz://a" vubec precetl? Pokud stejne jako "Mozilla", pak to znamena, ze ty znaky v logu jsou pouze substitucni symboly pismen "i" a "l". Neboli pro jakekoliv vyznamove pouziti jsou ascii znaky "://" nahrazeny znaky abecedy "ill". Je to jako kdyz stroj dostane na vstup hodnoty ve stupnich Fahrenheita, pro jakoukoliv praci s nimi si hodnoty prevede na stupne Celsia, se kterymi pracuje a pak je pro vystup opet prevede na stupne Fahrenheita. Kdyby ale stroj dostaval vstup uz rovnou ve stupnich Celsia, usetril by se ten zbytecny prevod tam a zpatky, ktery se nedela z zadneho jineho duvodu nez pouheho pozerstvi ve stylu, "ano, klidne bychom mohli davat data na vstup ve stupnich Celsia, ale my jsme "cool", my to delat nebudeme a jestli se ptate proc, tak proste proto". Co jineho nez vitezstvi pozerstvi nad racionalitou je zmena, ktera se dela pro zmenu?
Citace: "... postavit na tom úvahu, jak se svět řítí do záhuby, protože "coolness" je víc než racionalita ..."
Takto jsem to nenapsal, ale vase prehaneni prejdu bez argumentace a misto toho se zeptam na vasi vlastni formulaci. "Co myslite, jak dobre by fungovala spolecnost, ktera by vzdy uprednostnovala a ohodnocovala efekt pred hodnotou?"
Tovizejo, zmena loga to je vec ktera je zadarmo, lidi pridou, cedule vymenej, poprejou hodne stesti a odejdou, vyzitky se pretisknou samy od sebe ...
Firmu o 100 lidech prislo novy logo (ne to logo samotny, ale vsechno kolem) na cca 3M. A to jen v primych nakladech, dalsi mozna 3M to stalo na case a praci uvnitr.
Přijde mi to dobré, tedy na to, z čeho vybírali. Většina těch log vypadá, že je dělal nadšenec v pubertě. Doufám že si udělali nějaký průzkum, jak to logo působí na lidi a ne že to střelili od boku, pak by ho vlastně nemělo ani smysl měnit. Jinak nevím jak by logo mělo souviset s kvalitou jejich SW.
Tak to mi pak vysveli, proc je tam js debuger, css debuger, zobrazovani zdrojaku, ted tam pridavaj zobrazovani json ... kolik miliontin promile uzivatelu tohle pouzije? A kolik tisic TB to vsem ostatnim zabira na discich a v pameti?
Myslim ze by se z kernelu mela vyhodit sit, je tam uz 30 let a tudiz je to zastarala funcionalita, kterou navic skoro nikdo neudrzuje.
Debuggery kolem mě používá dost lidí. Včetně zkušenějších uživatelů co nejsou weboví vývojáři. Vyskakující okno na potvrzení každého cookie nikdo.
A ano, pokud mám v software nějakou vlastnost kterou prakticky nikdo nepoužívá, navíc funguje „divně“, než se jí věnovat, tak ji prostě odstraním, aby na to vznikl v případě potřeby vznikl plugin. A jestli ještě nevznikl, tak to byla opravdu žádaná vlastnost.
Třeba proto že Seamonkey je derivátem Firefoxu ?
Mě osobně dost vadí že mi od verze 47 nefunugje selenium-webdriver, mám v něm hormadu testů kterou neustále potřebuji.
On vůbec ten svět toho html táhne do výstupního otvoru trávící trubice, každý dement hned zrealizuje každou (vulgárně ženské pohlaví)-ovinu a každý debil se musí hned ukojit jejim použitím na všech stránkách které pase, nakonec jich je tolik, že je prakticky nemožné vytvořit plně funkčního, neděravého, důvěryhodého a spolehlivého webového klienta a už vůbec ne aby se vešel i s daty do 1GB RAM.
SeaMonkey používá Gecko, ale jinak nemá s Firefoxem nic moc společného. Vyvíjí ho komunita a přidávání/odebírání předvoleb je na nich.
Co se týče případných problémů se Seleniem, musíte se obrátit přímo na ně nebo nahlásit do Bugzilly. Nejdřív musí někdo vědět o tom, že ve vaší konfiguraci to nefunguje.
Hele, toho jsem sam namaloval a naskanoval! Ostatne aby doslo k modernizaci, musela by me nejprve zachvatit inspirace s dostatecnym mnozstvim dvojtecek a lomitek, eventuelne dalsiho smeti, abych totiz sel s dobou. Moz://le to trvalo sedm mesici, tak byste snad nechtel, abych vymenu avatara uspechal. Navrhy muzete prubezne umistovat zde v diskusi, s klidem i s URL vaseho grafickeho vytvoru.
V reálným světě je značka synonymem společnosti nebo produktu na trhu. Skrz značku vnímají zákazníci a firmy to dobře ví. proto si třeba pivovar v Černé hoře hrdě píše na erikety, že funguje už od roku 1490 nebo kolik. Proto existuje "trademark", dá se zaplatit za ochranu názvu, loga,... Jsou to nemalý investice a empirická zkušenost říká, že když firma mění značku nebo logo, tak je to jedna ze tří následujících příčin:
1) Někdo jim udělal "nabídku, která se neodmítá", vykuchali zdravý jádro firmy a prodali. A součástí smlouvy je, že nesmí (v lepším případě na omezenou dobu, kterou ten odpad stejně nepřežije) používat původní značku. pak je otázka, jestli ztrácet čas a peníze s odpadem po vyrabování.
2) Mají tak špatný produkty nebo služby, že se jim vyplatí jejich pověst zahodit a začít od nuly. Pokud je člověk realista, tak ví, že výměna hlavičkovýho papíru v tiskárně bez výměnu managementu vůbec nic neřeší a chce-li kvalitu, stejně jde jinam.
3) Ve vedení jsou absolutní pitomci, co neví nic o budování značky. Tam se dá úspěšně pochybovat o jejich svéprávnosti a stavět na jejich produktu dlouhodobější řešení bych asi neměl odvahu...
A teď kam zařadit Mozillu? Podle vlajkové lodi FF to může být 2 (nestabilita, pomalost, nenažranost) nebo 3 (frikulínštiny jako SocialApi, vyhazování skupin panelů apod., zařezávání rozšíření)
4. Stale logo je strasne ( https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mozilla_Foundation_logo.svg ) nebo doopravdy zastarale ( http://edibleapple.com/wp-content/uploads/2009/04/original_apple_logo.gif http://edibleapple.com/wp-content/uploads/2009/04/apple_rainbow_logo.jpeg )