Kdo chce konzoli, koupí si Xbox nebo PS4, Kdo chce víc, trochu připlatí a koupí PC či laptop.
Kdo by kupoval nějaké Steam Machines, HW několikrát dražší než konzole, stejný jako u (Windows) PC, cena her stejná jako pro (Windows) PC, ale výběr a nakoneci výkon her mizerný.
To si přece může koupit jen blázen nebo totální nadšenec. Jenže těžko stavět podnikání na nadšencích. A ten nadšenec si koupí normální PC ať už s Windows nebo bez, nebo to samý PC co by mělo předinstalovaný Steam OS od výrobce a nainstaluje si ho sám.
TV připojíte k PC prostě HDMI kabelem, dongle bezdrátové klávesnice a myši (plus gamepad pokud o něj stojíte) vrazíte na USB. HDMI i USB se dá snadno vést kabelem na desítky metrů. Pokud se vám do kabelů nechce, můžete použít HDMI+USB KVM po TP za cca 100 USD.
Co jsem četl recenze SteamLinku, moc přesvědčivé to nebylo. A když už bych chtěl streamovat tímto způsobem, tak bych si koupil spíš něco jako Intel Compute Stick, než Steam Machine.
http://www.pcgamer.com/steam-link-review/
Netuším, jak ta krabička, ale samotné streamování ve Steamu (desktop -> htpc, laptop) mi funguje po kabelu bez problémů, a i na wifi je to většinou v pohodě. Ale může to být tím výběrem vzorku: nehraju v recenzi zmiňované hry, ale spíš Walking Dead, Dragon Age, SpinTires, ...
(Jo a už vidím, jak po baráku natahuju další kabely paralelně se síťovými, abych si mohl posílat HDMI...)
HDMI kabely se dělají celkem dlouhé, a s vrtačkou snad zacházet umíte :). Jestli vám HDMI přijde příliš tlusté, dělají se i HDMI extendery přes optiku, totéž s USB. Uznávám že ta optika je trochu dražší.
Pokud máte natažený TP kabel k TV, tak po přečtení té recenze na pcgamer.com bych si na vašem místě koupil spíš HDMI+USB KVM po TP. Ten TP stejně musíte mít natažený, protože přes WiFi to se Steam Linkem nebude dobré.
http://www.pcgamer.com/steam-link-review/
To si pak můžete zahrát piškvorky, World of Goo, a možná najdete i nějakou starších áčkovou hru. Při troše štěstí se vám ty piškvorky nebudou škubat :)
Vzhledem k problémům, které má SteamOS zjevně v podstatě se vším, bych nečekal ani úplně bezproblémové streamování. Kabel je kabel.
Choď už stým agitovaním niekam.
Mám aj Win aj Linux, a do Win som sa neprebootoval viac ako polroka, na steame mám len hry ktoré sú aj na Linuxe sú to staršie ale dajú sa hrať dlhšie ako tie sprostosti ktorým sa hovorí A čkové hry, tie nebežia riadne ani na Win.
A tie čo nemajú porty na Linux môžem hrať pomocou vína.
Jaká agitace? Žádnou nevidím.
Samozřejmě je pěkné vědět, že vystačíte s indie hrami a pár staršími áčkovými tituly. Já osobně v poslední době hrál Metal Gear Solid V: Phantom Pain, GTA V, Alien: Isolation, Far Cry 4, Watch Dogs a Wolfenstein: New Order. Samozřejmě bez jediného problému. Na Linuxu bych si z toho zahrál leda Alien: Isolation.
Ad tie čo nemajú porty na Linux môžem hrať pomocou vína - to chce ovšem hodně experimentování a trpělivosti, a ani tak vám spousta her nepoběží, případně v nich budou chyby. Z těch výše uvedených her funguje pod Wine údajně bez problémů jen Wolfenstein: New Order, zbytek má status garbage.
https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=32594
https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=16807
https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=16531
https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=16144
Ono se není co divit, když Wine implementuje jen 73% Win32 API. Zapomeňte také na DirectX 11, i podpora DirectX 10.x je nekompletní. DirectX 12 nejen že není, ale ještě ani není započítané ve statistice jako chybějící API.
To je všechno fajn. Ale zprávička i diskuse je o tom, že Valve se snaží se Steam Machines přinést linuxové PC do obýváku, a vypadá to, že se moc nedaří. Diablo III z roku 2012 zákazníky dnes asi moc neosloví, nemluvě o tom, že instalace přes Wine není z uživatelského hlediska součástí SteamOS. Předpokládám že Valve nebude zákazníkům říkat "až hra vyjde, počkejte dva tři roky, a pak při troše štěstí půjde pustit - a možná dokonce i hrát - pod Wine".
Jenže zapomínáte na to že u online her od Blizzardu neni problém zabanovat učet za hackování originálního klienta Blizz sítě/hry.
Takže ano teď jde tam D3 , HS, HoS, či Wow jen že taky může přístí středu ( pravidelná údržba ) už nemusí avy skončíte s BANem a to u placených her obzláště potěší a bez dovolání.
No já nevím. Podle Wiki se Diabla III prodalo okolo 30M licencí. Jenom GTA V se prodalo 55M licencí.
Ad všetko je len o tom či sa chce - a to jestli se chce je - minimálně v případě firem - dané zpravidla penězi.
Diablo III je 32-bitová DirectX 9 aplikace, takže se dá celkem pochopit, že je s ním na Wine poměrně málo problémů. Zkuste si na Wine nějakou 64-bitovou hru vyžadující DirectX 11 :)
Tak jsem si blázen, nebo mě nezajímají stupidní konzolové hry, které se hrají skoro samy a nemám chuť řešit herní PC, když mi můj 4 roky starý laptop bude na práci stačit ještě minimálně dalších pět (spíš více) let, ale na moderní hry už pomalu přestává stačit. A nabídku her pro Linux bych už dnes rozhodně nenazval mizernou, když i ta malá podmnožina Ačkových her, které vlastním je více, než budu schopen během následujících deseti let dohrát.
Pokud Valve chce nabízet Steam Machines jako "konzole", tak prostě musí všechno fungovat out-of-box, stejně jako na Xboxu nebo PlayStation. Co jsem četl výtky na adresu SteamOS, tak se výrobce Falcon Northwest moc nesvěřuje s tím co se mu nelíbí, ale neoficiálně se objevilo že jde mimo jiné o absenci podpory SLI a nemožnost použití více než jednoho HDD.
Použití více HDD by ve Valve měli zvládnout levou zadní. Není to technický problém. Jde spíš o konfiguraci SteamOS a Steamu.
SLI může být trochu problém. Výhodou Steam Machines proti běžným strojům mělo být právě to, že Valve spolupracuje s výrobci na driverech a optimalizacích. Jenže výsledek podle toho moc nevypadá. Navíc se zdá, že problém je primárně ve SteamOS.
https://github.com/ValveSoftware/SteamOS/issues/224
Mam SteamOS nainstalovany na novem pocitaci se Skylakem a tech problemu je tam tedy povicero - nahodne a zahadne resety nastaveni audio vystupu pres HDMI, takze napr 4x nabehne system dobre a popate zvuk nejede, takze je potreba znovu nastavit. Dale jsem zaznamenal napr problem se sitovou konektivitou pres USB WIFI dongle. Samozrejme nevim za co z toho muze Debian a za co patche/updaty od Valve, ale na to BFU asi moc hledet nebude a takove problemy ho rychle otravi..
Čekal jsem obtíže, ale i tak jsem si bláhově myslel, že to projde bez odporu a i když Steam Machines nebudou bomba, tak propadák taky ne. Nu nic, neprošlo, ale jak to tak bývá, v těchto oblastech, bude stačit vytrvat (jakej byl/je Android s... a kde je). Pokud Valve dál bude tlačit pod tlakem, tak věřím, že se to poddá.
ako to robi SONY, vsetko bude vporiadku.... ...On od SPS2 nikdo nevyrobil pořádnou konzoli ani Sony
Dnešní konzole , které jsou nazývány směšně nextgen, nedokáží ve většině případů rozlišení FullHD . Když tak formou předrenderovaného videa. Herní enginy to osekávají co to jen jde, třeba jen na 30 FPS při HDready , takže na 3D televize zapomeňte atd....
Teď se ve světě PC hraní začíná 4K hrách nebo hraní na x monitolů landscape módu. Co na to konzole.....
Možná jste to nezaregistroval, ale už se prodává i Playstation 4. Vámi popisované problémy a ořezávání rozlišení byl problém PS 3. Pokud vám stačí jen FullHD, pak PS 4 pofrčí na 30 až 50 fps až na výjimky bez problému. Na 4K rozlišení to ale nemá. Ostatně i na PC potřebujete na 4K grafickou kartu, která je sama o sobě dražší než celá herní konzole dohromady. Zkoušel jsem to s GTX 970 za 10000 Kč a na vyšší detaily to 4K vážně nedala. Dva FullHD monitory jako landscape už se dá, ale pořád je to karta za cenu celé konzole.
Zkrátka porovnávat konzoli za 10 000 Kč s PC za 40 000 dává očekávatelné výsledky.
Asi si to nezaregistroval, ale drtiva vetsina konzolovych her je striktne omezena na 720p a 30FPS a jeste se to marketingove zduvodnuje jako "filmovy" zazitek. A je to tak omezeno proto, ze ta konzole proste ne nic lepsiho nema, a nejen to, ona velmi casto neda ani tech 30FPS. Konverze na PC pak velmi casto trpi presne timtez omezenim - zjevne proto, aby se PCckari necitili osizeni.
PC za 10k da v tomhle rezimu naprosto libovolnou gamesu s prstem v nose a o na integrovanym GPU.
A v tomhle je ta tragedie ani PS4 ani Xbox One na skutečné FullHD nad 30 snímků nedává. Náskok konzolí je dávno pryč. Proto ta narážka na PS2 , protože tam nastal obrat. Např již při prolomení file systému PS3 se přišlo že ona úžasná grafika je často podvod a je tam před-renderované video.
Je spousta lidí co by klideně dali za opravdu výkonou kozoli 30000,- i víc. Jenže ona není žádná výkonější konzole která dá FullHD při 60fps a to tu jestále to 4K....
Primární problém není v žádném odporu trhu, a není to ani o vytrvalosti Valve. Problém je na prvním místě v produktu. Steam Machines ve srovnání se strojem na Windows mají prakticky stejnou cenu, ale nabízí výrazně méně her. Takže Valve zákazníkovi nedává dostatečný důvod si vybrat SteamOS místo Windows, právě naopak. A pokud by zákazníka neodradil menší počet her, zvláště těch recentních áčkových, tak to dorazí problémy s výkonem, omezení SteamOS ve srovnání s Windows, a omezená podpora výrobců HW.
Pokud chce Valve uspět se Steam Machines, tak musí nabídnout konkurenční výhodu. A protože toho ohledně her nabízí méně než konkurence, musí mít konkurenční výhodu zatraceně velkou. Jenže tu podle všeho nemá. Dokud ji nezíská, tak může tlačit jak chce, ale pravděpodobnost úspěchu se blíží nule.
Pomůžu si přirovnáním. Pekař A nabízí chléb za 1 EUR, a pekař B nabízí za tu samou cenu jen třetinu chleba, a ještě horší kvality. Pokud má zákazník na výběr mezi oběma produkty, tak může pekař B "tlačit" jak chce, ale na trhu neuspěje.
Udělalo by mi radost, kdyby diskutéři méně vinili výrobce komponent, výrobce Steam Machines, recenzenty a žido-zednářské spiknutí :), a víc si uvědomili základní tržní mechanismy.
Budoucnost Steam Machines je s otazníkem. Tahle sezóna je s nejvyšší pravděpodobností ztracená. Pokud se bude Valve chtít pustit do boje příště, bude mít daleko větší problém najít partnery, a bude muset nabídnout zatraceně lepší hodnotu než konkurence. Držme Newellovi palce. Dobrou zprávou je pro něj to, že vydavatelé her zatím nadále používají Steam, a nepřesedlali ve velkém na Windows Store.
To je možná výhoda pro členy nějaké okrajové náboženské sekty ;). Běžnému zákazníkovi je úplně jedno, že jeho konzole má uvnitř nějaký OS, natož aby se zajímal, jaký OS to je. Podobně je mu úplně jedno jestli je v ní CPU PowerPC nebo Intel, a jestli je GPU nVidia, AMD, nebo něco úplně jiného. Cílovou skupinu zákazníků zajímá co si na zařízení zahrají a jaký to bude zážitek. Konkurenční výhodou může být třeba BluRay drive (PS3), ovládání pohybem těla (Wii Remote, PlayStation Move, Kinect), 3D, VR brýle apod. To že PS má firmware postavený na FreeBSD, kdežto XBox jede na Windows, je každému ukradené.
A jak myslíte že probíhají aktualizace konzolí?
http://ps3explained.com/wp-content/uploads/2007/09/11-installing.jpg
http://www.playstationing.com/wp-content/uploads/2014/04/ps4-firmware-update.jpg
http://compass.xboxlive.com/assets/db/e8/dbe8f0d6-ccbf-4e8e-ba1f-1652b84f566f.png?n=one-system-start-update-l.png
http://www.question-defense.com/wp-content/uploads/2012/07/xbox-360-gamer-profile-move-system-update-progress.gif
Jenže tam pak nastává problém, protože si uživatel nezvolí. Například ve Windows 10 si uživatel může zvolit čas instalace, ale pokud to neudělá, tak se stroj restartuje v době, kdy ho uživatel běžně nepoužívá. A samozřejmě se dá všechno nastavit a ovlivnit. Například ve Windows když při rebootu podržíte shift, tak se aktualizace neinstalují.
Steam machines měly mít konkurenční výhodu ve výkonu. Těch pár korun ušetřených za licenci MS Windows není konkurenční výhoda. Bohužel se nějak zapomnělo na ten výkon. Argumenty o ovladačích apod. jsou zcela mimo mísu, protože slib byl, že se postaví několik málo konfigurací a pak se společně s dodavatelem HW zapracuje na ovladačích. Ostatně oznámení přišlo v době, kdy Valve skutečně s výrobci aktivně spolupracovalo a ovladače se značně zlepšovaly. Bohužel to tak nějak ustalo a místo odladěného HW a SW dostáváme jen PC se "standardní podporou ze strany dodavatele". A to je zatraceně špatně.
Ovšem stále je možné, že k té spolupráci skutečně dojde a za pár měsíců se HW i SW vyladí. Otázkou je, zda o tu spolupráci má někdo stále zájem.
Neviem, ci to prirovnanie je presne. Ja to skor vidim takto.
Pekar A ponuka chlieb vyrabany najrozsirenejsou recepturou na trhu(MS windows) za 1 Euro a pekar B ponuka za tu istu cenu tretinu chleba ale ten chlieb je robeny inou recepturou (linux).Ten pekar B ma ale problem zohnat suroviny(vrobcovia mu ich nevedia/nechcu dodavat, mozno ma v tom aj prsty vlastnik najrozsirenejsej receptury) a preto je jeho chlieb drahsi(musi si napr. niektore suroviny vyrabat sam alebo ich draho nakupovat). Ak by problem nebol, tak pekar B vyrobi objemovo taky isty chlieb za podobnu cenu ako pekar A.
Kde je problem? V pekarovi B, ze chce robit chlieb inac alebo v dodavateloch, ktory mu ich nechcu/nevedia/... dodavat?
Pekar B je Valve. Vybral si takuto cestu a podla mna nikto necakal, ze to bude mat jednoduche, skor naopak. Ak by sa Valve alebo linuxu podarilo vyriesit problemy , tak sa STEAM OS bude vediet minimalne vyrovnat Windows s minimalne jednou vecsou vyhodou a to je licencia. V idealnom(ale v realnom svete nerealnom) pripade by windows platformu dokazal predcit vo vsetkych smeroch a to vyrazne. Na to ale by museli niektory ludia/firmy zmenit pristup a MS by museli dojst prostriedky na loby.
To přirovnání asi nechám stranou, protože takhle rozvinuté pokulhává na všechny tři nohy.
Dva postřehy:
1. Konzoli je určitě možné postavit na Linuxu. Nakonec PlayStation stojí na FreeBSD, pro které napsali v SONY další vrstvy SW (BTW FreeBSD si v SONY vybrali z toho důvodu, že není pod GPL, což by je nutilo otevřít zdrojáky). Ale srovnejte vynaložené úsilí. Ve Valve pár let tvořili distro Linuxu, které prakticky jen zabootuje OS a spustí Steam v Big Picture Mode. V SONY vytvořili hromadu API, udělali pokročilé UI, vydali SDK, nasmlouvali autory her, vydali exkluzivní tituly, a utratili spoustu peněz za marketing. Je to asi jako rozdíl mezi stavbou vozu v garáži a sériovou výrobou v japonské továrně.
2. Jakou motivaci mají podle vás vydavatelé her, aby podpořili další platformu? Už teď vydávají pro PlayStation 4, Xbox One, Windows, často i pro starši PlayStation a Xboxy, a občas pro Mac. To je spousta nákladů na portování, testování a podporu. Kdyby vydavatelé podpořili SteamOS a ten se stal další rozšířenou platformou, tak by si jen přidělali práci, zvýšili náklady a tedy snížili zisky. Kdyby existovala jen jedna herní platforma, možná by podpořili druhou, aby nebyli závislí na jediné firmě. Když jsou ale už na trhu čtyři platformy, tak jim chybí motivace pro SteamOS něco vydávat, resp. spíš mají motivaci ho ignorovat.
Ja by som to nevidel tak tragicky. Neviem sice preco sa (aj tu) rozbehla antikampan na steam machines, ked sa v testoch porovnavaju hry optimalizovane na win a neoptimalizovane na linux. To je problem vyrobcov tych hier. Taktiez je divne, ze sa tu spominaju nejake noname firmy. Nech si tam kludne daju win a budu mat dalsi tuctovy a hyperpredrazeny pc, s ktorymi maju vyrobcovia problemy. Taktiez podpora pre SLI nemusi byt teraz podstatna. Iba to zbytocne predrazuje konzolu ked mam dbe karty.
Ad antikampan na steam machines - tou antikampaní máte na mysli to že si nějaký server dovolí otestovat výkon a zveřejnit výsledky? Nebo to že se výrobce high-end PC rozhodne zatím nenabízet Steam Machines, protože nevyhovují omezení SteamOS? Nebo to že o tom ostatní píšou? No to je fakt tvrdě nenávistná pomlouvačná kampaň :)
Ad sa v testoch porovnavaju hry optimalizovane na win a neoptimalizovane na linux - to už se řešilo v níže linkované zprávičce. Propad výkonu se v testu týkal i produktů společnosti Valve.
http://www.root.cz/zpravicky/steamos-zaostava-v-hernim-vykonu-za-windows/
Ad nejake noname firmy - zrovna Falcon Northwest má v herní oblasti celkem jméno. Samozřejmě je to firma působící v US, takže ji nemusíte znát.
http://www.falcon-nw.com/why-falcon/awards
Ad podpora pre SLI nemusi byt teraz podstatna. Iba to zbytocne predrazuje konzolu ked mam dbe karty - má to smysl pro high-end konfigurace, což je specialita společnosti Falcon Northwest.
Valve nemá na vybranou, protože Microsoft chystá svůj AppStore i pro běžné aplikace (tj. i pro hry), čímž Steam přijde o tržby a prostor k podnikání. Musejí mít nějaký alternativní produkt nebo se o něj alespoň pokusit. Když už nic, může (málo úspěšný produkt) posloužit jako vyjednávací páka na Microsoft, aby je do svého AppStore pustil, případně jim dal větší procento z tržeb.
Co-op není věc AppStore. Multiplayer je podporovaný v rámci Games for Windows - LIVE, nejspíš včetně co-op. Totéž řeší i starší API DirectPlay, které je deprecated.
Synchronizaci přes cloud řeší ApplicationData API, ovšem má omezení velikosti roamovaných dat. Pokud potřebujete roamovat například velké save files, není problém ukládat je na Azure Cloud.
Kupovat si neco na M$ storu muze leda hlava totalne vymazana, protoze az to za rok nebo dva M$ zrusi, tak bude v presne stejny riti jako ti, co maj (treba) gamesy s M$ game for windows. Ti uz si je taky muzou leda nalozit s octem. A to je jen mala pidiukazka.
Kdepa sou ty extra aplikace pro ultimate verze widli? A kampak se odparila ZAPLACENA aplikace M$ media center? A kdepak sou slibeny moznosti upgrade mobilnich widli?
No a samo, kdepak je ZAPLACENY ulozny prostor v M$ cmoudu? Jo, M$ je vylozene duveryhodnej partner.
Ad ti, co maj (treba) gamesy s M$ game for windows. Ti uz si je taky muzou leda nalozit s octem - zdroj? Pokud jsem si všimnul, tak se vyskytly nějaké zprávy o zastavení serverů Games for Windows k 1.7.2014, ale MS spekulace vyvrátil a servery dále běží. Máte jiné informace?
Ad Kdepa sou ty extra aplikace pro ultimate verze widli - ty byly pro Windows Vista, a uživatelé je dostali. Ve vyšších verzích Windows nejsou. Můžete si nechat Vistu i s Extras, nikdo vás nenutí upgradovat.
Ad kampak se odparila ZAPLACENA aplikace M$ media center - při upgradu z Windows s WMC dostávají uživatelé nainstalovaný Windows DVD Player. Samotný interface WMC už není podporovaný, máme Metro apps.
Ad kdepak sou slibeny moznosti upgrade mobilnich widli - konkrétně: kdo údajně co sliboval?
Ad kdepak je ZAPLACENY ulozny prostor v M$ cmoudu - změna smluvních podmínek, místo unlimited je to nově "jen" 1TB.
https://blog.onedrive.com/onedrive_changes_FAQ/
Po tom super tichým katastrofálním startu se vůbec nedivim.
Zahájení Steam Machines jsem si představoval asi takhle - Valve pustí do prodeje nové konzole, uvede jako časovou exkluzivitu Source 2 hru (L4D3/HL3..), vyhlásí nějakou akci na sbírání Steam Trading Cards (1 karta za každé 4 hodiny odehrané na SteamOS, následně možnost ozdobit si profil novým odnakem, pozadím..) a hry typu Zaklínač 3 už budou normálně dostupné jako naprostá samozřejmost, i kdyby měly být nehotové a ještě by se pár týdnů dooptimalizovávaly.
No, nějak jsem nepochopil, co Valve vlastně dělá. Taková šance pořádně rozvířit vzduch a oni jenom pověsí na Steam banner "teď můžete hrát v obýváku", což běžnej Steamař stejně nepochopil, protože jeho pozornost upoutaly spíš slevy nebo Steam ovladač.