Co si mame jako zjistit? Precist konspiracni teorii, kterou nemuzeme ani potvrdit, ani vyvratit?
Jinak na tehlech pripadech domneleho dalkoveho ovladnuti auta me jaksi zarazi to, ze na aute je porad par veci, do kterych nema pocitac co kecat. Je tam spojka a kdyz mi nekdo vytoci motor na plny vykon, ja slapnu na spojku a utocnik dosahne leda zniceni motoru. Ale rekneme, ze Hastings, jako American, mohl mit automatickou prevodovku a tam je to horsi. Kdyz utocnik vypne brzdy, je tam rucni brzda, ktera je z dobrych duvodu ciste mechanicka, s vyjimkou nejakych zhovadilych francouzskych experimentu. A pri trose stesti by mel byt nezavisly okruh vypinani elektriky od klicku, zde bohuzel opet ne vzdy, na nekterych autech maji frikulinske systemy bez klicku. Cili pokud Hastingse zabili ovladnutim jeho auta, tak si holt blbe vybral takove, kde nad nicim nemel kontrolu bez nadrazene kontroly pocitacem. Pokud po vas jdou, kupte si auto s rucni prevodovkou a spojkou ovladanou bovdenem. Aby vas nahodou nejaka zidobolsevickovcelarskocyklistickozednarska neziskovka nezlikvidovala, aby vam zabranila v dalsim rozkryvani rejdu levicovych LGTB spiklencu, jejich cilem je nastoleni povinne homosexuality a zakazu tradicni rodiny.
Co se týče elektrické parkovací brzdy, tak to bohužel nejsou jen "zhovadilé francouzské experimenty". Najdete ji u BMW, u Subaru, u Volkswagenu či Seatu... Když mi v létě u mého japonce klekla baterka, jedinou možností bylo sehnat startovací kabely, protože ačkoli jsem stála v kopci, nešel ten krám ani odbrzdit... :-(
Pokud ta baterka byla dostatecne vytriskana, tak ti odbrzdeni nepomuze. Neni cim nabudit alternator a tak akorat sjedes pod kopec a pak premyslis, kam to uklidit, aby to nestalo v ceste. Potrebovala bys aspon nejakou malou baterku zapojenou treba pres konektor zapalovace, pokud ho jeste mas. Auta s dynamem timhle problemem netrpela, dynamo jede vzdycky. Ale zase s tim vecne byly problemy s tim dynamem.
BTW, taky mas tuhletu krasnou vymyslenost, kde v aute neni teplomer, akorat LEDka, ktera se rozsviti pri prehrati? To zboznuju, to kdyz cloveku na zacatku leta zustane viset termostat v otevrene poloze, tak pak az do topne sezony lagruje motor pri nizke teplote, aniz by to tusil.
Baterka trochu živá byla, budíky a kontrolky se probudily, byť na nich bylo znát, že nejsou v kondici. Startér ani parkovačku to neprotočilo, ale na nabuzení alternátoru by to nejspíš stačilo.
Jo, taky jsem bez teploměru, jen to svítí modře když je motor studený a asi (dosud jsem to naštěstí neviděla) červeně, když se přehřeje. Místo teploměru je tam budík ukazující, jestli je aktuální spotřeba nad nebo pod průměrem. Přístroj vcelku k ničemu. Alespoň že mi nechali otáčkoměr, kdysi ve staré Škodovce jsem jezdila podle sluchu, ale tady ten motor často slyšet téměř není...
Ne ze bych ten napad s LEDkou obhajoval, ale pokusim se rict, jak to asi bylo mysleny.
Predevsim, u stredne starych aut je sice rucicka pro ukazovani teploty, ale neukazuje skutecnou teplotu, jako vidis napr. VAGem, ale je to jakysi softwarovy svindl. Udajne pry proto, aby lide nebyli nervozni jak moc to lita nahoru a dolu. Muzes porovnat treba se starym Favoritem, kde to jeste ukazuje skutecnou teplotu a skutecne se ta rucicka pohybuje podle toho, jestli chladis z kopce, nebo to turujes do kopce a okamzite reaguje i na zapnuti topeni. Proste u stredne stareho auta se uz poradne neda verit ani te rucicce. Ale jsem radsi kdyz tam je rucicka a ne signalka.
Za druhe, co to je termostat v otevrene poloze? Jde o to, ze u Skodovek zhruba od roku 2000 uz ani neni klasicky bimetalovy termostat s perem, ale zhruba desetkrat drazsi zarizeni s elektronicky rizenou klapkou a poloha klapky je sledovana potenciometrem. (Udajne je pry tak mozne lepe drzet pozadovanou teplotu motoru a lepe chranit nasi planetu, hura.) A ve VAGu to je mozne sledovat, takze bych tipoval, ze pokud by to nefungovalo, tak by to snad nekde vypsalo nejakou chybu. (My, co mame auto z druhe, tak si radsi VAGem cas od casu pripojujeme.)
Ale jsem radsi kdyz tam je rucicka a ne signalka.
Problem je hlavne v absenci signalky studeneho motoru, treba Nissan Notte ma jen cervenou na prehraty motor.
Za druhe, co to je termostat v otevrene poloze? Jde o to, ze u Skodovek zhruba od roku 2000 uz ani neni klasicky bimetalovy termostat s perem, ale zhruba desetkrat drazsi zarizeni s elektronicky rizenou klapkou a poloha klapky je sledovana potenciometrem. (Udajne je pry tak mozne lepe drzet pozadovanou teplotu motoru a lepe chranit nasi planetu, hura.) A ve VAGu to je mozne sledovat, takze bych tipoval, ze pokud by to nefungovalo, tak by to snad nekde vypsalo nejakou chybu. (My, co mame auto z druhe, tak si radsi VAGem cas od casu pripojujeme.)
Tim spis se tam ma co posrat. Mam neblahe tuseni, ze toto reseni neni stoprocentni zarukou, ze to nezustane viset v otevrene poloze. Zato je to zarukou pro vyrobce, ze s tim budou lidi porad chodit do servisu, protoze je tam tolik uchylnych kramu, ze na neco vzdycky dojde. Fuj, horor! Znama pred par dny odjela se svym VW a kdyz chtela zpet, auto odmitlo rozeznat kterykoliv z obou klicu a vzdy po trech vterinach stoplo motor. Vymena nejakeho krapu za deset dni, nez to privezou a bratru 400€. Na moji pres 20 let stare Mazde za ta leta akorat uhnil vyfuk, jinak zhola nic.
<i>Znama pred par dny odjela se svym VW a kdyz chtela zpet, auto odmitlo rozeznat kterykoliv z obou klicu a vzdy po trech vterinach stoplo motor.</i>
Imobilizér bol už aj na Felicii, aj keď som teda nepočul, že by niekomu nefungoval, ak teda nerozbil kľúč a nestratil z neho čip.
2Johanka: Z toho si nic nedelej, elektricka rucka je jeste OK ... ;D, ja mam zase auto ktery brzdi i tam, kde nic neni, protoze si mysli, ze tam neco je. A pak mi nekdo muze vykladat, jak za rok nebo dva budou ty auta jezdit bez ridice a naprosto vpohode ... (a samo, az me nekdo bude chtit popotahovat za to, ze sem nekoho vybrzdoval, svedu to presne na ten vehykl).
Jo, da se to vypnout, teda potom, co to zabrzdilo ... a to tam jeste nemam takovy ty kramy co maj prej "predchazet narazu", to sem uz mel tu cest v pucenym ... to sem si tak napohodu jel a ono to znicehoz nic zaflekovalo protoze na silnici byl tmavej flek ... lol. Radsi ani nechci vedet, jak funguje "udrzovani v jizdnim pruhu".
... a v důsledku to se v lednici namnoží bakterie, které vás zbijí. Kdyby se to nepovedlo, tak je tam pořád možnost, že se tam přemnoží plísně tak že se rozlezou po celém bytu a pohltí vás.
K věci: naštěstí jde zatím jen o návrh zákona. Nejspíš neprojde. Kdyby prošel, nejspíš bude v rozporu s německou ústavou. Kdyby nebyl, díky EU to nebude vynutitelné, protože se dá dovážet cokoliv z jednotného trhu (a je otázka, jestli Německo vůbec může stanovit takové podmínky, když na společném trhu působí). Takže doufejme, že to přes těch nevím kolik záchranných brzd neprojde. Kdyby takový zákon ovšem prošel, tak je to opravdu začátek konce :/
Jestli se necháš zbít bakteriemi, tak si asi nic jiného nezasloužíš ;)
K věci - otázka položená zněla co se může stát, v rámci antiutopické budoucnosti je můj scénář plus mínus reálný.
Jestli bude v jejich zákonodárném systému velká vůle ten zákon schválit, určitě se najde i dost lidí k ohnutí ústavy, aby tam tohle prošlo. EU nebude dlouho trvat a zahne vlevo (nebo vpravo, nezáleží na tom jestli budeme mít 1984 nebo 451). Jestli se v tomhle mýlím budu jen rád.
Vtrhne k tobe komando, protoze:
podle udaju uradu bydlis sam; data z tveho auta ukazuji, ze posledni ctvrtrok jezdivas pomalu po poledni kolem skoly, ac neni po ceste tvych rutinich tras; to potvrzuje i tvuj mobilni operator; ten navic pridava info, ze od te doby pouzivas snapchat, kde komunikujes s detma; tvuj ISP doplnuje, ze dost pouzivas TOR a VPN; a tva lednicka hlasi, zes zacal kupovat Jupíka a pernicky...
A mame te ty pedofilni uchyle!
Přesně tak. Mimochodem, vítejte na seznamu, přátelé - klidně si chodíte na ROOT (informace nejen ze světa Linuxu a dalších krajně podezřelých technologii) a ještě si diskutujete pod článkem o podobné legisrativě "na vaši ochranu", některí dokonce vyjadřujíc zásadně nesouhlasná stanoviska
Bezklíčáky mají samozřejmě taky "panic button", resp sekvenci pro nouzové vypnutí auta. Buď dlouhým podržením nebo sérii rychlých stisků startovacího tlačítka (tady musím odkázat na manuál příslušného modelu). Tam samozřejmě záleží, jestli to na jeho kontroléru nejde odfiltrovat.
No, z popisu použití usuzuju že to je SW funkce, tedy ji lze vypnout ... Není nad opravdický vypínač, ten se na dálku hackuje dost blbě ...
U benzínu stačí něco co vypne proud do zapalovacích cívek, u benzínu je potřeba něco co vypne palivové čerpadlo - a tam doběh může ještě chvíli trvat, pokud zůstane otevřená škrtící klapka - za takové situace si diesel kliďánko běží i bez proudu - takže ideálně odpojit i servo škrtící klapky, resp vynutit její zavření (pokud není ovládána mechanicky) a to nečím co nejde SW ovlivnit - a to se jistě o start-stop tlačítku říct nedá ...
levicových? Opravdová levice podobné úchylnosti neřeší. Důležitá je třídní příslušnost. Kapitalista transexuál je stále třídní nepřítel.
To je spatne. LGTB kapitalista je o to vetsi zvrhlik. Na vdruhou stranu LGTB delnicka trida je o to vice utlacovana. Vyjimkou jsou LGTB z neziskovek, ti pak provadeji ty rejdy a slouzi zvracenym cilum vselijakych tajnych sluzeb, cyklistu, vcelaru a zidobiolsevickych zednaru, zasadne podle toho, kdo vic zaplati.
Klid, TaaS se postará o to, abyste neměl žádnou možnost vlastnit auto, nad kterým byste měl kontrolu:
https://krabice.wordpress.com/2017/12/04/cokoli-jako-sluzba-prichazi-smrt-automobilismu-a-naprosta-ztrata-kontroly/
Klid. Špidla když byl premiérem říkal, že v budoucnu by bylo ideální kdys neměl hodovost ale všechno ti na základě občanky dávál a přiděloval stát. Auto, dovolenou .... a všichni by měli vše, jenom si zažádat. To že se mu tak líbí a daří v Bruseli je ale určitě jenom náhoda ....