Ani se nedivím výsledku.
Jolla nabídla trochu předražený telefon za 400€ se zajímavým OS a možnostmi s "druhou půlkou" .. a vyprodala 100tisíc kousků (minimální objem běžné výrobní serie) během krátké doby ve dvou vlnách.
Neo900 je ještě o 50% předraženější s horším HW a nejasnou budoucností (dej si tam kdo co chceš) .. a získal 200 kupců. Pouze absolutní geek, který z toho ani nepotřebuje telefonovat, si pořídí takovou věc. No možná pár vlastníků N900 si jen vymění desku, flashne původní Maemo5 a pojede dál trochu rychleji. Nic víc ..
"dej si tam kdo co chceš"
-- Jeden z důvodů proč si to těch 200+ lidí hodlá koupit.
"[..] a nejasnou budoucností [..]"
-- Zato Jolla, ta jí má vytesanou do kamene :D
Řekl bych, že právě u Jolly hrozí že krachne (a majitelé N9 si budou moci přidat další kousek do sbírky "Mrtvé platformy"). Úspěch Jolly závisí na tom jestli se chytne v Číně.
Neo900 nepočítá s tím že by se prodávalo po tisících, těch 210 lidí, může klidně být těch posledních 210 lidí a projekt to nijak významně neovlivní - pokud se podaří pokořit tisícovku, tak trochu sleze cena a bude lehčí shánět komponenty, ale to je všechno.
"Pouze absolutní geek, který z toho ani nepotřebuje telefonovat, si pořídí takovou věc."
-- Krásně vystižená cílová skupina tohoto produktu. Asi nezbývá než se s tím smířit, tak to prostě je. Neo900 cílí na absolutní geeky.
Nechápu proč se to furt řeší.. jak se objeví slovo "Neo900", tak se zákonitě musí pod příspěvkem objevit slovo "Jolla" a následuje zbytečný flamewar na téma "sexy design + pseudosvoboda VS. praktický design a skutečná svoboda?" :)