Hlavní navigace

Netflix blokuje IPv6 tunely kvůli geolokaci

9. 6. 2016

Sdílet

Netflix je nucen kvůli správcům autorských práv dohlížet na geolokaci uživatelů a určitý obsah nabízet jen v některých zemích. Dříve bylo možné to obejít pomocí VPN, ale firma od začátku letošního roku začala blokovat přístup ze známých VPN. Čtěte: Netflix už nedovolí obejít omezení pomocí VPN

Nyní populární streamovací služba začala blokovat řadu IPv6 tunelů. Uživatelé využívající tunely Hurricane Electric jsou zablokovaní úplně, ale problémy hlásí i uživatelé dalších poskytovatelů s nativní IPv6 konektivitou. Navíc zákaznická podpora doporučuje uživatelům úplně vypnout podporu IPv6 na svých počítačích. Přestože internet směřuje k IPv6, správci obsahu tlačí Netflix opačným směrem.

Podobným problémem netrpí jen Netflix, ale také český Stream.cz má s tunely od HE problém. Některé zahraniční pořady odmítne přehrát, protože IPv6 adresy jsou přidělovány z rozsahu 2001:470::/32, který je podle WHOIS přidělen ARIN do USA.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 6. 2016 9:31

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Už si tuto "službu" celej říčnej letím pořídit, a budu kvůli nim vypínat IPv6 a platit ty jejich zlodějské ceny za milostivé zpřístupnění asi tak 10 procent toho, co je dostupné v USA.

    Nasrath a rozmazath!!!

  • 9. 6. 2016 17:31

    Kokos99 (neregistrovaný)

    Njn, očividně o jeho peníze nestojí. Jenom debilní manageři z USA si můžou myslet, že jsou lidi tak tupý, že budou platit v ČR 10x více za 10x menší obsah.

  • 9. 6. 2016 18:08

    Jarda_P

    No, oni maji majitele obsahu vubec zajimave napady. Jako treba ty jejich DVD zony. Ze pry to hodi v USA do kin, pak to tam vydaji na DVD a daji to do kin jinde, tak aby si treba Evropani nemohli zatim koupit DVD z USA a nedej boze se na film podivat, nez jim to soudruzi dovoli. Jenze kdyz uz to konecne dorazi do Evropy, tak uz to maji vsichni davno stazene a kolikrat i pred tim, nez to bylo oficialne kdekoliv vydano na DVD. A to se nejedna o zadny camrip, ale o digitalni kopii.

  • 9. 6. 2016 22:24

    hugochavez (neregistrovaný)

    @kokos99
    pokud jde o srovnani mnozstvi obsahu pro US a "rest of the World" tak tady je tabulka
    https://www.finder.com/netflix-usa-vs-world-content
    zajimavy je prepocet na %ta americke nabidky :o))))
    Udaje jsou z ledna 2016 ale tipuju ze zas tolik se nabidka od ledna nezmenila, vyplyva z ni ze ceskemu divakovi se nabizi pouze 17.3% obsahu TV serialu ve srovnani s jeho US kolegou a 12% celkoveho obsahu filmu.
    Nevim jaka je cena v CR ale pro US jsem nasel tyto ceny:

    Netflix has three different plans when it comes to streaming: basic, standard, and premium. Plans start at $8 and increase incrementally by $2, rendering the standard and premium plans $10 and $12, respectively. Below is a breakdown of what each plan entails, with the added features.
    Plan Price Number of screens Resolution
    Basic (streaming) $8 1 SD
    Standard (streaming) $10 2 HD
    Premium (streaming) $12 4 HD + Ultra HD

    The folks at Netflix certainly pride themselves on their streaming plans, but that doesn’t mean the service ditched discs altogether. The company still offers DVD and Blu-ray plans — none of which include streaming access — beginning at $5 and going up from there. The monthly cost just depends on how many discs you have check out at a time, or how many you want per month.
    Plan DVD Price Blu-ray Price
    Number of discs out at a time
    1-Disc $8 $10 One..........

    Jinak pro DK je pomer 30% vs 39% a cena je se stejnym technic. omezenim (SD/HD/UHD) nasledujici:
    Basic (streaming) 79dkk=$11.60 1 SD
    Standard (streaming) 89dkk=$13 2 HD
    Premium (streaming) 119dkk=$17.50 4 HD + Ultra HD
    je nutno zminit ze zdejsi DPH je pausalne 25% na VSECHNO, coz Netflix nijak neovlivni.

    Ta tabulka samozrejme nezohlednuje JAKY =JAK STARY obsah Netflix v te ktere zemi nabizi anzto vyhodnocuje pouze nazvy. Ze sveho okoli znam nekolik lidi kteri si tyden gratis s DK Netflixem zkusili ale neznam nikoho kdo pak pokracoval v placene verzi.
    Nekolik lidi si vsak poridilo VPN a zacli pouzivat US verzi.
    Po tom co DK Netflixovou cenovou/nabidkovou politiku rozmazly zdejsi noviny stylem "proc z nas ti Americani delaj pitomce" se zejmena mezi mladezi rychle rozsiril tenhle vynalez
    http://www.theverge.com/2015/10/23/9603070/popcorn-time-movie-piracy-app
    coz je v podstate upravenej BitTorrent klient kterej nesosa jednotlive kusy filmu napreskacku ale pokud mozno v souvisle rade tak aby po zpozdeni cca 10-20sekund nez si naplni buffer mohl zacit obsah streamovat do GUI pricemz soucasne na pozadi dososava dalsi kusy filmu.
    Reakce filmove lobby nenechala na sebe dlouho cekat a DK policie "zacala konat" (zpusobem ktery cele zemi vyrazil dech)
    Napr. 2 mladici kteri provozovali web ktery popisoval jak tento SW nainstalovat a nastavit byli po domovni prohlidce zatceni a obvineni ze "zvlaste zavazneho poruseni autorskych prav" s horni sazbou 6let vezeni.
    Je naprosto sokujici ze policajti kteri si pro ne prisli patri do oddeleni SOK coz je "oddeleni zvlaste zavazne ekonomicke kriminality" = ti delaji milionove tunelovani v bankach, karuselove EU podvody s DPHckem, EU fondy apod veci.
    viz. http://www.computerworld.dk/art/234651/to-fynboer-anholdt-af-politiet-for-streaming-info-paa-website#JV3lAw2MWB87Ezwm.99 (google translate to prelozi) https://www.version2.dk/artikel/danskere-anholdt-opskrift-paa-piratstreaming-popcorn-time-325523
    Je dulezite zminit ze jejich 2 stranky NEOBSAHOVALY JAKEKOLIV FILMY CI JINA AUTORSKY CHRANENA DILA dokonce ani odkazy kde je mozne takova dila stahnout (coz JE v teto zemi-na rozdil treba od CR- trestne= paragraf se tusim jmenuje "napomahani/na­badani k porusovani autorskeho prava), jedine co jejich web obsahoval byl strucny NAVOD jak se ma SW nainstalovat. Dokonce tam bylo tlustym pismem varovani ze v pripade pouzivani PopcornTime se muze uzivatel dopoustet porusovani cizich autorskych prav :o))))
    Zadani pro policii ale zrejme znelo vyrobit exemplarni pripad a vzhledem k tomu ze soud promptne posvetil zabaveni domeny tak jejich web dopadl takto:
    http://popcorn-time.dk/ a tady je soudni rozhodnuti o zabaveni domeny http://popcorn-time.dk/kendelse.htm
    Je zajimave ze v rozhodnuti stoji ze senior-zalobce zada soud o projednani pripadu "za zavrenymi dvermi" tedy s vyloucenim verejnosti a TISKU.
    Rovnez je zajimave ze domena byla zabavena aniz by jeji drzitele vubec byli odsouzeni za cokoliv nezakonneho.
    Obecny nazor vcetne nazoru mnoha pravniku totiz je ze policie nema ani minimalni sanci s timhle pripadem uspet u soudu tak jak aktualne formuluje trestny cin protoze argumentace odpovida zhruba tomu chtit trestat spisovatele krimi romanu za navod k vrazde protoze ve sve knize popisuje jak lze nekoho zamordovat a nekdo jiny by to mohl pouzit jako inspiraci......
    V teto souvislosti me napada paleni Wiklefovych spisu ve stredoveku protoze sirily "kacirske myslenky" :o))) pripadne paleni knih nacisty ci komunisty o par set let pozdeji. Doba ale pokrocila takze dnes "palime" pro zmenu weby......
    BTW rovnez je kouzelne ze La Policia zrejme vubec netusi ze existuje neco jako internet archiv takze k PUVODNIM strankam se da bez problemu dostat:
    http://web.archive.org/web/20150806062725/http://popcorn-time.dk/
    Tak a ted jen cekam kdy mi inkvizice vykopne dvere a budu uvrhnut do zalare :o))))

    Ale z5 k Netflixu= v jeho prospech je nutno uvest ze jiz od pocatku fungovani jejich CEO vzdycky tvrdil (a v podstate neni duvod mu neverit) ze jejich snem je poskytovat VSEM UZIVATELUM VESKERY OBSAH SOUCASNE A TO BEZ ROZDILU GEOLOKACE. Bohuzel hollywoodska lobby ma nazor presne opacny a dal se zuby nehty drzi stareho konceptu rozdeleni sveta na regiony zajmu+ perverzitu typu "vyhradni distributor dila pro dany region" (v nejlepsim mafiansko/mono­polistickem stylu) a vzhledem k tomu ze mnozi ISP sedici na "posledni mili" jako napr. Comcast ci Verizon jsou primo financne propojeni s Hollywoodem, ci sami provozuji nekou formu stremovane TV tak Netflix uz od sveho vzniku celi soustavnemu hazeni klacku pod nohy ve forme throttlingu ci disconnect takze ve finale US uzivatele byli casto nuceni pristupovat ke streamu pres VPN aby obsah byl vubec koukatelny viz.http://www­.slate.com/blog­s/future_tense/2014/07/2­9/using_a_vpn_to_w­atch_netflix_on_fi­os_keeps_veri­zon_from_throt­tling.html
    Netflix dokonce sam nabidl uzivatelum vlastni mereni rychlosti internetu https://fast.com/ aby dal platicim americkym chudakum-divakum dukaz ze ne on ale jejich vlastni ISP jim kurvi umyslne spojeni k Netflix serverum a takto porusuje smluvni podminky kdyz neposkytuje rychlost kterou si zakaznici u sveho ISP predplatili......
    Tak jak sleduju (s pobavenim) vyvoj, je evidentni ze v USA neznaji (anebo nepochopili) rceni "boj s vetrnymi mlyny" a tak (podobne jako Micro$oft) pracuji systematicky na tom aby nasrali co nejvetsi pocet lidi aniz by jim dochazelo ze takto si jeste nikdy nikdo vetsi pocet platicich zakazniku neziskal. Naopak vznikaji nove a stale sofistikovanejsi formy sdileni obsahu napr. zcela decentralizovany protokol IPFS https://www.youtube.com/watch?v=skMTdSEaCtA ci https://en.wikipedia.org/wiki/Tribler anebo vsemozne torrent-indexery usazene v Cine/ Rusku/vychodnim bloku anebo rovnou presunute do TORu (napr Torflix) jako hidden services......
    BTW: vrele doporucuju tuhle serii http://www.csfd.cz/film/409508-mr-robot/prehled/ jeto jeden z nejlip natocenych serialu co sem kdy videl a i kdyz je nazev ponekud zavadejici (o roboty tam vubec nejde ani tam zadni nejsou) tak se jedna o solidni filmarinu z hackerskeho/se­curity prostredi osvobozene od hollywoodskych klise a kravin- v tom filmu je evidentni ze si tvurci nechali radit od lidi kteri o IT a hackovani neco vedi..... ty USBka rozsypany pred veznici to je proste klasika anebo RPi napichla v datacentru to by zadnej ocas v Hollywoodu nevymyslel. Hlavni akter je naprosto suvereni psycho a hraje naprosto verohodne.
    Vsechny titulky zde.http://www­.edna.cz/mr-robot/titulky/?se­ason=1
    https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_BitTorrent_sites

  • 10. 6. 2016 2:22

    hugochavez (neregistrovaný)

    @Jarda_P
    ten pripad uplne vysume, tipuju ze to La Policia dropla kdyz se nad tim zamysleli - pripadne se jim vysmal soudce pokud mu to zkusili predlozit, kazdopadne nemuzu nic vygooglovat a ani na Version2.dk = DK obdobe ceskeho Root.cz nic neni a tam by jim to rozhodne neuteklo kdyby je odpalili. Naopak tam se vzdycky u takovych temat strhne bourliva debata tim spis ze tam chodi vesmes lidi co se IT profesionalne zivi a maji i pravni povedomi (na rozdil od zbytku populace) = tam se vsichni shodli na tom ze by naopak bylo nejlepsi aby to slo k soudu, aby policajtum nekdo vysvetlil ze i horlivost ma svy meze ....dany zakonem. Oni totiz nemeli ani povoleni k domovni prohlidce natoz neco zabavovat, coz svedci o tom ze si netroufli s tim jit k soudci. Mimochodem domovni prohlidky bez papiru se v tyhle zemi stava jakymsi oblibenym sportem policajtu. Hojne totiz zneuzivaj paragraf (tusim 700nebo 720) kterej umoznuje provest prohlidku bez povoleni "vyzaduje-li to neodkladnost situace" = tohle se kdysi pouzivalo kdyz potrebovali vlitnout nekam do skladu s drogama/zbranema apod. a hrozilo ze kontraband rychle zmizi. Pak maj policajti 2 moznosti = vytahnout z ulice nejakyho "nezavislyho svedka" kterej bude zasah dozorovat a pak se podepise pod to ze tam ty drogy nepodstrcili sami policajti, anebo pokud lezou k nekomu do bytu tak daj primo podezrelymu podepsat papir ze se zasahem "dobrovolne souhlasi" :o)))) Pokud nesouhlasi a na miste protestuje tak mu daj zeleza (pripadne pendrekem protoze kladl odpor) a vytahnou jeho souseda z pelechu (treba ve 3 v noci jako se to satlo mymu znamymu) a pouzijou ho jako "nezavislyho" svedka.
    Protoze dotcenej protestoval tak ze zakona maj policajti do 24h jit za soudcem a dodatecne si vyzadat stempl. Nasledujou 2 moznosti =papir dostanou a jsou z obliga anebo je s tim soudce vyhodi (coz se stalo X-krat) a pak maj problem-ale jen malej. Policie pak musi vyplatit odskodneni za nezakonnou dom.prohlidku +uhradit skodu na zarizeni. Pokud se takovej prehmat stava castejc zacne to policejni rozpocet jednotky pocitovat a sef se muze zacit ptat proc nejsou $ na premie :o)))))
    Pak se tu jeste rozmahaj tzv. tajne domovni prohlidky = udelaj filcung bytu kdyz nejses doma a sousedovi nakecaj ze kdyz ti to kvakne tak bude mit na krku paragraf "mareni vysetrovani" . Pokud ten clovek nezna svy prava tak radsi drzi zobak. A na to policajti samozrejme spolehaj. Stavaj se ale i pripady kdy se spletou a vykopnou nekomu dvere ve vedlejsim vchode. A kdyz se majitel zepta kde maj povoleni od soudce tak reknou "my jsme narko-policie my zadny povoleni nepotrebujeme" . Tohle do radia popisoval 1 mladik kterymu se to stalo. A kdyz pak sel na policajty zjistit KDO mu vlastne vykop minulou noc dvere a zdemoloval pul bytu ( a kdo bude calovat skodu) tak "policie vubec nebyla schopna najit zaznam ze by k nejake podobne akci na teto adrese doslo" :o))))) Az kdyz rekl ze tedy chce podat trestni oznameni ohledne vloupani do bytu vcetne prepadeni kdy se pachatel vydaval za policii tak najednou vedeli kdoze to tam tehdy popletl. BTW o ty $ za dvere se s nima taha dotedka.
    Pikantni je ze kdyz se novinari ptali ministra spravedlnosti pod kteryho tahle parta patri kolik tajnych domovnich prohlidek rocne policie vykona tak prohlasil ze se na to zadny statistiky nevedou.
    (coz je logicke -policajti prece nebudou sami sobe psat cerny puntiky ze :o))))
    Jinak sem cetl ten text cos linkoval nejdriv v originale a pak preklad- jeto docela presne prelozeny a v podstate komplet pravdivy. Jen tam chybi aktualni silenosti poslednich tydnu napr. ze chef-ekonom z CEPOS coz je think-tank ktery mimo jine radi ministrovi financi navrhuje aby se zrusila moznost jit do predcasnyho duchodu a ty lidi ktery ho uz pobiraj by ho meli ztratit a vratit se z5 na pracovni trh protoze chybi pracovni sily a hrozi ze se "jobs odstehujou ven z DK" a jako bonus by statni kasa usetrila 3miliardy rocne (coz teda byl asi ten hlavni duvod) Zhruba 2 tydny pote jsme se ale dozvedeli ze vlada schvalila nakup 35ks novych americkych stihacek JFS (joint-fight-striker) za bratru 55miliard (+jak uz to tak chodi dalsich 2x tolik rozlozenych do let zivotnosti stroje za nahradni dily +servis) Je dobre zminit ze americka obdoba ceskeho Nejvyssiho kontrolniho uradu NEDOPORUCILA US kongresu uvolnit $ na nakup stejnych stroju pro Pentagon z duvodu ze neni dokonceny vyvoj, jsou poruchove, nedosahuji slibovanych parametru a celkove je tento projekt nejisty..... :o))) Podobne argumenty zaznivaly i od nekterych expertu v DK zejmena se lidi co se seznamili se SW techhle stroju chytali doslova za hlavu= VSECHNO co to letadlo udela, vyfoti, zameri tak se ulozi a odesle na servery Pentagonu. To ze DK uz davno ztratilo suverenitu neni nic novyho ale nasadit si takovouhle ves do kozichu to je do oci bijici. Navic 1 z argumentu byl ze "letoun je vhodny i pro pristavani na letadlovych lodich" Dansko ale nema ani jedinou :o)))) Ale coz- casem prikoupime. A vzhledem k tomu ze ted v parlamentu lezi navrh zakona ktery "upravuje vek odchodu do starobniho duchodu na 74.5roku" tak je mi uz ted jasny kdo tu srandu zaplati.
    Mam-li to shrnout : tahle zeme jde zvolna do prdele. Drive to byla dobra zeme, skutecna parlamentni demokracie skandinavskeho typu, to zvolna mizi a do parlamentu se cim dal vic dostavaj karieristi kteri zacnou s politikou uz na skole a pak zvolna prejdou do parlamentu aniz by kdy byli v realnym zivote anebo neco realnyho delali- ti jsou pak podobne odtrzeny od reality jako ty panaci v Bruselu. Osobne tomu rikam amerikanizace systemu, kdy vladnouci garnitura ma plnou hubu "obcana a jeho potreb" ale ve skutecnosti je obcan spis obtezuje a nezajima. O korupci ani nemluvim.
    Mimochodem SKAT (=mistni bernak) vyplatil kvuli "nedostatecne kontrole" pres 7miliard dkr skupine anglickych podvodniku, UK police nastesti vetsinu z toho zhaftla, ale tohle je jen 1 z MNOHA pruseru co tady statni sprava vyrobila za par poslednich let. A je pravda ze SKAT vyhodil oknem ty neskutecny $ za system vyberu kterej nikdy nezacal poradne fungovat. Vlaky IC4 ( od Italu) mely pres 12 let spozdeni a ve finale si elektroniku v nicj museli Danove za svy dodelat sami protoze ty rychlovlaky furt staly nekde v poli. Podobnost s ceskym Pendolinem neni vubec nahodna. Rejsekort = obdoba ceske OpenCard = taky uplne stejnej pruser kterej nefunguje poradne dotedka pritom vedle v Londyne provozujou Oyster card uz X-let a denne prepravi metro vic lidi nez ma cela tahleta zeme obyvatel a funguje jim to. Podobnej system maj v HongKongu = Octopus card =tam to pouzivaj i jako penezenku na maly nakupy. V Singapore to samy.... Jenze Danove si musej vymyslet svuj vlastni system kterej (samozrejme jak jinak) ti pak pocita zpatecni cestu 2x tak draho jako cestu tam a nikdo nevi proc. Pripadne ti debituje konto ve dny kdy si metrem prokazatelne vubec nejel. Navic karta je na tvoji identitu takze centralni server (a asi i policajti) bude mit dokonalej prehled o tvych "traffic pattern" Pokud bys nahodou chtel anonymni kartu tak ta stoji 2nasobek a neposkytuje zadne rabaty/slevy atd. Holt soukromi neni zadarmo. Tim spis ze uz prosakly zpravy ze nashromazdena data je skoda nevyuzit (rozumej neprodat nekomu). Mimochodem ve shromazdovani osobnich dat za zady obcanu a jejich zneuzivani ma tahle zeme (hned po USA) asi primat.
    https://edri.org/denmark-plans-preserve-illegally-collected-medical-data/
    http://www.dr.dk/Nyheder/Andre_sprog/English/2014/11/28/140315.htm
    Ty tanecky ktery kolem toho vlada delala aby to nemusela smazat byly neskutecny- pritom za zady pacientu a jejich lekaru shromazdovala mraky soukromych dat, diagnoz a medikaci komplet o celem narode a poskytovala to "pro ucely vyzkumu" nadnarodnim farmaceutickym firmam........... Celou lavinu spustila 1 svedomita nebojacna doktorka ktera se "zdrave nasrala" (bylo zajimavy si ji poslechnout kdyz davala interview) ktera dala trestni oznameni na ministrstvo pro poruseni lekarskeho tajemstvi +hromadu dalsich paragrafu. No a pak se zacly dit veci. Mimochodem v Cesku se na vas chysta podobny svinstvo- nedavno sem poslouchal nakyho blba z ministerstva a ten tam taky srdnate hajil nutnost vybudovat centralniho registru pacientu a jejich diagnoz pro lepsi kontrolu vydaju za zdravitni uhrady. Takovahle centralni databaze ma cenu zlata -zejmena pro pojistovny (mas tyhle nemoci v rodine? no tak to te nepojistime milej) pripadne pro hackery. A jelikoz se v Cesku vsechno vykeca a ukradne tak si ti kaspari z ministerstva ani neuvedomujou do jakyho maleru chtej ceskej narod uvrtat. Nastesti tam je takovej bordel ze to asi stejne nikdy nesprovoznej :o)))) BTW. Co registr vozidel? uz funguje? ;o)
    Az bude trochu casu pisnu sem jak v DK uz asi 12-13 let (ne)funguje ta cenzura internetu co vam naordinoval Hnizdo. Je usmevne ze historie se skutecne opakuje= tady podobnou kravinu taky kdysi protlacil ministr financi ale tady to na rozdil od CR bylo aby ochranil svoje=statni loterijni zajmy :o)))) Ta cenzura fungovala asi tak 5 minut nez se na netu objevil navod pro BFU jak si prenastavit DNS.
    Od te doby ale mistni soudruzi zejmena tenhleten https://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8ren_Pind prisli s mnohem vetsima zverstvama. Ale o tom zase nekdy jindy :o)

  • 10. 6. 2016 10:13

    Jarda_P

    Tak mate to tam zajimave. On uz Marcellus z Hamleta rikaval, ze je neco shnileho v state danskem.

    Pozoruhodne ale je, ze kdyz ten pripad vysumnel, ze ten web tech dvou borcu porad nejede. Tam by mela viset kopie oficialni omluvy, skody mely byt uhrazeny atd, nekdo mel byt vyhozen z prace atd. Za tohle prece meli stat zalovat. Take je zajiimave, ze Danove, jak se zda, nijak vyrazneji neprotestuji.

  • 10. 6. 2016 15:39

    Jarda_P

    Jo, ale oni stavkuji kvuli pracovnim podminkam. Ale situace vyhnila az tak daleko, ze by pomalu meli vzit vidle a jit defenestrovat. Dansko, stejne jako vetsina dalsich zemi, potrebuje prevrat v stylu Islandu.

  • 19. 6. 2016 3:11

    hugochavez (neregistrovaný)

    @Jarda_P "...Tam by mela viset kopie oficialni omluvy, skody mely byt uhrazeny atd..."
    :o)) Ano tak by to asi melo byt v pravnim state ktery jede podle selskeho rozumu.
    Takhle ale tady (a myslim ze i jinde) veci nefunguji. Pokud stat udela preslap tak TY se musis domahat uhrady skody a TY musis dokazovat v jake vysi skoda vznikla. Obecne asi bude dost osemetne prokazovat jaka skoda vlastne vznikla tim ze jim policajti z netu odstrelili web kde je manual jak nainstalovat torrent.....
    Za druhe-domahat se skody sami zrejme nezvladnou, kdyz nedokazali ani ty policajty bez povoleni vyhodit, jakykoliv styk se soudy musi tedy obstarat advokat a to neni zadarmo- pro NE. Naproti tomu stat advokaty na jakekoliv nekonecne soudni tahanice ma tak nejak z principu a zuuzo je ze jsou placeni jako stat cely z dani obyvatel tedy i z dani techto mladiku :o)
    Navic v tomhle state je zabavovani domen celkem bezna (a rychla) zalezitost, v podstate vzdy probihajici jako ex-parte cili bez pritomnosti (ci vedomi) dotcene osoby=majitele domeny. Registratorovi strcej policajti pod nos papir od soudu a ten pak bez protestu preregistruje domenu na policajty ti tam hodej ten svuj standartni "zabaveno" html a je vymalovano. Viz. https://edri.org/ex-parte-domain-name-seizures-denmark/
    Asi se inspirovali u sveho velkeho bratra= tam to jede jak na bezicim pase :o)
    https://www.aclu.org/blog/ice-domain-name-seizures-threaten-due-process-and-first-amendment-rights
    Parkrat se to resilo proc registrator vice nechrani zajmy svych klientu, jenze kdyby chtel vznest odpor tak by k soudu musel poslat advokata a to stoji $ ktery by musel budto promitnout do cen domen anebo do svyho zisku takze nejlevnejsi je se na vsechno vysrat.
    Jinak jak vypadaj tahanice se statem o domenu je dobre videt zde:
    https://torrentfreak.com/pirate-bay-domain-dispute-appealed-to-supreme-court-160618/
    Tusim ze ten Fredrik Neij je zrovna ten z puvodniho tria ktery ma pravnicke vzdelani a ten ktery kdysi kdyz jim prisel papir z Ameriky ze musej zrusit svuj web protoze porusujou americke copyright laws tak jim napsal at si polibi a ze ve Svedsku plati svedske zakony a ne americke........ :o))) To se chlapec ale ponekud prepocital. Dobre tu saskarnu zvanou soudni proces ukazuje tenhle dokument
    http://www.csfd.cz/film/327240-tpb-afk-pribeh-the-pirate-bay/prehled/
    Mimochodem o neco pozdeji se podobny "proces s Miladou Horakovou" zopakoval i tady v DK s druhym clenem PirateBay. viz. https://en.wikipedia.org/wiki/Gottfrid_Svartholm Kdyz clovek cte ze pomahal Wikileaks tak je evidentni ze Americani meli eminentni zajem dat mu to sezrat o coz se taky DK soudy vzorne postaraly= dostal na zdejsi pomery mega flastr a to BEZ jakychkoliv primych dukazu pritom do zahajeni procesu ho nechali sedet celej 1 rok na samotce- to se tady nedela ani s vrahy. Z tech datumu se to da dobre vycist. Uroven celeho procesu nekteri co ho primo sledovali oznacili za "hodny bananove republiky" Tady je anglicky vedenej rozhovor pred budovou soudu s Jacobem Appelbaumem (coz je znamy vyvojar z projektu TOR) ktery byl povolan jako svedek/technicky expert obhajoby.
    http://arkiv.radio24syv.dk/9826383/10302961/e3bc998d6934776078dff7f3f9e4c1fc/audio/10302961-audio.mp3
    Neni bez zajimavosti ze ta hacknuta firma CSC je americka a pres 20% jejich zakazek pochazi primo od NSA. Coz ovsem nebranilo DK politikum (jak je zrejme z textu) sverit jim do "spravy" kdejaky dulezity statni registr vcetne hlasovaciho zarizeni v parlamentu :o))) jak uz jsem psal- tahle zeme uz davno ztratila svoji suverenitu. Navic se pri procesu ukazalo jak mizerne zabezpeceni za ty miliony tato firma provozovala. Jakysi IT aktivista to trefne glosoval ze "2 opice s jednou kalkulackou by to zvladly lip" :o))
    Samozrejme ale ze NIKDO z CSC vysetrovan nebyl a po firme se zadna pokuta/nahrada nevymahala, to by se totiz velky bratr mohl zlobit....
    V teto souvislosti si nelze nevzpomenout na podobny pruser v USA zvany OPM leak :o))) ovsem tam padaly hlavy. Tady ticho po pesine.
    Rusove kdyz tohle videj tak si musej mnout ruce :o)))

  • 19. 6. 2016 4:25

    hugochavez (neregistrovaný)

    @Jarda_P
    mala oprava " v DK uz asi 12-13 let (ne)funguje ta cenzura internetu co vam naordinoval Hnizdo"
    ta cenzura gambling-webu funguje v DK od ledna 2012.
    Ja vedel ze tam nejaka 12je ale v mozku se mi to nejak vyzkratovalo.
    Pred 12ti-13 ti lety se tu rychlo-internet pro masovou populaci vicemene rozjizdel.

    PS: jinak tohle je taky zajimavy cteni:
    https://wikileaks.org/wiki/Talk:Denmark:_3863_sites_on_censorship_list,_Feb_2008
    zejmena --> "...The technology used for blocking child pornography has also been used for some time to censor web sites that allegedly infringe on copyright. For some time the russian music site Allofmp3.com has been blocked by all danish internet providers. Although the court system is involved in this kind of censorship, no evidence is needed as a special pre-litigation procedure that only requires that a judge believes a claim is "probable" is used. During this procedure the censored party has no right to speak his case in court. The procedure ends with a kind of temporary injunction that later becomes permanent, because nobody with an interest in avoiding the censorship can start a justification case.

    The Pirate Bay is currently blocked by one of the major ISPs in Denmark. The latest court papers (in danish) in this case talk about methods of censorship that are also good for censoring pornography and radical political speak. More background information on this case here.

    Danish politicians have also talked about extending the internet censorship to rasism and hate speak.

    This all culminated earlier this year when a proposal (in danish) was put forward in our parliament to create a censorship tribunal that could order ISPs to censor sites that contained copyright-infringing content, or sites linking to such sites, without involving the courts. This is a clear violation of the danish constitution, and the chairman of our parliament has stated that because of a technicality with the way the proposal was put forward, he does not have to reject it like he is otherwise supposed to do with unconstitutional law proposals.

    During the parlamentarian debate of this proposal, it became clear that most political parties were positive towards it. Only a small left wing party (Enhedslisten) saw the problem with the censorship. The proposal was not passed, through..."
    Je otazka casu kdy tohle dorazi do Ceska, pripadne kdy s podobnou hovadinou prijdou panaci z Brusele.
    BTW na cenzurovani tzv.hate-speech uz se EK pred par dny dohodla s Facebagem a Googlem.

    Jinak pokud se domena dostane na takovyhle narodni black-list, je dost tezky ji zase "vyjmout" protoze policajti pry "nemaji zdroje na to aby neustale kontrolovali jestli je obsah porad jeste zavadny" ;o) takze asi takhle si tu zijem.

  • 9. 6. 2016 9:51

    p (neregistrovaný)

    Ja som si netflix zaplatil ked vysiel celosvetovo, skusil, zrusil.

    Tvaria sa, ze su lepsi ako standardna telka, ale ani ich programy (House of cards) neboli pristupne uplne. Kolega si plati za netflix a potom za VPN, aby mohol pozerat US obsah - wtf, ked platim sa sluzbu tolke peniaze, nemam zuajem hrat sa na macku a mys a platit kadejake VPN, ktore postupne blokuju.

    Dalse velke sklamanie boli titulky. Skoro nemozne nahrat nieco rozumne. Osobne rozumiem eng, ale pozerat s niekym bolo nemozne. Nieco ako podpora uzivatelskeho repozitara s textovymi titulkami je asi moc sci-fi.

    Sklamanie. HBO je v tomto o dost dalej.

  • 9. 6. 2016 12:13

    Jiří Eischmann

    House of Cards už dostupný je, myslím, že už veškerý originální obsah Netflixu je v ČR dostupný. Mě spíš mrzí ta strategie exkluzivity. Mám předplacený Spotify a můžu si tam poslechnout prakticky cokoliv kromě pár výjimek, které si myslí, že streaming je špatný nebo že jejich hudba je moc dobrá na to, aby ji někdo mohl poslouchat jen za reklamu. Naštěstí jsou to individua typu Taylor Swift, takže mě to moc nepálí. Pokud ale chci sledovat ty nejlepší seriály, to abych měl předplacené tak 3-4 služby, z nichž některé u nás ani nejsou dostupné: Netflix (House of Cards, Narcos), HBO (Game of Thrones, Silicon Valley), Amazon (The Man in the High Castle), Hulu (South Park). Neměl bych problém na to platit měsíčně 10-15 dolarů, ale v součtu 50? (To neberu v úvahu, že třeba Amazon a Hulu u nás nejsou dostupné.)

  • 9. 6. 2016 13:24

    Palo (neregistrovaný)

    Tak sa na to vys.r a chod si von zabehat. Neuveritelne kolko casu ludia maju. Ale prepac, iste je to pre teba velmi prinosne.

  • 9. 6. 2016 14:55

    Jiří Eischmann

    Posledních 14 dní jsem byl doma na antibiotikách, takže to pro mě přínosné bylo. Ale asi jsem udělal chybu. Příště, až mi bude v těle řádit bakteriální infekce, dám na tvou radu a místo ležení v posteli si půjdu raději zaběhat.

  • 9. 6. 2016 22:37

    Netflix vaše peníze nechce (neregistrovaný)

    Netflix nechce peníze, tak jeho odmítnutí zákazníci mohou zvolit alternativy, které jsou ekonomičtější a nedělají z vás blbce. Např. kat.cr, yts.ag, rarbg.to atd. Když už máte čas vejrat na televizi, mějte svůj oblíbenej seroš doma třeba hodinu po tom, co ho odvysílaj mediální imperialisti v Americe a neplaťte za to. Sláva všem ripovačům, kteří si dají tu práci a nahrajou to z vysílání či vykostěj z webu a pak čistý jak slovo boží (bez reklam a v HD) vystavěj pro celej normální svět a nic za to nechtěj. Taky mě nikdy nepřestane udivovat jak rychlou a dobrou práci odvádějí český titulkáři. Čest jejich práci. Takzvaný "správci obsahu" jsou banda nenažranejch elitářskejch tupohlavů, který nechápou, co je živí.

  • 9. 6. 2016 23:16

    hugochavez (neregistrovaný)

    Netflix samozrejme zakaznikovo $ chce a je i v jeho zajmu mit zakazniku co nejvic- jenze se musi chovat podle toho co mu NARIDI DRZITELE AUTORSKYCH PRAV (coz casto ani nejsou sami tvurci dila ale povetsinou producentske spolecnosti ci investori) jinak prijde o moznost streamovat onen obsah uplne - Netflix je proste mezi 2ma mlynskymi koly =zakaznici na nej rvou ze jim neposkytuje vsem stejnou nabidku a producenti alias Hollywoodska lobby narizuje ze musi vynucovat geo-bloking a poskytovat rodilnej obsah podle regionu. To je taky duvodem proc zacal i s vlastni tvorbou viz. treba http://www.csfd.cz/film/56207-narcos/prehled/ ktery se jim povedl suprove.
    S ceskymi titulky bude asi vzdycky problem protoze udelat je kvalitne neco stoji a je otazka jestli se to pro tech par predplatitelu v Cesku vyplati...? Dabing je nastesti uplne jinej financni level takze zaplatpambu ze do toho se asi v Cesku nikdo poustet nebude- tim spis ze soucasna uroven ceskeho dabingu je 1 velka tragedie diky pomerum a vyplatam jake tam nastolily zahranicni spolecnosti, takze kazdej nove udelanej dabing cizi fil akorat spolehlive dojebe....
    Doby kdy CZ dabing byl nejlepsi na svete a delali ho machri jako F.Filipovsky jsou nenavratne pryc.

  • 10. 6. 2016 0:26

    Jarda_P

    Jo, treba zakaznici v Maroku musi ricet nadsenim, ze maji pristup k nejakym 3 % obsahu, co je k dispozici v USA. By me zajimalo, kolik lidi tam za takovou sracku plati.

  • 10. 6. 2016 2:52

    hugochavez (neregistrovaný)

    tipuju ze v Maroku s nakym Netflixem vubec neztracej cas protoze maj plny ruce prace s titulkovanim ceskejch filmu do arabstiny :o))))) A nedelam si srandu- tenhle film http://www.csfd.cz/film/362129-gangster-ka/prehled/ mel sveho casu jedineho seeda na celem sirem interfernetu a seed byl prave z Maroka- a skutecne tam byly navareny natvrdo arabsky titulky a herci mluvili cesky :o)))))) Zda se ze Krejcir se stal hvezdou nejen v jizni Africe ale ted uz i v severni..........
    BTW dobre natoceny i zahrany a drzeli se striktne informaci co na nej vystoural Kmenta.

  • 10. 6. 2016 8:01

    Trump for president (neregistrovaný)

    Proč proboha to rozdělení na regiony??? Vždyť můžou ty svý hrůzy prodat najednou celýmu světu a budou v balíku. Tímhle si jen pěstujou piráty, nic víc.Připomíná mi to pokus o zákaz mobilních telefonů na premiéry v kině, aby americký týnejdři nemohli poslat SMSku kamarádům, že film stojí za prt a ať na to nechoděj. Na premiéru čehokoliv s půlročním zpožděním jim kálí bílej tesák.

  • 10. 6. 2016 3:07

    hugochavez (neregistrovaný)

    @Jarda_P
    drobet OT ale celkem poucne:
    The Fall of Sweden | Ingrid Carlqvist and Stefan Molyneux
    https://www.youtube.com/watch?v=25VVmCviVao

    https://www.youtube.com/watch?v=42jpuXJPk0w&list=PLUH0NH2yh7Lnbfb3BlhkWaTMkCkliVjFf&index=4

    Danish - Swedish Refugee debate with English Subtitles
    https://www.youtube.com/watch?v=arjJmqDrUUI
    vic jasnejsi uz to byt nemuze = Svedove jsou naprosto mimo realitu.
    Obyvatelstvo samozrejme nee to v tom ma jasno ale ti co o nich rozhodujou.....

    Zemanovi se spousta lidi smeje ale at je jakej je v tom co rika spousta pravdy a kus zdravyho selskyho rozumu. Navic pokud si clovek najde neco o projektu Euromed tak vidi ze spousta veci do sebe zapada.

  • 10. 6. 2016 8:09

    Trump: I am building a wall! (neregistrovaný)

    Problém je, že český prezident je nejbezmocnější politik ve státě. Ať je to kdokoliv a říká cokoliv, nezáleží na tom a nikoho to nemusí zajímat a taky nezajímá.

  • 10. 6. 2016 12:00

    Jan Mímránek (neregistrovaný)

    Na takové restrikce je jediný lék. Službu nepoužívat. Dokud jim to bude vydělávat, tak se můžete třeba na hlavu stavět.
    Kdyby jim příští měsíc nikdo nezaplatil, okamžitě bude i obsah zdarma, anketa a změna . . .

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky

Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. Studoval počítače a média, takže je rozpolcen mezi dva obory. Snaží se dělat obojí, jak nejlépe umí.