Myslím, že se dohadujete o dvou různých věcech. Pokud si půjdu koupit kabel od renomovaného výrobce, tak to logo je dobrým vodítkem. Dá se důvěřovat tomu, že výrobek je testován podle specifikace a garantuje to jeho vlastnosti. Prostě když na sobě bude mít kabel od Applu, Dellu, Lenova, HP a dalších tohle logo, víte, co očekávat.
U výrobků sociální kategorie se nikdy logu věřit nedalo a nebude se dát ani do budoucna. Nemyslím si však, že by se Číňan obtěžoval platit poplatky, pokud stejně jeho výrobek specifikaci nesplňuje.
Osobně - ale to se mnou mnoho lidí sdílet nebude - bych byl radši, kdyby každý port USB, každý kabel byl licencovaný, a nemilostně se z trhu kosili podvodníci. Každý jsme si se šmejdskými USB kabely užili své, takže cena za licenci a ochranu specifikace by byla nižší, než co vydáváme nedobrovolně nyní.
Kdyby na ta loga neexistovaly ochranné známky, i ti renomovaní výrobci by je mohli dávat na cokoli. Ne že by je dávali na nějaké šmejdské výrobky, ale klidně by je mohli dávat na svá proprietární řešení, která by třeba uvedené rychlosti dosahovala jen se zařízeními od téhož výrobce.
Že na to budou kašlat nějaké čínské ňo-ňame firmy je jasné. Ale jak víme z příkladů různých „čím víc pruhů, tím víc Addidas“, CE jako „China Export“, „Puna“ a dalších, nakonec to i Číňané musí brát vážně, protože to sice vyrábí u sebe, ale chtějí to prodat v Evropě, v USA, v Japonsku…
Nakonec platí to samé, co ve spoustě dalších případů – ochrana není stoprocentní, ale pořád je lepší mít ochranu, která funguje v 95 % případů, než nemít ochranu žádnou.
Nie je to tak davno co ista ne-no-name firma zmenila hardware diskov, cim zhorsila ich parametre, pricom ich predavala pod povodnym nazvom a s povodnymi registrovanymi logami. Vratte sa do reality. Nedal by som ruku do ohna ze aj pod to spravickou ste netrolil, takze by ste si to mohol pamatat...
2. 10. 2021, 12:06 editováno autorem komentáře
Nie je to tak davno co ista ne-no-name firma zmenila hardware diskov, cim zhorsila ich parametre, pricom ich predavala pod povodnym nazvom a s povodnymi registrovanymi logami.
Podle mě máte problém v chápání, co loga a označování přináší. Já například naprosto jasně umím z prezentačních materiálů rozlišit, že WD Red, WD Blue a další znamenají určitý spotřebitelský pohled. Že výrobce negarantuje konkrétní technické parametry, ale že říká, že tento výrobek se hodí pro určitý typ použití. Změna specifikace dráždí hlavně ty spotřebitele, kteří se snaží k low endovým výrobkům přistupovat jinak, než jak jsou určené. Mně tedy "logo" nebo spíš označování řad u WD naopak orientaci dává. Vím, že pokud chci řešit parametry a chci disk použít jakkoliv jinak, než že ho prostě zamontuji do obyčejné uživatelské stanice a zapomenu, tak se prostě určitým řadám obloukem vyhýbám a vůbec nezkoumám, co se v nich nabízí. Nepotkává se to v tu chvíli s mým požadavkem a představami.
U USB to vidím stejně. Až budu potřebovat kabel, nepůjdu hledat do no-name brandů typu alza, connect-it a podobné. Podívám se do nabídky renomovaného výrobce, a když uvidím logo, tak vím, co dostanu.
dw: Jenže tady se nebavíme o licenci na technologii, ale o obchodní známce nebo registrované obchodní známce. O jejím použití rozhoduje její držitel. Takže použití samozřejmě může podmínit tím, že dané zařízení (nebo kabel) splní nějaké standardy. Což je v zájmu všech, kteří zboží s tou značkou prodávají. Výrobce kvalitního kabelu nechce, aby mu na trhu konkuroval někdo s prádelní šňůrou, kterou zákazník upřednostní kvůli ceně – načež zjistí, že mu to nefunguje, a bude považovat za nefunkční USB jako takové.
@Miroslav Šilhavý
okud si půjdu koupit kabel od renomovaného výrobce, tak to logo je dobrým vodítkem.
Ale vůbec ne. Tam je tím vodítkem právě to u koho si to kupujete. Taková loga vám natiskne kdeko "za kačku pytel" ...
Ta loga jsou jenom naivní snaha pomocí zákona "vykopat příkop" okolo produktu. Směšné, speciálně v dnešní technologické době ... kdyby to tak fungovalo vždycky, tak by značka byla i na každém kruhu a potomci nějakého Urgrururgruga by měli z každého kola haléř. K smíchu.
A to je právě to. Zákazníka má motivovat kvalita produktu a případně PR nějaké Brand, ne potisk ...
2. 10. 2021, 13:39 editováno autorem komentáře
Nové logo, a přesto blbě. V jednotkách se nemá psát p jako per, protože v systému SI p znamená pico. Takže Gbps doopravdy znamená Giga bitů picosekund. To asi USB komise nechtěla, že?
Podotýkám, že i USA se zavázala k přechodu na systém SI, už asi před 145 roky.
A ne, žádný úzus "p je per, každý to ví" tu neplatí. Když použijí část SI tím, že si půjčí G jako giga, tak by měli použít i ten zbytek.
Takže hezky Gb/s. To lomeno není přece žádný problém, umí to napsat i moje malé děti.
USA má závazek přejít, NIST nedoporučuje použití p jako per, IEC ro nedoporučuje, IEEE to taky nedoporučuje, ale USB-IF na to všechno zvysoka kašle, výborně!
S takovou si nejsem ani jist, jestli to G v "20 Gbps" je binární (2^X) nebo dekadické (10^X).Ví to vůbec někdo?
Ja bych zacal tim, ze zdrojove zarizeni - tedy napriklad zakladni deska s usb, bude fungovat a pak se zacneme bavit nad certifikaci/log kabelu.
Ja mam desku z roku 2013/2014 a usb 3 na ni funguji jen obcas. Nekdy jdou bez problemu a nekdy se zarizeni nechytne, jindy jen skytne. Samozrejme na krabici loga jsou a presto to nic nezarucuje ani u renomovaneho vyrobce.
"Zranitelnost iPhonů umožňovala bezkontaktní platbu bez vědomí uživatele"
Toto je důvod, proč nedělat zadní vrátka přes zabezpečení. Nepovolit transakce bez přihlášení je dobrý nápad (lépe řečeno: opak je špatný nápad). Ale né, co líní chudáčci, kteří v metru nechtějí odemykat telefon, což jde dnes udělat i vlastním xichtem? Co takhle některým společnostem zařídit zadní vrátka skrz zamykání telefonu? Vždyť co se na tom může pokazit.