Nová verze multimediálního balíku SDL 3.2.0 je prvním vydáním v rámci nové řady SDL3. Novinky jsou tak významnějšího charakteru, tvůrci zde přinášejí vylepšení v řadě oblastí. Trojková řada tak přináší podporu kamerek přes PipeWire (obecně SDL3 preferuje PipeWire před PulseAudio), vylepšenou podporu běhu na Waylandu, renderer pro API Vulkan, počáteční podporu barevných prostorů pro budoucí implementaci HDR či zahození starého kódu a naopak mnohá nová API.
Tato API zařizují obsluhu GPU, dialogů, souborových systémů a úložišť, per, kamer, procesů, aplikačních metadat či další různá API. Nové API pro GPU poskytuje modernější cestu k 3D renderingu a GPU výpočtům. SDL3 dále přidává podporu main callbacks
namísto main()
, logických zvukových zařízení a zvukových proudů, lepší nakládání se vstupy z klávesnice, uživatelsky upravitelnou virtuální klávesnici pro Android a iOS a další záležitosti. Podrobněji se novinkám věnuje přehled na GitHubu projektu.