Ja vim kam.. za pet let to uz bude zapadly nekde veprostred stranky https://killedbygoogle.com/ :D
sám už několik let programuji vzdáleně, do firmy nebo ke klientů se to také postupně dostává.
Mě k tomu vedla chuť mít jen slabý notebook s jakýmkoliv OS a schopností dělat na více různých projektech zároveň bez toho, abych řešil kompatibilitu se svým HW/OS.
V práci nás k tomu zase vede bezpečnost, pohodlnost, rychlost. Pokud někdo příjde k projektu, během 5 min má k dispozici kód, projekt, může dělat úpravy a komplikovat. Odpadly nám problémy s kombinací OS (win, linux, max, bsd).
Klienti jsou zase rádi, že mají kontrolu nad zdrojovými kódy a nepovalují se programátorům na discích jen tak. Myslím, že remote vývoj přes webovou aplikaci bude častější a častější, zejména jak přichází nová generace programátorů. Mimochodem, mám v týmu 17 letého kluka na praxi, který programuje na mobilu, připojí monitor, klávesnici a otevře web, on doma ani vůbec nemá počítač.
Používe zejména openvscode-server od gitpodu, běží to v docker image pod stejným pod kterým gitlab dělá deployment. Je možné si také stejné prostředí spustit přímo z gitlabu přes jejich web IDE. Já ale sám používám zejména webový terminál a tam vim.
Na pozadí je pak několik fyzických serverů, virtualizace/kontejnerizae a uvnitř běží docker. Každý projekt má svůj config podle které se prostředí vygeneruje. Vždy máme prostředí ve třech verzích, prod, dev a debug. Jak už nás doba donutila, nic se nebuildí z internetu, ale všechny závislosti je nutné mít nejprve připravené offline.
Někteří vývojáři testují remote s IDEA IDE, to je také možnost.
Dnešní armová mobilní CPU jsou dostatečně výkonná, aby editaci textových souborů zvládla hravě. To, co většina lidí drží v ruce nejsou mobily, ale zcela komplexní počítače. Jakkoliv tedy nerozumím, jak je schopen být efektivní na něčem, jako je je iOS nebo Android. Ale třeba tam má nějakou distribuci Linuxu.
Když přijdu k projektu, mám za pět minut k dispozici kód i projekt taky, na to fakt nepotřebuju cloud. Pokud u vás tedy netrvá přidat klič do repozitáře a checkout půl hodiny. Jediné, v čem bych snad viděl výhodu je to, že deset vývojářů nemá deset kompletních kopií zdrojového kódu někde lokálně, to ano.
bezpečnost není přece o tom, jestli ano nebo ne. Dost úniku firemních dat má na svědomí liknavost vývojářů, kdy si složitě sdílí věci přes flashku, kdy nechávají na disku tuny zdrojových kódů a kdy je občas nechají omylem uniknout. Tohle riziko se snižuje.
Samozřejmě to není překážka pro cílený útok.
Flashka v roce 2023? Mezi vývojáři? Opravdu? (Neříkám, že nemůže existovat specifický use case jako přenos dat na offline zařízení, ale tam nejspíš cloud nepomůže.)
IMHO nejlepší způsob, jak zařídit, aby si lidé nepředávali data přes flashku (která nejspíš nebude šifrovaná), je dát jim jednodušší způsob. Pro zdrojáky to řeší Git, pro další soubory jsou jiná řešení.
přesně tak, dát jim jednodušší způsob.
No, ono dnes nejde jen o zdrojové kódy, ale třeba o testovací data, fixtures, modely, dumpy databází, crash logy atd. atd. Je jedno, jeslti to je flashka nebo jakýkoliv podobný způsob sdílení (ulož.to, sharepoint whatever), pořád to znamená, že data se mohou různě potulovat bez kontroly.
Ano, pro další soubory jsou jiná řešení a to je právě to, co jsem tady psal, sdílené prostředí s daty na síťovém uložišti, které je možné sdílet v rámci týmu, pokud je potřeba.