A bude to umet detekovat krizovatky, aby vedel, kdy limit prestava platit?
To není jenom o křižovatce, ale i konec všech zákazů, obec a její konec, železniční přejezdy, minimální rychlost, zóna s omezením rychosti,.. Značení je svislý, ale i vodorovný, světelný (v tunelech) a někde jsou i semafory pro řízení rychlosti.
Pak je tady problém. Co se stane, když s tím autem zastavím a pak se rozjedu? Bude si pamatovat omezení? Nebo bude předpokládat "standardní" devadesátku? Nebo dokonce bude naprogramovaný tak, aby držel po rozjezjezdu padesátku (většina zastávek je někde v obci) a při rozjezdu mimo obec poruší pravidlo, že řidič nesmí omezit ostatní? Ono totiž v pravidlech je, že špatně je i bezdůvodně pomalá jízda...
A jak to bude s odtahem, když si bude pamatovat, že chcípl na dálnici s omezením 130 a probere se jinde?
Jestli to dobře chápu, tak to celé vychází z konceptu, že zařízení omezit rychlost může, ale když omezení nenajde, tak neomezí. Takže se klidně může stát, že za nedetekovanou 50 pojedete 90. Problém je jinde, a to když se řidič na takový systém spolehne a přenechá mu rozhodování o rychlosti.
akumulator - od je v autě další zdroj se superkondenzátorem. Starty ale i elektronika auta je napájena počas vyřazeného motoru z tohoto zdroje. Akumulátor je naopak šetřen jak se dá. Tak moc, že mě to občas i štve. Např., posloucháte v zaparkovaném autě rádio a auto vám ho vypne protože napětí akumulátoru je nižší než by podle systému mělo.
startér - startér slouží jen pro první nastartování. Ostatní starty provádí výkonný alternátor, který se použije jako elektromotor. Je to mnohem lepší než start klasickým startérem - nemusíte čekat než vyjede pastorek a zapadne do věnce, startuje se okamžitě. A to i v případě že se motor ještě dotáčí, což nelze s klasickým startérem.
motor - motor má posílenou klikovku, její ložiska atd.
I přes to všechno platí, že startování namáhá a zkracuje životnost součástek. Pokud, ale používáte systém startstop málo (využíváte že lze vypnout), může motor, alternátor a akumulátor naopak díky posilujícím úpravam vydržet déle.
Celé to má tedy jen jednu vadu na kráse. Cenu. Cena všech úprav je často vyšší než to co ušetříte na palivu. Zvláště, když auto šetříte a v určitých případech systém startstop vypínáte, právě proto, že chcete využít úpravy startstop pro delší životnost než ušetření trošky paliva.
A druhá vada, ne všechny auta to tak mají. Výrobci šetří a tak mnohá auta mají startstop dobastlený bez dalších odpovídajících úprav. Např. startují na akumulátor (ušetří za další zdroj se superkondenzátorem). A startují klasickým startérem. Nemají tak posílený motor. Životnost pak jde dolů a startstop dělá jen problémy.
Asi zalezi na tom, jak ktere auto. Treba kdyz slysim na krizovatkach ty kramy, co se jim vzdycky vypne motor, jak startuji, kdyz padne zelena, tak zatim to vzdy znelo jako uplne klasicky starter. A jsem na tahle auta zvedam, az treba nekdy budou stara, hure startovat, mit za mrazu slabsi akumulator atd.
Jak jsem psal, když výrobci šetří, tak to tak dopadá. Osobně mám v autě StartStop se všemi vylepšeními co jsem napsal a pracuje perfektně. Starty alternátorem jsou bleskové, nikdy mne nezdržely.
A pokud je slabší akumulátor, zmrzlý motor, ... prostě nějaký problém, startstop nevypne motor dokud problém není odstraněn - motor dostatečně rozehřátý, akumulátor nabit, dostatečný tlak v posilovači brzd atd.
A co se týče slabšího akumulátoru za mrazu. Díky tomu, že se před startem nabije vysokokapacitní kondenzátor a pak se při startu k akumulátoru přidá, je možné nastartovat i za mrazu s akumulátorem, se kterým by to bez pomoci kondenzátoru nešlo. Takže efekt je opačný než očekáváte.
Nějaké ideové info je např zde:
http://cs.autolexicon.net/articles/e-hdi/
I přesto využívám tlačítko pro vypnutí StartStop. Nějak mám s těch rychlých startů strach. Zkušenost říká, že náhlé změny zkracují životnost. Takže podle dopravní situace někdy StartStop využívám a někdy ne.
A auto jsem koupil, protože bylo ve slevě a stejné auto bez StartStop bylo levnější jen o málo. A to mělo méně výkonný motor a horší převodovku. Takže ve výsledku vycházelo auto se StartStop spíše levněji.
StartStop urcite motoru moc nesvedci. Zejmena v pripadech, kdy napriklad sjedete z dalnice a zastavite na semaforu, protoze se prerusi chlazeni a vselijak ruzne casti motoru stydnou, dochazi k ruzne velkemu smrstovani a kdyz to pak zas nahodite, tak nez se teploty srovnaji a velikosti dilu najedou na provozni normal, urvite dochazi ke zvysenemu opotrebeni. Otazka je, jak zle se to projevi.
O hlášení polohy a komunikace v autě tu nikde řeč nebyla, to jste si vyfabuloval vy. Spíš mi ale připadá, že plno čecháčků je posraných strachy, že by je jednou někdo za to, jak se chovají na silnicích, někdo klepnul po koulích. Ale můžu vás uklidnit - k tomu v českém bordelu jen tak nedojde.
Možná je to naopak.
Nejdřív je potřeba řidiče naučit, aby dodržovali formální předpisy.
To, že jsou někde divně /špatně, nelogicky/ umístěné značky /pruhy, přednosti, .../ není důvod k nedodržování předpisů. To je důvod ke stížnosti a trvání na nápravě.
Bohužel, i v tomto je občas k vidění čecháčkovský přístup:
na něco nadávat, ale přitom dělat to samé a už vůbec se nesnažit o změnu.
Kolikrát jste v hospodě slyšeli
- stát se neumí postarat o výběr daní a přitom ten človíček sám koupil bojler, počítač ... bez DPH
- lidi jezdí jako hovada a ten samý človíček si to obcí pálí 70 km/h protože on je dobrý řidič ...
a tak dál ...
Moje pojetí svobody je
- každý se chová podle pravidel
- kdo pravidla překročí dostane za uši
- pravidel má být nejmenší nutné množství
- pravdila se můžou po diskusy měnit
Se všemi body máme v ČR problém, ale určitě ne takový aby to lidi nutilo k "vynucování svých pravidel" s pistolí v ruce, díky bohu.
"Nejdřív je potřeba řidiče naučit, aby dodržovali formální předpisy."
Ne, nejdřív je potřeba ty předpisy upravit tak, aby vůbec byly dodržovatelné. Nelze někoho nutit dodržovat předpis, který je úplně mimo a v podstatě brání běžnému užívání dané věci (v tomto případě dopravní cesty).
"To je důvod ke stížnosti a trvání na nápravě."
Ano, a nakonec to dopadne tak jak ve Frenštátu případně v Brodu, kdy byl dotyčný za potížistu, který si pořád stěžuje (že by třeba někdo řešit obsah a opodstatněnost těch stížností, to bychom asi chtěli moc). Nakonec to vyřešili po svém. Schválně si někdy zkuste přijít na úřad a říct jim, ať jednají, protože jsou nakonec placeni z vašich daní. Schválně co se stane ;-)
Tak tohle uvazovani je presne spatne. Dobre, ze se tady objevilo.
Ty jsi jako Buh a vis, ze zrovna tenhle predpis je spatnej???? Vzdy musis dodrzovat co je psano, jinak vsem, co to leta dodrzujou, seres na hlavu. To jako neva, jo? Ty si nejakej nadclovek, z Tvyho pohledu spatnej predpis pro Tebe neplati? Kdyz se Ti to nelibi, diskutuj o zmene, ale ve svobodny spolecnosti rozhoduje nazor vetsiny. Snad Ti to neva.
Magor ve Frenstatu je smutnej priklad, co dela s clovekem asi spatnej zdravotni stav (deprese, schiza, nekterej z tech dvou Nemcu ...?), asi souziti s magorem - manzelkou, asi neschopnost ke staru vubec zit mezi lidma.
co je tohle za posahanou uvahu ? zakonodarci jsou Bohove ??? a Ty jsi jako Buh ze vis jake uvazovani je presne spatne ??
no je videt ze tebe neskutecne sere ze dodrzujes neco co je psane, tezko rict jestli proto ze se najdou taci kteri to nedodrzuji, nebo ze si uvedomujes ze slepe dodrzujes neco spatneho, ale protoze je to psane tak to dodrzujes...
Máš to popletené ty!
Hlas lidu, hlas Boží! To říkala už má prababička.
Zákonodárci jsou voleni hlasem lidu.
Tudíž, ano hlas zákonodárce je hlasem Božím!
Pokud se necítíš vázán pravidly která si stanovil lid této země, nediv se, že se rychle staneš objektem zájmu těch kteří mají na dodržování pravidel dohlížet.
Pokud ti nějaké pravidlo vadí a najdeš dostatek lidí se stejným názorem, můžeš přesvěčit zákonodárce aby ho změnili. Tak to funguje ve slušné společnosti.
V Rusku to funguje tak, že jsou pravidla, ale je sorta lidí na která neplatí a ví se to.
V Číně to funguje tak, že jsou pravidla, ale hromadně se nedodržují. Ale když je potřeba někoho popravit tak se pro toho konkrétního člověka najednou vynucují.
A ve velké části Afriky nejsou pravidla žádná a pradu má ten kdo má větší kanón a míň skurpulí.
U nás lidi bohudík pravidla zhusta dodržují. Proto se v této zemi žije poměrně klidně. Bohu dík.
Zkušenost se systémy, které mají jako hranici pro vstup do parlamentu jen získání "celého" poslance, nejsou nejlepší. V parlamentu se pak sejde pár maličkých desítek stran, a sestavit koalici je velmi obtížné. Když už se to podaří, tak vláda brzo padne, protože ty maličké strany fungují jako svého času čeští lidovci - vyhrožují že když nebude po jejich, tak koalici potopí.
Výsledkem je nestabilní systém, ve kterém vlády v naprosté většině případů nedojedou funkční období. To není nic moc, protože když ministerstva řídí každých pár měsíců nový člověk, často s opačnými záměry než ten před ním, tak se všechno jen točí na místě.
hlas zakonodarce, je primarne hlas penez, lobbismu, vlastniho prospechu... pokud mu davas jmeno Buh, nevis o cem mluvis a rovnovaha v tve ikone je symbol kteremu asi moc nerozumis...
ja se naopak bojim ze tve deti budou loutky, ty jim ukazes ze jsi spravnej chlap co ma ve skrini kver kterej je lek na reseni problemu, ze neni potreba mit vlastni nazor, mensinu je nutne zlikvidovat a ze demagogoie a vymejvani mozku je jedina spravna cesta...
OMG
;-) Nepamatuji si, že bychom byli představeni ...
Pěkně ...
A nějaký názor jak věc řešit, když ten můj je špatný ...
Že by revoluce!?!?
Nebo anarchobomba v parlamentu která vyřeší vše?
Ona demokracie - a ti zákonodárci kteří vám vadí - mají spoustu chyb, ale je to stav společnosti kdy se nejmíň zabíjí za nesouhlasný názor. A to jak za ten můj, tak za ten váš.
naopak, vyplnenim prezdivky se predstavujes, to plati jiz od pocatku internetu ;)
reseni prijde samo, pokud se nebudou opevovat spatne moznosti...
zakonodarci mi nevadi ve smyslu toho slova, ale neuctivam, nepovazuju jejich slovo za slovo Bozi, vazne ani ironicky, a hlavne jsem si vedom toho ze vetsina jedna pouze v podstate jen ve svem vlastnim zajmu, nemam potrebu nikoho zabijet ale nebudu se tvarit ze je neco v poradku kdyz neni...
Že se někdo nesnaží o změnu, to bych mu za zlé neměl, ale že to sám dělá, tak to je obyčejný, prašivý pokrytec. A Češi jsou v tom dobří.
Ta poslední věta je hodně sporná - situace, kdy mě někdo na silnici smrtelně ohrozí, jsou běžné, ale v čechopičistánu je právo nevymahatelné, takže si to prostě ti slušní čas od času odserou.
Ale to je přesně ten důvod, proč ti darebáci vždycky tak řvou, když je chce někdo chytit za kule, ti slušní s tím problém nemají, protože se mimo zákon nevyskytují.
Tvle, ty se nech nekam vyvofit ....
Takze ty, zcela podle predpisu, pojedes po dvouprody silnici 30, protoze tam uz 10let je znacka, kterou tam zapomeli od minuly rekonstrukce. Co na tom, ze pred tou znackou pekne poctive dupnes na brzdu, a co na tom, ze ti za tebou do tebe vletej. Az te budou davat do drevenyho futralu, tak si muzes napsat stiznost.
Za usi ma dostat ten, kdo nekoho ohrozi nebo poskodi, ne ten, kdo jede po prazdny rychlostce 2kila. U nas, je to presne naopak, resi se, jestli nekdo jede o 5km rychlejs, ale kdyz nekoho vybrzdi, je to OK, protoze na to nemaj floydi cas.
Jop, taky muzes az do smrti zcela predpisove krouzit v predpisove neopustitelny jednosmerkovy zone.
....ale kdyz nekoho vybrzdi, je to OK, protoze na to nemaj floydi cas.
Delas si pulky? To jako ja zabrzdim, ty do me vlitnes a je to moje chyba? Tak v tomhle priopade plati, ze debil je ten vzadu, protoze se neridil skautskym heslem vzdy pripraven. Samozrejme, v realu clovek vzdy musi pocitat s tim, ze ten vzadu je debil, coz je videt uz na vzdalenosti, jakou si udrzuje. Ale ne vzdy to jde. Ja kvuli tobe napriklad nekoho neprejedu jen proto, ze ty neumis ridit a spis za volantem.
§18
(2) Řidič nesmí
a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
Coz jsou ovsem strasne picoviny. Definujte nahle, definujte bezduvodne. Pricemz pro radu lidi je nahle zastaveni i to, kdyz popojizdim v kolone ani ne krokem a zastavim, protoze zastavila kolona. Stejne do vas vrazi.
Jinak se tam take pise:
§19
Vzdálenost mezi vozidly
(1) Řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním.
Je to složitější. Ten vpředu nesmí náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu. Ten vzadu musí dodržet bezpečný rozestup. Pokud někdo předjede jiný vůz, a šlápne na brzdu s úmyslem ho vybrzdit, jednoznačně je vina na jeho straně. Nakonec velký vybržďovač pan Trpišovský dostal čtyři roky podmínku, a zákaz řízení na sedm let.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/206323-za-agresivni-jizdu-potvrdil-soud-trpisovskemu-podminku/
Ad "vynik" - můžu se zeptat, kde jste se učil česky? Dochází vám, že základem slova "viník" je slovo "vina", nebo vám unikají základní jazykové konstrukce?
Opakuji: definujte nahle zastaveni. Pro spoustu debilu, kteri by meli ridit leda tak kolobezku doma v obyvaku, je jakekoliv zastaveni nahle. Kolikrat je pozoruji v zrcatku, jak se na me lepi a kvuli nim brzdim uplne pomalu a zdaleka, davam blinkr uz kdovi kdy a oni pak na me jeste troubi, co si to dovoluji, ze jako chci odbocit a jeden takovy na me na mokre silnici i vrazil, kdyz jsem daval prednost zprava.
Tenhle text se do vyhlasky vubec nemel dostat, prenasi na ridice zodpovednost za to hovado, co jede za nim. Naopak tam mel byt ten text o udrzovani bezpecne vzdalenosti vytisten pismem petkrat vetsim a tlustsim, aby bylo kazdemu jasne, ze je zodpovedny sam za sebe a kvuli vybrzdovacum tam mel byt nejaky velky tlusty text o tom, jak predjizdet a jak nepredjizdet. Ja opravdu nemohu za to, co dela ten blb za mnou a nehodlam se s nikym hadat o tom, jestli jsem zastavil nahle nebo nenahle a jeste abych pak zaplatil pokutu ja, protoze ten vzadu byl vyprsena dvacitka, coz u policajtu ma vetsi vahu, nez ja.
Ta náhlost zastavení je na posouzení přestupkové komise, případně soudu. Pokud zastavíte například kvůli odbočení, pustíte si před tím blinkr a není to náhlé, prudké a nečekané brzdění, tak je to jasně problém toho co do vás narazil.
Chápu že kolem toho může být dohadování, kdo nehodu zavinil. Nic vám nebrání si nainstalovat kameru dopředu i dozadu. Kdybyste jezdil třeba v Rusku, tak byste ji prakticky musel mít :)
Ve velmi regulovaném prostředí se pravidla nedodržují. Experimentálně ověřeno v Československu v letech 1948-1989. Prostě lidská psychika je neabsorbuje a reaguje na ně jejich ignorováním. Čecháčky jsme v důsledku nadměrné regulace v minulosti a ne díky nějaké anarchii. Ve skutečnosti fungují jen dobrovolná omezení, kdy se sám něčeho vzdáte o své vůli. To jediné má i mravní hodnotu. Na dodržování zákonů ze strachu, nic mravného není.
Souhlasím, že pravidel má být jen nezbytně nutné množství.
Ale "fungují jen dobrovolná omezení" ???? ;-)
Dobrovolná omezení budou fungovat jen když budete sám na pustém ostrově ..., možná ve vlastní rodině, ale už ne ve vesnici s 300 lidmi a vůbec ne ve městě. Těch rozdílů v "pojetí dobrovolném omezení" je tolik, že se střetnou a buď se pozabíjí nebou si budou potřebovat napsat a vynucovat pravidla.
Takhle totiž vznikl systém práva a jeho vymáhání.
Na systému "dobrovolného omezení" je postaven komunismus a víme, že ten fakt nebude fungovat. A to do té doby dokud budou limitované zdroje, jako např. pšenice, ropa nebo dům s výhledem na Hradčany ...
Moje navigace obsahuje omezení rychlosti na všechny úseky, které má v mapových podkladech, takže kombinací s nějakou formou rozpoznávání značek bych byl ochoten věřit tomu, že to auto bude opravdu vědět, jak rychle může jet.
Jen mi už zase připadá, že to asi nebude namontováno v základním modelu. Je to jak v jejich reklamě "Ford Mondeo od 350kkčs ... blablabla ... asistent hlídá mrtvý úhel a vyjetí z jízdního pruhu ... blablabla". Ten asistent je ve výbavě, co stojí více jak dvojnásobek ceny základního modelu.
Konkretne Garmin. Vetsinou ty limity sedi, ale je tam dost chyb na to, aby se clovek nedoplatil, kdyby podle toho jezdil. Krome toho kolikrat nekde nasekaji nova omezeni, ktera se v lepsim pripade do GPS dostanou pristi rok, s novymi mapami. Anebo take ne. Garmin tez casto nevi, jaky je limit a pokud budete predpokladat, ze tedy 90, tak to leckdy neni pravda. Predpokladam, ze problem se tyka vsech GPS, ktere pouzivaji stejne mapove podklady. Napriklad TomTom pouziva jine a subjektivne, ale i podle ohlasu na Internetu, jsou lepsi.
Zkuste si tu větu dočíst: "Moje navigace obsahuje omezení rychlosti na všechny úseky, které má v mapových podkladech, takže kombinací s nějakou formou rozpoznávání značek bych byl ochoten věřit tomu, že to auto bude opravdu vědět, jak rychle může jet."
Takže se mluví o navi s kamerou. Je nepodstatné, že v navi datech jsou špatné údaje. (Chyby v datech jsou vždy) Primárně se omezení rychlosti(co jsem já zažil) berou z kamery a jako doplněk se berou data z navi dat (konce křižovatek, nájezdů, konce obcí, atd.)
Zvlastny napad. Verim tomu, ze je to proof of concept niecoho co povedie k niecomu vacsiemu, inak sa mi to zda ako nebezpecna featura. Viem si predstavit plno situacii na ceste, kedy by to mohlo spanikarit alebo kedy by to mohlo zabranit uspesnemu vyrieseniu krizovej situacie.
Takze, ak si kupim auto s touto featurou, tak ju urcite vypnem. Verim viac svojim soferskym schopnostiam a svojmu odhadu, nez pocitacu. Mimo toho som nikdy neplatil pokutu za rychlost.
Len som chcel poukazat na zlozitost riesenia na zeleznici. V jednoduche riesenie Fordu neverim. Uz len otazka ako je osetrene zlyhanie pocitaca by bola zaujimava. Nestane sa mi napriklad na dialnici ze zrazu prestane ist motor? Riesene by bolo mat 3 pocitace a ked dva z nich poslu 120km/h a treti 30km/h tak bude brat 120km/h napriklad.
Predpokladam, ze vlaky nemaji nejakou kamru, ktera cte znacky. Treba TGV dostava info radiem a veci, jako semafor a display se znackama ma pilot v kabine, protoze to jezdi tak rychle, ze kdyby musel cumet na navesti venku, snadno by neco mohl prehlednout a srazka v tomhle fofru vede k tomu, ze vznikne jeden velky blok oceli, ktery vypada jak kostka z lisu na vraky aut.
Motory? No nevim, znam cloveka, kteremu na celkem zanovnim Fordu vybehla ze strany motoroveho bloku zlomena ojnice.
Jinak polovicka jezdi v praci radou ruznych minivanu. Fordy a pak vselijake francouzske kramy. Fordy jsou jednoznacne nejvetsi kramy z pohledu rizeni. Ty francouzske se ridi lepe, ale zase jsou s nimi vselijake uplne posahane problemy.
Ale hlavne nevidim duvodu, proc by Evropan chtel poslat sve penize do USA a zamestnat americkeho delnika. Kosile blizsi kabatu a to i v pripade Fordu vyrobenych v Evrope, kde ze zisku zustanou leda dane a to jeste kdovi jestli.
Třeba to ještě nedávali do SMaxu, ale do Focusu a Mondea tuhle funkci nabízejí již nějakou dobu. Je to další z mnoha asistentů (rozjezd do kopce, tempomat, adaptivní tempomat, prevence nárazu při malé rychlosti, asistent pro parkování - je jich u Fordu k dispozici opravdu dost), tedy pomůcka, nikoli policajt. Konkrétně tuto funkci jsem si neobjednal, ale třeba tempomat s limiterem mám. Na volantu si nastavím rychlost a když bych omylem přidával nad ní, tak se akcelerace sama omezí. Lze ji ale jednoduše obejít výraznějším sešlápnutím plynového pedálu, aby nebylo třeba se zdržovat vypínáním (které je ovšem otázkou zmáčknutí tlačítka na volantu).
Zajímavější samozřejmě je otázka, proč se takový příspěvek dostane na Roota? Žeby neplacená reklama MS pro zvídavé čtenáře? MS se chlubí, že některé pokročilejší funkce v elektronice od Fordu jsou od nich. Nechtěli by investigativně zaměření diskutéři třeba ověřit tuto stopu? ;-)
Tak by mne zajimalo jak to pujde vypnout. Jestli trvale, nebo jen nejak docasne.
Zmimovanych 10 km o ktere by system mel umoznit prekroceni limitu mi prijde celkem malo. Uz se mi parkrat stalo, ze jsem ocenil vykonostni rezervu sveho auta jenz mi dovolila i ve vyssi rychlosti na dalnici dale akcelerovat a bezpecne tak dokoncit predjizdeni kdyz se na mne ze zadu vyritil nekdo vyrazne rychleji jedouci... A to nejen v nemecku, kde je ve spouste pripadu pouze doporucena rychlost, ale i treba v cesku, kde by rychlostni limity platit mely.
Taktez je otazka zda to pujde nejak poladit podle zeme. Napriklad v polsku lze beztrestne prekrocit rychlostni limit az o 10 km bez rizika postihu a mel jsem dojem ze tam tohoto vyuziva temer kazdy...
Jak říkám, přesně tenhle systém jsem si neobjednal, ač ho již nějakou dobu prodávají. Ale je to pomůcka. V menu nastavení se to prostě vypne, resp. nezapne, když to nechci používat. Když limiter zapnutý je a já hodně sešlápnu plyn, tak se normálně přidá plyn. Pokud vím, lze tímto způsobem jednorázově obejít i limit nastavený na klíči pro děti (ano, něco jak parental controls v OS), ačkoliv ty to nemohou zrušit v menu. Jedná se o součást tzv. aktivní bezpečnosti, tedy pomůcky pro řidiče, aby se mohl lépe věnovat samotnému řízení (nebo jestli to chápete spíše jako já, tedy zařízení pro lenochy, kteří by na něj ovšem neměli bezvýhradně spoléhat). Tedy něco naprosto jiného než např. povinný omezovač rychlosti, který máte mít u kamionu v Německu.
Můj pohled na věc je takový, že všelijaké vylepšení tohoto typu jsou nakročením do průseru.
Porovnáním starého auta s plnou výbavou (volant, pedály, šaltrklacek) a
nového auta s plnou výbavou (ABS, ESP, asistent pro parkování, asistent pro couvání, asistent pro rozjíždění do kopce, asistent pro jízdu z kopce a pomalu už i asistent pro asistenta a další hromady nesmyslů) mě vede k myšlence, že za několik let nebude na zeměkouli existovat řidič.
Každý normální řidič by měl vědět kolik může jet v daném úseku, měl by také vědět kdy zastavit a oddechnout si a hlavně by měl umět auto řídit. Jinak nemá na silnici co dělat.
Jediný asistent, kterého bych ve všech nových autech uvítal by byl na detekci NEřidiče. V okamžiku kdy by někdo takový nasedl do auta, nerozjel by se. :-)
Samostatná kapitola by byla pro dotykové displaye na "jednoduché" ovládání celého automobilu.
Né nadarmo se říká, že dokonalost není když se nedá nic přidat, ale když se nedá nic ubrat. :-)
Apropos, uz si videl asistenta razeni? Ja na to cumel jak puk, mel sem puceny auto a hned po rozjezdu se na me rozvitila kontrolka s napisem shift (nice u v CR prodavanyho auta). Sem na to asi minutu cumel a rikal si "to se posralo brzo". Pak mi doslo, ze to bude tahle kravina, a ze po me, pri nejakych 1k2 otackach a cca 40km/h chce, abych radil 5tku (s nejakym 1,2 HTP). Lol ... (od nejakyc 70km/h to uz vubec nezrychlovalo, rozjet to na 130 trvalo asi minutu ... neuveritelny).
Asistent řazení je běžná technologie, kterou má i můj šest let starý vůz. Má to řidičům naznačit, že je vhodné přeřadit, aby se zbytečně nezvyšovala spotřeba.
Ohledně těch slabých aut to vidím podobně. Nechápu jak tyhle věci může někdo řídit. Je to iritující, a například předjíždění je v takovém voze fakt o život.
Tak. Rychlost je plně v kompetenci řidiče. Tem by měl být kvalifikovaný a dost zkušený na to, aby věděl, že 90 na náledí je sebevražda a 50 v obci v mlze je nereálný (delší brzdná dráha na vlhkým asfaltu + nevdím chodce). A že občas je prostě potřeba jet rychle kvůli bezpečnosti. Musím ale vědět, co si můžu dovolit a co ne. A nesmí na mě v nevhodnou chvíli začít blikat nebo řvát nějaké kontrolka, jak se leknu, trhnu volantem...