A bude to umet detekovat krizovatky, aby vedel, kdy limit prestava platit?
To není jenom o křižovatce, ale i konec všech zákazů, obec a její konec, železniční přejezdy, minimální rychlost, zóna s omezením rychosti,.. Značení je svislý, ale i vodorovný, světelný (v tunelech) a někde jsou i semafory pro řízení rychlosti.
Pak je tady problém. Co se stane, když s tím autem zastavím a pak se rozjedu? Bude si pamatovat omezení? Nebo bude předpokládat "standardní" devadesátku? Nebo dokonce bude naprogramovaný tak, aby držel po rozjezjezdu padesátku (většina zastávek je někde v obci) a při rozjezdu mimo obec poruší pravidlo, že řidič nesmí omezit ostatní? Ono totiž v pravidlech je, že špatně je i bezdůvodně pomalá jízda...
A jak to bude s odtahem, když si bude pamatovat, že chcípl na dálnici s omezením 130 a probere se jinde?
Jestli to dobře chápu, tak to celé vychází z konceptu, že zařízení omezit rychlost může, ale když omezení nenajde, tak neomezí. Takže se klidně může stát, že za nedetekovanou 50 pojedete 90. Problém je jinde, a to když se řidič na takový systém spolehne a přenechá mu rozhodování o rychlosti.
akumulator - od je v autě další zdroj se superkondenzátorem. Starty ale i elektronika auta je napájena počas vyřazeného motoru z tohoto zdroje. Akumulátor je naopak šetřen jak se dá. Tak moc, že mě to občas i štve. Např., posloucháte v zaparkovaném autě rádio a auto vám ho vypne protože napětí akumulátoru je nižší než by podle systému mělo.
startér - startér slouží jen pro první nastartování. Ostatní starty provádí výkonný alternátor, který se použije jako elektromotor. Je to mnohem lepší než start klasickým startérem - nemusíte čekat než vyjede pastorek a zapadne do věnce, startuje se okamžitě. A to i v případě že se motor ještě dotáčí, což nelze s klasickým startérem.
motor - motor má posílenou klikovku, její ložiska atd.
I přes to všechno platí, že startování namáhá a zkracuje životnost součástek. Pokud, ale používáte systém startstop málo (využíváte že lze vypnout), může motor, alternátor a akumulátor naopak díky posilujícím úpravam vydržet déle.
Celé to má tedy jen jednu vadu na kráse. Cenu. Cena všech úprav je často vyšší než to co ušetříte na palivu. Zvláště, když auto šetříte a v určitých případech systém startstop vypínáte, právě proto, že chcete využít úpravy startstop pro delší životnost než ušetření trošky paliva.
A druhá vada, ne všechny auta to tak mají. Výrobci šetří a tak mnohá auta mají startstop dobastlený bez dalších odpovídajících úprav. Např. startují na akumulátor (ušetří za další zdroj se superkondenzátorem). A startují klasickým startérem. Nemají tak posílený motor. Životnost pak jde dolů a startstop dělá jen problémy.
Asi zalezi na tom, jak ktere auto. Treba kdyz slysim na krizovatkach ty kramy, co se jim vzdycky vypne motor, jak startuji, kdyz padne zelena, tak zatim to vzdy znelo jako uplne klasicky starter. A jsem na tahle auta zvedam, az treba nekdy budou stara, hure startovat, mit za mrazu slabsi akumulator atd.
Jak jsem psal, když výrobci šetří, tak to tak dopadá. Osobně mám v autě StartStop se všemi vylepšeními co jsem napsal a pracuje perfektně. Starty alternátorem jsou bleskové, nikdy mne nezdržely.
A pokud je slabší akumulátor, zmrzlý motor, ... prostě nějaký problém, startstop nevypne motor dokud problém není odstraněn - motor dostatečně rozehřátý, akumulátor nabit, dostatečný tlak v posilovači brzd atd.
A co se týče slabšího akumulátoru za mrazu. Díky tomu, že se před startem nabije vysokokapacitní kondenzátor a pak se při startu k akumulátoru přidá, je možné nastartovat i za mrazu s akumulátorem, se kterým by to bez pomoci kondenzátoru nešlo. Takže efekt je opačný než očekáváte.
Nějaké ideové info je např zde:
http://cs.autolexicon.net/articles/e-hdi/
I přesto využívám tlačítko pro vypnutí StartStop. Nějak mám s těch rychlých startů strach. Zkušenost říká, že náhlé změny zkracují životnost. Takže podle dopravní situace někdy StartStop využívám a někdy ne.
A auto jsem koupil, protože bylo ve slevě a stejné auto bez StartStop bylo levnější jen o málo. A to mělo méně výkonný motor a horší převodovku. Takže ve výsledku vycházelo auto se StartStop spíše levněji.
StartStop urcite motoru moc nesvedci. Zejmena v pripadech, kdy napriklad sjedete z dalnice a zastavite na semaforu, protoze se prerusi chlazeni a vselijak ruzne casti motoru stydnou, dochazi k ruzne velkemu smrstovani a kdyz to pak zas nahodite, tak nez se teploty srovnaji a velikosti dilu najedou na provozni normal, urvite dochazi ke zvysenemu opotrebeni. Otazka je, jak zle se to projevi.