Můj pohled na věc je takový, že všelijaké vylepšení tohoto typu jsou nakročením do průseru.
Porovnáním starého auta s plnou výbavou (volant, pedály, šaltrklacek) a
nového auta s plnou výbavou (ABS, ESP, asistent pro parkování, asistent pro couvání, asistent pro rozjíždění do kopce, asistent pro jízdu z kopce a pomalu už i asistent pro asistenta a další hromady nesmyslů) mě vede k myšlence, že za několik let nebude na zeměkouli existovat řidič.
Každý normální řidič by měl vědět kolik může jet v daném úseku, měl by také vědět kdy zastavit a oddechnout si a hlavně by měl umět auto řídit. Jinak nemá na silnici co dělat.
Jediný asistent, kterého bych ve všech nových autech uvítal by byl na detekci NEřidiče. V okamžiku kdy by někdo takový nasedl do auta, nerozjel by se. :-)
Samostatná kapitola by byla pro dotykové displaye na "jednoduché" ovládání celého automobilu.
Né nadarmo se říká, že dokonalost není když se nedá nic přidat, ale když se nedá nic ubrat. :-)
Apropos, uz si videl asistenta razeni? Ja na to cumel jak puk, mel sem puceny auto a hned po rozjezdu se na me rozvitila kontrolka s napisem shift (nice u v CR prodavanyho auta). Sem na to asi minutu cumel a rikal si "to se posralo brzo". Pak mi doslo, ze to bude tahle kravina, a ze po me, pri nejakych 1k2 otackach a cca 40km/h chce, abych radil 5tku (s nejakym 1,2 HTP). Lol ... (od nejakyc 70km/h to uz vubec nezrychlovalo, rozjet to na 130 trvalo asi minutu ... neuveritelny).
Asistent řazení je běžná technologie, kterou má i můj šest let starý vůz. Má to řidičům naznačit, že je vhodné přeřadit, aby se zbytečně nezvyšovala spotřeba.
Ohledně těch slabých aut to vidím podobně. Nechápu jak tyhle věci může někdo řídit. Je to iritující, a například předjíždění je v takovém voze fakt o život.
Tak. Rychlost je plně v kompetenci řidiče. Tem by měl být kvalifikovaný a dost zkušený na to, aby věděl, že 90 na náledí je sebevražda a 50 v obci v mlze je nereálný (delší brzdná dráha na vlhkým asfaltu + nevdím chodce). A že občas je prostě potřeba jet rychle kvůli bezpečnosti. Musím ale vědět, co si můžu dovolit a co ne. A nesmí na mě v nevhodnou chvíli začít blikat nebo řvát nějaké kontrolka, jak se leknu, trhnu volantem...