Napsáno to bylo správně. Jde totiž o to, co je považováno za procesor. Z technologického hlediska (zůstaneme-li u čipů) je procesor čip schopný dle nějakého sledu instrukcí zpracovávat nějaká data. Takže máte procesor v pračce, mikrovlnce, v 10 let starém mobilním telefonu, v hodinkách atd. a samozřejmě i na grafické kartě. Neformálně se ale pod označením procesor běžně chápe hlavní procesor PC, nebo "něco podobného". Nemá smysl se obouvat do využití formulace, která je byť formálně nesprávná, nic méně (snad) každému jasná. Nebo taky root může udělat seznam konkrétních pojmů s jejich přesným významem, nebo každá pěti řádková zprávička může mít deseti stránkovou přílohu s definicí významů jednotlivých použitých slov...
Ony ty GPU procesory se od těch CPU procesorů moc neliší - a to ani výkonově ani technickým zpracováním a ani tím, co můžou počítat (viz ta Nvidia Tesla), snad jen že běžná GPU mají ještě víc jader než běžná CPU, ale stále bych je chápal jako „něco podobného“.
Tak GPU od CPU (mám teď namysli zejéna x86) se liší docela hodně. V poslední době se některé části GPU přibližují CPU, aby byly schopné nahradit některé jeho činnosti. Multijádrové GPU se, pokud vím, nevyskytuje, GPU má jedno jádro tvořené mnoha nezávislými jednotkami, což je způsobeno vysokou paralelizovatelností grafických výpočtů. Pravda, něco podobného je i u x86 CPU od dob Pentií, jen to programátor nevidí, vzhledem ke svému zaměření však jde o podobnost na dosti abstraktní úrovni. Co se výkonu týče, jsou GPU mnohem výkonnější, je to zejména z důvodu nezávislosti na kompatibilitě se zastaralou instrukční sadou jako např. u x86 CPU.
Ono suma sumárum, to že bude nVidia produkovat nějaké (univerzální) procesory by opravdu asi nebylo nijak překvapující (to bych dokázal taky :-), ale že bude produkovat x86 procesory, to je důležité.
GF9800 GX2 - 2 spojené karty, 2 PCB a už vůbec né jeden 2-jádrový čip.
nVidia Tesla - totéž, jen spolupracující karty.
Tady nemá smysl dělat multicore čipy, výkon čipů je dostatečný (z marketingového hlediska), multithreading neexistuje a kdo chce, pro toho jsou "vícekartová" řešení. Dělat Víc jader a scheduler je zbytečné, když lze udělat delší VLIW instrukci.
Je to dobre, ze vstoupi na trh s procesory dalsi silny hrac. Doufejme, ze to bude mit pozitivni vliv na inovace a vyzkum a cenu prodavanych produktu. Nevite nekdo, na jake x86 procesory se konkretne chteji zamerit? Ma se jedna o procesory urcene pro mobilni reseni, nebo desktopy, nebo multimediacenter, nebo servery, nebo embedded??? takovych moznosti maji kam to prodat...
Nevim sice o one Tegre nic, ale pokud se nVidia zabyva vyvojem ARM procesoru, meli by v tom pokracovat a zdokonalovat a vlastni netbooky zalozit na tomto procesoru, ne se cpat do x86 bor*elu
ano, ale porad je tu urcite (imho docela velike) procento lidi, kterym je jedno, co na pristroji maji a staci jim, ze funguje. navic pokud ma vetsi vydrz baterie, zadne pohyblive casti...
Presne tak, kdyby radsi pokracovali v ARM a prisli s necim novym/lepsim... Delat procesor na miru operacnimu systemu je zhovadilost! (samozrejme ne z obchodniho hleduska...)
Proc vlastne MS Windows nemuze bezet na jinem, nez 386 ehm x86 procesoru?
Windows kromě IA-32 (aka i386 nebo x86) a AMD64 (aka EM64T, x86-64 nebo x64) umí běžet ještě na IA-64 (aka Itanium). Ta poslední platforma je velmi povedená, bohužel také drahá, bez zdravé konkurence, která by snižovala ceny, a vůbec je to největší mikročipové fiasko posledních 50 let.
Jinak Windows by mohly běžet i na ARM (prý jsou lépe portovatelné než Linux), ale Microsoftu se nějak nechce. Ono se mu tedy moc nechtělo ani do AMD64, ale co má dělat, když to uživatelé chtějí, že?
a jeste dodam linux je momentalne na vice nez dvaceti platformach ... nemyslim ze to zrovna svedci o nejakych neprekonatelnych obtizich i kdyz na OpenBSD opravdu nema :-O
zato windows se svymi tremi platformami je v tomto uhlu pohledu opravdu uplne mimo.
imho jsou windows koncipovana pro kancelarske (BFU) uzivatele a kdyz uvazim, ze tyhle platformy jsou prevazne pro hrstku nerdu, tak je docela zbytecne na ne portovat. u netbooku je to ale jina, uvedomili si, ze neco prosvihli a az se nekdo odhodla netbooky stavet na ARM tak si MS pozde uvedomi, ze jim ujel vlak
A k čemu by to bylo, že by Microsoft portoval Windows (ne-CE) na ARM, když by tam stejně ty desetitisíce existujících aplikací neběžely? A proč by vývojáři tvořili aplikace pro architekturu, kterou nikdo nepoužívá (kolik Windows aplikací je dostupných nativně pro IA-64?)? A proč by si lidé kupovali architekturu, pro kterou nejsou dostupné aplikace? Začarovaný kruh.
V PC světě nemáme žádný Apple, který by rozhodl, že od teď se bude používat tahle architektura a hotovo. Možná kdyby se dohodli Intel, AMD a Microsoft. Ale to nevidím moc reálně, vzhledem k tomu, jak se Intel snaží všude protlačit x86. Další šance je, že se prosadí .NET nebo něco podobného, tedy že aplikace budou na architektuře nezávislé.