Napsáno to bylo správně. Jde totiž o to, co je považováno za procesor. Z technologického hlediska (zůstaneme-li u čipů) je procesor čip schopný dle nějakého sledu instrukcí zpracovávat nějaká data. Takže máte procesor v pračce, mikrovlnce, v 10 let starém mobilním telefonu, v hodinkách atd. a samozřejmě i na grafické kartě. Neformálně se ale pod označením procesor běžně chápe hlavní procesor PC, nebo "něco podobného". Nemá smysl se obouvat do využití formulace, která je byť formálně nesprávná, nic méně (snad) každému jasná. Nebo taky root může udělat seznam konkrétních pojmů s jejich přesným významem, nebo každá pěti řádková zprávička může mít deseti stránkovou přílohu s definicí významů jednotlivých použitých slov...
Ony ty GPU procesory se od těch CPU procesorů moc neliší - a to ani výkonově ani technickým zpracováním a ani tím, co můžou počítat (viz ta Nvidia Tesla), snad jen že běžná GPU mají ještě víc jader než běžná CPU, ale stále bych je chápal jako „něco podobného“.
Tak GPU od CPU (mám teď namysli zejéna x86) se liší docela hodně. V poslední době se některé části GPU přibližují CPU, aby byly schopné nahradit některé jeho činnosti. Multijádrové GPU se, pokud vím, nevyskytuje, GPU má jedno jádro tvořené mnoha nezávislými jednotkami, což je způsobeno vysokou paralelizovatelností grafických výpočtů. Pravda, něco podobného je i u x86 CPU od dob Pentií, jen to programátor nevidí, vzhledem ke svému zaměření však jde o podobnost na dosti abstraktní úrovni. Co se výkonu týče, jsou GPU mnohem výkonnější, je to zejména z důvodu nezávislosti na kompatibilitě se zastaralou instrukční sadou jako např. u x86 CPU.
Ono suma sumárum, to že bude nVidia produkovat nějaké (univerzální) procesory by opravdu asi nebylo nijak překvapující (to bych dokázal taky :-), ale že bude produkovat x86 procesory, to je důležité.
GF9800 GX2 - 2 spojené karty, 2 PCB a už vůbec né jeden 2-jádrový čip.
nVidia Tesla - totéž, jen spolupracující karty.
Tady nemá smysl dělat multicore čipy, výkon čipů je dostatečný (z marketingového hlediska), multithreading neexistuje a kdo chce, pro toho jsou "vícekartová" řešení. Dělat Víc jader a scheduler je zbytečné, když lze udělat delší VLIW instrukci.