ja som to nazval,
>DLSS 3.0
>Aby ale byly hry využívající raytracing plynule hratelné, je v každém lichém
>snímku polovina obrazové informace „vymyšlena“ a každý sudý snímek je
>„vymyšlen“ kompletně.
https://diit.cz/clanek/nvidia-ohlasila-geforce-rtx-4000-stoji-na-dlss-30-nasobicim-fps-ai-extrapolaci
Takže už to nie je
GPU- Graphics PROCESSING Unit
ale je to
GGU- Graphics GUESSING Unit
Teraz už chápem, prečo Jensen povedal, že GPu generuje obraz skôr ako engine hry na CPU zistí, že treba na obraze zmeniť.
Výkon se dozvíš jedině z nezávislých testů protože každá aplikace využívá kartu jinak, takže ti specifikace stejně dají jen hrubý obraz. Specifikace se dohledat dají. Paměťová propustnost 4090 je stejná jako 3090 Ti, tedy 1008 GB/s. Počet shader units stoupl o 52 % na 16384 a frekvence stouply o 35 %. TDP je stejné. Teoretický hrubý výpočetní výkon je tedy dvojnásobný * zlepšení, které může přinést architektura. Cena narostla o 100$ oproti 3090 bez-Ti (o něco méně než kumulovaná inflace od vydání 3090)
Nevím jak lhaní v podání DLLS 3 ale DLLS 2 lže docela obstojně. Takže proč ne. Ona vlastně celá počítačová 3D grafika je vlastně sadou triků a ochcávek, jak scénu s co nejmenším možným úsilím dalo spočítat, hlavně bez toho, aby se pro každý pixel dělal raytracing s absurdně vysokým počtem odrazů. Celá rasterizace je vlastně jeden velký fake.
21. 9. 2022, 11:35 editováno autorem komentáře