Je to primárně datová karta, to volání je tam tak nějak navíc. Několik lidí kolem mě to má v telefonu jako druhou SIM čistě na data nebo v externím modemu, kde se s tím ani telefonovat nedá.
Ale ano, dá se na tom utratit víc peněz než těch 300 Kč. Ve zprávičce je napsáno, že denní neomezené telefonování stojí 15 Kč.
Tož já jsem o ní loni vážně uvažoval.
Na doma mám "pevný LTE internet" od O2, omezený na max 20 Mbit/s za 500 Kč/měsíc. Tož uvažoval jsem, zda to nezrušit a místo toho tam dát tuto simku, protože když jsem to zkoušel s normální sim, tak jsem se dostal na 35 Mbit/s. Jenže s Covidem vzrostla zátěž a s tím i padla rychlost.
Tady je potřeba zmínit ještě jednu věc - pokud nemá uživatel aktivní ten 100 GB datový balík (např. neměl kredit, aby se balík aktivoval), pak se částka 15 Kč na den strhne nejenom při zavolání nebo poslání SMS, ale i při použití dat (rychlost dat je v tomto případě omezena na 32/32 kb/s), viz Ceník O2, strana 9 (https://www.o2.cz/osobni/ceniky-a-dokumenty/cenik-predplacenych-sluzeb/platnost-od-15.-7.-2021/Cenik_predplacenych_sluzeb_15_07_2021.pdf).
Toto se dá v samoobsluze samozřejmě vypnout. A samozřejmě v mobilu přepnout data na druhou SIM. Nikdy jsem s tím neměl problém...
Na druhou stranu dneska spíš používám Kaktus, protože těch 100GB jsem nikdy nevyužil... Ideální by bylo 10-20GB dejme tomu za 150 Kč, čemuž se ten Kaktus skoro blíží (tam je možné se dostat na 100 Kč / 6GB (+ vybrané soc.sítě neomezeně) a navíc je tam volání taky docela výhodné. Data mi většinou vystačí, a když náhodou ne, tak mám v druhým mobilu ještě záložní data s menším objemem do konce měsíce...
U Kaktusu je možné se dostat s daty na 0 Kč, když člověk využije 100% dobíječku - nabije 200 Kč, operátor mu dá bonus také 200 Kč a z tohoto bonusového kreditu se koupí balíček 6 GB kamkoliv + neomezeně na sociální sítě (akorát se začne hromadit běžný-nebonusový kredit, ale to lze vyřešit jeho útratou ve volání nebo SMS, případně jeho převedením jinam - na jinou SIM a tu pak po nějaké době zrušit a kredit si nechat vrátit).
Psal jsem to výše - při 100% dobíječce si dobiji 200 Kč. Od Kaktusu (T-Mobile) dostanu bonus dalších 200 Kč. Těchto bonusových 200 Kč použiji na balíček 6 GB kamkoliv + neomezeně na sociální sítě. Co z toho tedy plyne? Že mých 200 Kč stále zůstává v kreditu na účtu a mohu je vyčerpat jinde (volání, SMS, Premium SMS) nebo jednoduše přes aplikaci v mobilu tyto peníze převedu na jinou SIM od Kaktusu (tu pak mohu v souladu s obchodními podmínkami zrušit a požádat o vrácení nevyčerpaného kreditu). Snad už je jasno :-)
Ano, ale jiná použití této bonus částky jsem do toho nepočítal, bavíme se tady o ceně dat. Ano jistě můžete je použít na druhé Kaktus kartě - a to třeba i pro ta data. Ale vždycky je to polovina z nominálu ceny služby. I v případě, že to použijete třeba na volání nebo SMS. Žádná nula !!!
A pokud druhou kartu zrušíte a necháte si peníze proplatit tak zase dostanete půlku z investované částky :) Není to žádné perpeetum mobile na kredit ;-) Ale je vidět, že na vás reklamština zabírá, takže fakt pozor na ty šmejdy :D
Pokud druhou kartu zruším, tak si do 1 měsíce mohu nechat vrátit kredit v plné výši a nikoliv nějakou polovinu.
A Kaktus pak sice není perpetuum, ale to jenom proto, že běžný uživatel takto nesmýšlí a prostě čerpá jak bonusový, tak standardní kredit. Ovšem výjimky se najdou, viz pár případů, kdy T-Mobile musel vracet přes 30 000 Kč (sice se mu nechtělo, ale ČTÚ ho nakonec donutil).