Hlavní navigace

Open-source konvertor z DirectX na OpenGL

Sdílet

Petr Krčmář 13. 11. 2006

Společnost ATI Technologies, která se zabývá především výrobou grafických čipů, vydala vlastní open-source aplikaci s krkolomným názvem HLSL2GLSL. Software umožňuje vývojářům snadno konvertovat kód určený pro DirectX 9 tak, aby využíval OpenGL. To značně usnadňuje převod her z platformy MS Windows na Mac OS X.

V tuto chvíli je možno aplikaci provozovat na Windows a Macu, ale je docela možné, že ji někdo upraví i pro další unixové systémy. To by mohlo podpořit vývoj nových her nejen pro Linux.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 11. 2006 14:53

    Laco V. (neregistrovaný)
    HLSL je High Level Shader Language a GLSL je OpenGL Shader Language. Takže ide o konverziu kódov pre shader-y grafických kariet, čo nie je v článku spomenuté a aj nadpis je zavádzajúci. Navyše je tu aj jazyk Cg (od NVidie, pre DX aj OGL), ktorý je tiež prenositeľný (teda jeho knižnice), takže ak niekto chce napísať program pre shader na Windows, Mac aj Linux, asi ho bude písať v Cg alebo GLSL, nie v HLSL. Takže neviem nakoľko je tento nástroj užitočný.
  • 14. 11. 2006 13:16

    xxx (neregistrovaný)
    Přesně tak. Autor zprávičky si buď nepřečetl článek, na který odkazuje, nebo neumí moc dobře anglicky...
  • 17. 11. 2006 10:45

    Kecalek (neregistrovaný)
    Mno podle mne to předevšim podpoří microsoft ve snahách udělat DirectX 10 takový aby podobné automatizované konverze do konkurenčního rozhraní byly výrazně komplikovanější než doposud. ... no co, mám dnes pesimistickou náladu.