Když potřebujete udělat dva, tři kiosky a máte MS síť a MS adminy, je to levnější než hledat někoho na Linux.
Někdy také máte company-wide licenci.
Odpadají starosti o výměnu HW, koupíte cokoliv, co je MS podporované - u Linuxu musíte zjišťovat a otestovat (čas, peníze).
Záleží případ od případu.
Větší počty a vzdálené kiosky prakticky stopro Linux.
"Odpadají starosti o výměnu HW, koupíte cokoliv, co je MS podporované - u Linuxu musíte zjišťovat a otestovat (čas, peníze)."
Tak ony i linuxové distribuce (minimálně komerční) mají certifikovaný hardware a není ho málo, takže stačí zamířit na stránky dodavatele OS a vybrat si hardware tam, není potřeba nic zjišťovat, testovat atd.
Asi záleží, o jaký infopanel se jedná, ale ty nádražní typicky spravuje organizace, která má na starosti provoz tratí a nádraží v celé zemi (u nás SŽDC) a to jsou pak desítky až stovky nádraží a stovky až tisíce informačních panelů a to nejsou řešení, která se dělají na koleni.
Zrovna teď řešíme problémy na přesně takovýchto infopanelech u jednoho takového zákazníka a ten má s námi kontrakty za sedmimístné částky v dolarech. V tom objemu už má potom zákazník typicky nějakou multisubkripci, takže když se rozhodne na našem OS postavit infopanely, nestojí ho to na předplatném nic navíc.
A taky se nedá říct, že stačí zvolit Windows a má člověk po hardwarových problémech. Ono se totiž v takových nasazeních řeší dost šílené obskurnosti, třeba že vám ten panel po několika týdnech náhodně vytuhne kvůli chybě v ovladači. Ale na rozdíl od dodavatele linuxové distribuce vám s tím dodavatel Windows nepomůže, protože k tomu ovladači typicky nemá zdrojáky, takže musíte vstupovat do dalšího vztahu s dodavatelem hardwaru, kterého třeba vůbec nemusíte zajímat, protože v objemu dodávek jste zanedbatelný zákazník.