Někteří vývojáři jsou masochisti. Teď budou muset dřít sedm dnů v týdnu od brzkého rána do pozdních nočních hodin, aby vyrobili patřičné ovladače, a ještě si to pochvalují.
Musej AMD poplácat po zádech :) Doufám, že brzy uvolní i 3D specifikace.. No jestli časem vzniknou i plnohodnotné drivery, pak je volba grafické karty jasná. A může bejt Nvidia sebelepší. Ale když nemá opensource drivery, takže smůla.
Uvidime za rok, treba dalsi komp uz nebude mit nVidii...
nVidie se urcite bude inspirovat, pokud uvidi, ze zverejneni specifikace AMD ji neprineslo nic moc extra vyhod (a tak zverejneni vlastni specifikace nejspis neprinese nic moc vyhod ani AMD) a pokud open source vyvojari dokazi v kratke dobe napsat ovladace, ktere budou lepsi nez ty v nVidii. Pokud se k tomu jeste pricte, ze Linux diky dobrym open ovladacum pro AMD karty zacne byt zajimavy pro hrace a vyvojare her, tak se nebude trikrat rozmyslet a svoje specifikace take predhodi lvum.
Niektore vyjadrenia su sice optimisticke ale dufam ze mate pravdu... Najviac ludi k linuxu by prilakaly hry... a niektorym neprajnikom by sa zavreli usta ze pod Linuxom niesu hry :)
Bohužel by ještě někdo musel vytvořit plnohodnotnou implementaci DirectX pro Linux, aby to pro vývojáře/producenty her začalo být zajímavé. Ale kvalitní ovladače pro grafiku jsou soldní základ, jen tak dál :-)
Proč proprietární DirectX, když tu máme plnohodnotný otevřený standard OpenGL (podporovaný i ve Windows) a LGPL multiplatformní knihovnu Simple DirectMedia Layer?
clovece, mate vubec poneti, co to obnasi, takovej vyvoj pocitacovy hry? to zdaleka nejsou jenom technicky rozhodnuti ala opengl vs directx (z cehoz directx vychazi lip, mimochodem), ale i rozhodnuti marketingovy. proste se rekne: udelejte engine, co bude behat s 80 fps. platforma? windows, ono snad existuje neco jinyho?? na nejaky otevreny standardy zvysoka kali pes... :(
Podle mně, co se týče her je v současné fázi nejdůležitější rozšiřovat již existující pojekty jako je OpenArena, TORCS nebo FlightGear. Čím více her a enginů, tím větší roztříštěnost - tím menší atraktivita pro hráče.