@VK: Co jsem koukal na fotky, tak jsou např. RZ rozmazané. Asi to tady řeší nějaký algoritmus v aplikaci.
BTW na podobném způsobu už funguje mapillary, které je rozvinutější a dle mého názoru i lepší. Ale uvidíme časem. Byla by škoda tříštit síly do dvou projektů.
Bohužel se jedná o dvě konkurenční firmy, každá má trochu jinou představu a nedokázaly se dohodnout už na předchozím projektu. Budoucnost ukáže, kdo přežije. Zajímavostí OSV je, že se přes OBD2 dokáže propojit s řídícím počítačem v autě a díky čtení údajů o rychlosti a natočení volantu funguje i v tunelech.
Mam dost pochybnosti o fungovani toho OBD2 reseni, protoze emisni OBD2 v zadnem PIDu pozadovane udaje nevraci (jen rychlost-ne uhel volantu). Tento udaj je dostupny az specifickou diagnostikou, ktera je zavisla na kazde automobilce, resp. to cleneni je jeste jemnejsi podle typu ECU. Navic ECU mnohdy dost kecaji, takze integrovat rychlost na zjisteni polohy je podle me hodne nepresne.
Nerikam, ze nekde to nemuze fungovat, ale obecne reseni si v open-source svete neumim predstavit. Staci si treba jenom proklikat kolik variant ECU existuje u BMW: http://obdtester.com/bimcom-eculist/
Nevím, odborník na auta nejsem. Ale konečně jsem našel ten blog, ve kterém to je popisováno. Možná jsem něco pochopil špatně. https://www.openstreetmap.org/user/mvexel/diary/39274
V diskuzi se taky probírá problém Mappilary vs. Telenav.
Na te strance tam toho moc neni. Zkusenosti mam naopak s auty, delal jsem nejake vypocty nad zrychlenim vozu/motoru (mereni vykonu) a moc uspokojive vysledky to nedavalo. Jasne, kdyz se uplne ztrati GPSka, tak je zlate i integrovani rychlosti, protoze je alespon nejaka predstava.
Neverim ale tomu, ze by i velka komunita byla schopna postavit neco vic (uhel volantu, rychlosti kol z ABS, zrychleni VDM, etc), co bude univerzalne (alespon napr. v 70% pripadu) fungovat.
Mozna priklad s BMW nebyl idealni, ale staci se podivat treba jen na takove lidove vozitko, jako je Peugeot 206 (dobre, je to uz vlastne veteran, ale jezdi jich tady docela dost):
http://obdtester.com/psacom-eculist/peugeot/206_2001_(t1)
Ma to celkem 3 mozne ABSka (v ramci jednoho modelu):
Teves Mk20E 3 - 5 - -
Teves ABS Mk70 7 - 10 - -
Teves ESP Mk60 13 - 33 - -
kazde z nich komunikuje trosku jinak, kazde ma jine dekodovani hodnot. A to se porad bavime jen a pouze o jednom jedinem modelu. To, ze jsou na pinu v OBD2 zasuvce, ktery pres 99.999% "wifi ELM32x" donglu neni dostupny, ze protokol treba Mk20E v ELM32x neni implementovat a nelze jej tam ani nijak dohackovat uz je myslim zbytecne psat...
Tak dle tohoto videa čtou z auta pouze rychlost a kombinují to se senzory telefonu: https://youtu.be/XuGjahx8CFc?t=23m43s
Tak jsem vyzkousel neco dneska do OSM nahrat a musim rici, ze jsem dost zklamany. Jednak se nejak zpozduje GPSka, Navi od Google to nedela. Dale aplikace pada jak hrusky. Kdyz chcete hotova videa pres wifi nahrat, funguje to nejak divne, nahraji se jen nektera, a zrovna ted' mi to visi v 50%, track 4 of 4, hlasi treba 16s k dokonceni a rychlost 818 kB/s, aplikace neovladatelna. Hlavne, ze ma moderni flat design (v aute nejsou tlacitka vubec videt, to se nekdo opravdu zamyslel).
A aby to odradilo i uzivatele, tak to identifikovalo zatim par ulic, ale v jednom pripade uplne spatne, v tech ostatnich kdyz kliknu do mapy tak mi to ukaze uplne jinou cast videa nez jsem chtel. Toto asi muzou zlepsenim postprocessingu jeste opravit. Pritom v preview tracku vidim spravne lokality, sice jsem podle GPSky obcas jel po travniku, ale rozhodne ne ulici o 50m dale.