Hlavní navigace

Otevřený software v Mrtvé nevěstě

13. 12. 2005

Sdílet

Při natáčení výtečného animovaného filmu Mrtvá nevěsta Tima Burtona se uplatnil i otevřený software. Tentokrát ovšem nešlo o různé renderovací linuxové farmy (už proto, že „Nevěsta“ je animována klasicky technologií stop-motion a nikoliv v počítači) ani o Cinepaint.

Své uplatnění ve světě showbusinesu našel RAW convertor dcraw Davida Coffina, neboť namísto filmové kamery se používala při „natáčení” digitální zrcadlovka a dcraw posloužil při jejím výběru (mimochodem, volba nakonec padla na Canon EOS 1D Mark II s objektivy Nikon používanými přes redukci). Do vlastní produkce pak byl zapojeni i programovací jazyk Python, který sloužil k dávkovému zpracování dat.

Primární platformou pro zpracování nasnímaného materiálu byl Mac OS X s programem Final Cut Pro od Apple.

Zajímavý pohled do zákulisí a zázemí natáčení filmu přinesl server Motion Picture Editors Guild.

Tato zprávička byla zaslána čtenářem serveru Root.cz pomocí formuláře Přidat zprávičku. Děkujeme!

Našli jste v článku chybu?

Autor zprávičky