Hlavní navigace

Podpora 3D akcelerace R600/700 na dobré cestě

Sdílet

Adam Štrauch 23. 4. 2009

Zatímco svobodné ovladače pro R300, R500 pracuje jak má, R600 a R700 takové štěstí neměly. První zmínky o úspěšných pokusech se objevily v srpnu minulého roku, kdy Alex Deucher vyrenderoval trojúhelník na jádře R770. V prosinci, skoro na nový rok, dalo AMD k dispozici dokumentaci a vývoji plnohodnotnému svobodnému ovladači již prakticky nestálo nic v cestě. Nyní do hry vstupuje opět Alex Deucher a uvolňuje kód, který umožní těmto kartám vyrenderovat glxgears. Výsledek ještě není úplně odladěný, ale za pár měsíců by již měla mít každá distribuce 3D akceleraci na R600/R700 „out-of-box“.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 4. 2009 11:37

    anonymní
    No ak to bude fungovať tak ako v súčasnosti idú open source drivery na mojej integrovanej X1250 (R500), tak to teda fakt nebude žiaden zázrak...
  • 23. 4. 2009 14:52

    hulvat (neregistrovaný)
    asi tak , tie OS drivery stoja za velky prd...

    ... aj ked viem ze vyvojari robia co mozu a ich pracu si cenim
  • 24. 4. 2009 13:08

    mmmm (neregistrovaný)
    To by mě tedy zajímalo, jaký máte problém s X1250. Také mám notebook s X1250 (což mimochodem není čip R500, ale RS690, který je hybridem mezi R400, R500 a dokonce částečně i R600, prostě takové Frankensteinovské monstrum ;-)) a s opensource ovladači (xf86-video-ati) jsem nesmírně spokojen.

    Akcelerace 2D přes Exa je na výborné úrovni (daleko rychlejší než v proprietárních ovladačích), akcelerace Xv jakbysmet (včetně vertikální synchronizace, která v proprietárních ovladačích chybí), 3D akcelerace je sice pomalejší, ale to mě naprosto netrápí (rychlá je dostatečně, pokud člověk není přiblblý "pařan", co chce hrát moderní plytké 3D akce a honí se za každým FPS). Donedávna byl pro notebooky problém s chybějícím power managementem, ale to už je nyní také vyřešeno (volby DynamicPM, ForceLowPowerMode a ClockGating). A suspend/resume fungoval s opensource ovladači vždy bezproblémově na jedničku.

    Zkrátka a jednoduše s opensource ovladači pro R500 (a příbuzné čipy) jsem nesmírně spokojen, fungují prostě výborně. Kam se na ně hrabe ten proprietární humus.
  • 26. 4. 2009 14:04

    anonymní
    Má to hrozne pomalé OpenGL - glxgears ide pomerne rýchlo, ale akonáhle niečo používa textúry, tak je to nepoužiteľné - pod 10 fps... No a keďže kódim programy využívajúce OpenGL, je to dosť problém. A čo sa týka hier, tak tie síce nejak extra nehrávam, ale keď už aj veci ako Xmoto a crack attack sekajú, tak to asi nebude úplne v poriadku.

    Čo sa týka videa a ostatných vecí, tak to funguje v pohode, ale táto zprávička je o 3D akcelerácii...