Je to nějaké divné:
Jak je sakra možné, že má Urban Terror na všech rozlišeních pod Windows stejné FPS?
To spíš vypadá, že wokení verze má rozbitou změnu rozlišení.....
Jak je možné, že U Open areny mají Windows na vyšším rozlišení vyšší FPS?
Je to celé nějaké divné... Přijde mi to spíš jako Fake......
Mam pod windowsom odohratych priblizne 15 rokov a mne to nepripada vobec divne. Uz za cias starsich hier s klesajucim rozlisenim nerastol vykon. Uz presne neviem, ci to bolo v ovladacoch, alebo u MS v DirectX, ale boli tam optimalizacie, ktore uprednostnovali operacie pre minimalne rozlisenie (v rokoch 1997-2001 to bolo 640x480, potom bolo 800x600 a nedavno bolo 1024x768 pri klasickom 4:3 pomere). Bohuzial toto este zalezi od implementacie hry danou vyrobcom. Uz za davnych cias boli hry, ktore pri 640x480 bezali napriklad na 25fps, ale pri rozliseni 480x360 uz nestupol vykon(fps) hry, ba obcas bol aj o 1-2 fps nizsi.
Mozno to suvisi s tym, ze ak vyrobca vydal v hre textury pre najnizsie rozlisenie 640x480, tak pri nizsich museli directX zmensovat textury a ta operacia si vyziadala urcitu dan, zatial co pri texturach pre optimalne rozlisenie nemuseli upravovat nic a len vyrenderovali.
Je to len moj dohad, ale nieco podobne som kedysi davnejsie cital (mozno to bol blud).
A este pohlad z HW. Ak ma datovu priepustnost grafika niekolko GigaTexelov za sekundu, tak rozlisenie 1024x768 je pre tu datovu priepustnost trivialna zalezitost (zalezi od typu textur, detailov a technologii). Pri nizsich rozliseniach sa uz nizsi cas spracovania ani nedokaze dosiahnut, pretoze data musia prejst cez HW rovnaku drahu.
to "akrat vacsie" sa vola fill rate a je to pekne problematicka cast tvorenia hry. Najviac pocitis ak je pouzitych vela partiklov.
Ak hra nepouziva vela multitextur a shaderov, tak rozdiel medzi rozliseniami moze byt naozaj maly, kedze fillrate nieje to co ho brzdi, ale pocet poly.
v kazdom pripade si myslim, ze pod linuxom sa shadery pouzivaju inak ako pod win.
Nejedná se o porovnání výkonu Windows 7 a Ubuntu jak tvrdí zavádějící titulek, ale jak plyne z originálního článku, jedná se především o porovnání open source ovladače k integrovaným grafikám Intel s Windows verzí. Možná by stálo za to si článek alespoň v rychlosti projít .. ;-)