Chápu, že pro Linux není DirectX k dispozici, takže by šel benchmark udělat těžko. Ovšem stačí si vzít nějaký herní časopis a podívat se na srovnání OpenGL a DirectX na MS Windows. OpenGL docela solidně zaostává jak ve výkonu tak ve schopnostech. Vždy než stačí DirectX dohnat (což se mu zatím vždy povedlo), je DirectX zase o krok napřed. Výsledné zpoždění je cca půl až dva roky. Pokud tedy akceptujeme, že OpenGL na Linuxu i MS Windows je stejně rychlé, pak bychom měli přiznat i to, že Linux s OpenGL za MS Windows s DirectX klopýtá a předvádí astmatický záchvat.
Pokud se nepoužije patřičně upravený ovladač, pak Windows OpenGL mapují na DirectX (zlatá nVidia :). To samé, akorát obráceně funguje v Linuxu ve wine, tam se naopak DirectX mapuje na OpenGL. A rychlost je přibližně stejná, tedy až na to, že DirectX občas (ovšem s velmi pochybnou zpětnou kompatibilitou) podporuje něco, co OpenGL zatím neumí (btw. je momentálně něco takového?)
Snad až na to, že DirectX reaguje rychleji na technologické změny z hlediska programování tech karet. Nevím, jaká je situace dnes, ale ještě v době kolem DirectX 9 byl největší problém změna stavu karet. Nakreslit milion polygonů nebyl problém, problém byl pokud se během toho 200× změnil stav karty, třeba změna materiálu, světla, nebo obecně shaderů. Co vím, tak OpenGL nikdy s ničím takovým nepočítal, optimalizace se dělá až na úrovni driveru. Schopný programátor by tedy teoreticky měl z DirectX vyždímat víc, než z OpenGL, protože zná podrobně strukturu scény a napíše lepší optimalizaci. Ale kdo ví, třeba na to ti programátoři pečou a pak jsou výsledky srovnatelné. Nebo se optimalizace OpenGL zlepšila. Nebo obojí.
DirectX na druhou stranu přináší problematickou kompatibilitu a vendor lock-in (je to příliš provázané s Windows, aby se to dalo portovat). Proto se mimo Windows používá OpenGL, protože je vyvíjené standardizační organizací, konzervativní a multiplatformní (mimochodem totožné OpenGL je třeba v mobilech s Androidem, na rozdíl od Windows Mobile, které DirectX nemají). Schopnosti DirectX však kvůli tomu OpenGL vždycky jenom dohání