Taková blbost a za tolik peněz, to člověk žasne. To se zase napakovaly realizující
firmy kamarádíčků těch, kdo to na rozhodujících postech odklepli. Přitom by jistě
bohatě postačil signál jen ve stanicích a mohlo to celé být za zlomek nákladů.
Když vidím, jak většina cestujících celou cestu jen čumí do patlafonů (pardon,
smartphonů s dotykovými displeji), je mi na zvracení. Nejhorší byla nedávno jedna
baba, která napřed nechala mobil asi 1/2 minuty velmi hlasitě vyzvánět a pak se
dlouho a velmi hlasitě bavila s jinou a ještě měla velmi hlasitě puštěný reproduktor,
takže otravovala ostatní cestující téméř v celém voze nejen pindy svými, ale i těmi
od protistrany ("řešily" samozřejmě kraviny). Když jsem ji napomenul, byla ještě
dotčená...
Signal ve stanicich byl uz davno (GSM/EDGE), pouze se pak moc neinvestovalo do obnovy infrastruktury, co tam byla. Coz se samozrejme dalo udelat i bez pokryvani tunelu.
A tolik penez? Ono kdyz se spousta praci po tech tunelech dela v noci, tak to pochopitelne take stoji vic - treba uz jen proto, ze zakonik prace stanovi priplatky za praci v noci, ze? :-) A samozrejme tam dost dobre clovek nemuze nechavat "rozdelany" veci, co by pres den mohli ohrozit provoz souprav v tunelu.
V pražském metru se vše dělá v noci, kdy je domluvené "okno", tedy přepravní odstávka a pokud se něco nestihne, potom se pokračuje až při další odstávce. To platí i pro takové v uvozovkách takové banality, jako osvětlení, které je dělené do 5 kategorií (hlavní + pomocné, záložní, nouzové a únikové), tedy o rozvodnice 230/400 V s DALI předřadníky (i ty se umí porouchat).Při jakékoliv úpravě se musí dodržovat normy ČSN IEC 60332.3 R + 60331 V, tedy vše je tam násobně zálohované, odolné proti požáru a kritická soustava musí při požáru vydržet v provozu 90 minut. Ještě větší problém je s 22 kV, transformátory, rozvodnicemi techniky, nebo protipožárním nástřikem.
Ostatně to platí i pro libovolné MHD, protože odstavit to v pondělí ráno by asi těžko pasažéři kousali.
Když vidím, jak většina cestujících celou cestu jen čumí do patlafonů (pardon,
smartphonů s dotykovými displeji), je mi na zvracení.
Mě je zase na zvracení z lidí co takhle moralizujou. Jako před 20 lety tam zase všichni čuměli do knížek a do novin. Nevidím v tom jediný rozdíl.
Taková blbost a za tolik peněz, to člověk žasne. To se zase napakovaly realizující
firmy kamarádíčků těch, kdo to na rozhodujících postech odklepli. Přitom by jistě
bohatě postačil signál jen ve stanicích a mohlo to celé být za zlomek nákladů.
Business soukromých subjektů, tak ať si se svými penězi dělají co chtějí, když se jim to neplatí ze státního. Asi se to vyplatí, jinak by to nebylo skoro všude ve světě už běžné před 10-20 lety.
> Business soukromých subjektů, tak ať si se svými penězi dělají co chtějí
Ono je to složité když jsou oligopol (a nejde s tím nic dělat, protože množství frekvencí je omezené a vstup na trh - budování BTS po celé ČR - má obrovské náklady). (nevyjadřuju se ke konkrétnímu případu pražského metra, jezdím po Praze všude na kole a tak se necítím kvalifikován)
4. 11. 2023, 13:47 editováno autorem komentáře
Jezdim po praze vsude na kole... no v cesku ridit nemuzu, ale takovy magor abych jezdil opravdu vsude v praze na kole nejsem. Neni infrastruktura a bezpecne cesty. Da se pouze ve vybranych usecich.
Treba do modran se tramvaj sine jak snek a tak je rychlejsi nez tech cca 20 minut cekat rano na naplavce jak degenerat, tak jet podel vltavy na kole.
Zrejme te asi kryje dobra pojistka s dvojnikem nebo jsi vyvinul dokonaly exoskeleton.
5. 11. 2023, 22:58 editováno autorem komentáře
Já i několik mých kamarádů jezdíme a žádné problémy nemáme ¯\_(ツ)_/¯. Asi bych nedal K Barrandovu a okolí Barranďáku, Kbelskou a Čuprova taky vypadá blbě, ale jinak normálně všude kde je potřeba, což je fakt celá Praha, včetně ulic kde jsem četl že to nejde (magistrála, Žitná, Plzeňská…). Koukám na mapy.cz a v podstatě neexistuje žlutá a oranžová ulice kde jsem nejel. Ještě mě nikdo nesundal (za život mám najeto 60000 km, z toho tak 45000 je po Praze).
5. 11. 2023, 23:25 editováno autorem komentáře
> Když vidím, jak většina cestujících celou cestu jen čumí do patlafonů (pardon,
smartphonů s dotykovými displeji), je mi na zvracení.
Mě je zase na zvracení z lidí kteří nutí svůj pohled na život ostatním a myslí si že jejich životní styl a pohled na svět je jediný správný.
> Přitom by jistě bohatě postačil signál jen ve stanicích a mohlo to celé být za zlomek nákladů.
Pokud chcete při cestě do práce(z práce...) nějak fungovat (pracovat, dodělávat resty, připravit se (např. na schůzky), mastodontovat etc.), potřebujete internet. Tudíž ne, spoustě lidí by nestačil.
> To se zase napakovaly realizující firmy kamarádíčků těch, kdo to na rozhodujících postech odklepli
Platili to operátoři, takže Vám to může být zcela jedno. Z vašich daní to rozhodně není ;-)
> MHD neni kancl.
Domov taky není kancl, přesto tam lidi pracují. Tady jde o efektivní využití času, pokud někdo cestuje MHD > 20min. tak proč ten čas nevyužít.
> Dokonce jsou magori co maji v aute treba meeting
To se mě taky stalo, protože jsem nestíhal. Ale teda aspoň jsem před meetingem zaparkoval ;-)
Ten kancl ale otravuje cestujici a vystavuje i citlive udaje vsanc okolnimi svetu. Zejmena divnolidi s telefonem nebo telefonem v rezimu speakerphone.
Notas vetsinou nikoho neotravuje.
Mam celkem oblibenou cinnost ve cteni monitoru v metru ci jinych dopravnich prostredcich hromadne dopravy. Obcas se daji zjistit velmi zajimave insider veci
Kdyz ridim tak ridim. Mam ridit a nemit meeting. Jde o bezpecnost moji a i ostatnich ucastniku. Nelibili se to zamestnavateli muzu jit jinam. Volat se muze potom. Nepocitam par potvrzeni o ceste ci hovor do 15s.
Zamestnavatel nebahradi me zkazene zdravi ci ztratu deti od rodiny. Je to jen hloupa prace.
6. 11. 2023, 22:36 editováno autorem komentáře
> ...jezdit autem? Pochopitelně s řidičem
Bylo, nicméně už by nebylo fajn mu dát půlku mzdy co si za den vydělám ;-)
> Hodně času by také ušetřil vrtulník.
Neušetřil. Bydlím v paneláku, není tu heliport. Kanceláře máme v centru Prahy, tam taky není heliport. Navíc bohužel nevydělám tolik abych si mohl koupit vrtulník a byla to dobrá investice ;-)
[Filip Jirsák ]
No, ja se nepovazuji za absolventa vysoke skoly zivota, nicmene sam doufam se tu snad najde nekdo, kdo - krom prihlouplych jizlivosti a urazek - dokaze vysvetlit a rozvest tu cenu, (alespon teoreticky) protoze 500 000 000 jen za rozvedeni mobilniho signalu mi prijde taky jako docela hodne premstene. A priplatky za praci v noci to fakt nevysvetli :-D
5. 11. 2023, 11:39 editováno autorem komentáře
no tak treba takhle ...
500mega na 65km ... 8 mega na kilak .... 8000 metr
ranec lidi, ranec technologie. Kolik toho stihnou za sichtu? Kazdy den tam vsechno dotahnout, a pak zase uklidit. 2 hodiny z sichty pryc. I blba silova cykyna 5x10 stoj 150 korun nejmin. Vuvec si netroufam hadat, co stoji to co tam tahali.
5. 11. 2023, 13:40 editováno autorem komentáře
Navíc tunely jsou na většině míst zvlášť pro každý směr, takže 120 km. Takže 4000 za metr.
Tahali tam pokud vím nějaký speciální "leakující koax", který úmyslně jakoby trochu netěsní a tak vyzařuje signál po celé délce. K tomu nějaká technologie ve stanicích (zesilovače co umí pracovat s tím koaxem), příchytky toho koaxu na stěnu, nějaké odolné hadice do kterých se to nastrká (asi ten koax nebude jen tak plandat v tunelu)…
To už zní fakt jako reálné náklady. Vždycky mě překvapí jak takovéto projekty škálují a rychle narostou.
Na tom nezáleží, protože i pro nízké napětí (230/400 V) pořád platí norma ČSN IEC 60332.3 R a CYKY-J jsou prakticky pouze ve stanicích a podružných rozvodných skříních. V tunelech jsou vodiče s protipožární odolností (Prafladur), které jsou podstatně dražší. Dále se kabelové tunely, vedení a skříně musí ošetřit proti požáru (pravidelně se provádí protipožární nástřik), čímž cena ještě vzroste, protože protipožární skříně jsou dost drahou srandou. Nástřik se týká hlavně staršího vedení, které ještě nepoužívá požadované protipožární řešení.
V kostce to znamená, že pokud tam dáš nějakou rozvodnou skříň, nebo prvek, musí to být iéčko, tedy kompletně v protipožární verzi, což cenu minimálně 3-4x prodraží oproti běžné variantě.
Obzvláště do tunelu nesmíš dát cokoliv, co by produkovalo halogenové plyny, šířilo oheň ... už z toho důvodu, že kabelovém vedení, šachtách a tunelech jsou vedeny různé typy vodičů - nízké napětí, trakce i 22kV, včetně kritických prvků, které musí splňovat ještě ČSN IEC 60331 V, tedy být odolné proti požáru minimálně 90 minut.
[Filip Jirsák]
Pane Jirsak, dekuji za Vas zajem. Kdyby jste vsak racil venovat pozornost diskuzi jako celku, urcite by jste zjistil, ze vec mi tu jiz byla jiz pred hodnou chvili dostatecne vysvetlena, a moje otazka zodpovezena. Slusne, bez urazek a vecne. Nemusite proto nadale plytvat svym vzacnym itelektem na moji malickost.
Pekny zbytek vecera
Jenže váš komentář nebyl slušný, urážlivý a věcný. Připojil jste se ke komentáři, který jenom pozurážel spoustu lidí, a navázal jste na ten komentář tím, že i vám cena připadá přemrštěná. A to celé jenom na základě vlastí nevědomosti.
Příště, až zase něco nebudete vědět, nehodnoťte a neodsuzujte na základě této nevědomosti – místo toho se raději ptejte. (Vím, že jste se i zeptal. Jenže jste si neodpustil vedle té otázky i hodnocení předjímající odpověď.)
Váš předřečník neměl žádné pochybnosti, jenom urážel.
Vy jste neměl pochybnosti, vy jste měl jenom ničím nepodložený pocit. Za pochybnosti bych označil něco, co je podložené nějakou racionální úvahou.
mi prijde taky jako docela hodne premstene
Tohle není „pouhé vyjádření“. Tohle je hodnocení.
Když urážíte a napadáte jiné lidi, a připojujete se k ještě daleko horším výpadům někoho jiného, nemůžete se divit, že se vám dostane odpovědi ve stejném duchu. To by vás nemělo překvapovat. No a pokud jste ničím nepodložené obvinění, že někdo rozkrádá majetek, který má spravovat, nepovažoval za urážku a napadání, měl byste být rád za to, že jste se dozvěděl, že to urážka a napadání je.
Pane Jirsak, ujistuji Vas, ze Vase chovani me vubec neprekvapuje. Ani to, ze kdyz se nekdo podle Vaseho mineni chova jako idiot, musite celemu svetu predvest, ze to zvladnete o par radu lepe. Mohu Vas ubezpecit, ze bych byl sakra prekvapen, kdybyste to dokazal jinak (napr, jako ti panove pred Vami).
Co me prekvapuje, ze marnim cas s trollem, o kterem vim, ze z diskuze casto udela zumpu. No sve odpovedi uz mam, takze neni duvod v tom pokracovat.
Nashle.
Mne zase nepřekvapuje, že když se někdo chová jako idiot a jiný na to upozorní, dotyčný si z toho nevezme ponaučení, že by se příště neměl chovat jako idiot, a místo se rozčiluje, proč na to někdo upozorňuje.
Pro info, žumpu tady z diskuse udělal s6c. Vám nic nebránilo zeptat se slušně v úplně novém vlákně – a jenom se zeptat, nepřipojovat k tomu své ničím nepodložené obvinění, že je to přemrštěná cena. Vy jste se místo toho rozhodl na tu žumpu navázat a tvářil jste se, že když kolem rozprášíte trošku osvěžovače, že se v tom ta žumpa ztratí.
Tak jenom takovou malou drobnost k zamyšlení. To, jestli já na to budu nebo nebudu upozorňovat, vy neovlivníte. To, jestli se budete nebo nebude chovat jako idiot, to ovlivnit můžete.
2 generácie dozadu všetci čumeli do novín, ktoré zaberali viac priestoru, než proti novinám prťavý fón. Ak niekto na verejnosti je "chodiaci reproduktor", tak mi to vadí tiež, ale to by som neobviňoval operátorov. To je ako keby som obviňoval Kaufland za to že mám rakovinu pľúc po 20 rokov fajčenia cigariet po 5 krabičiek denne a kričal "ale oni mi to predali, oni sú ty zlý".