zdravim vsechny pritomne :)
muze mi prosim nekdo problematiky znaly objasnit ve kterych pasazich se navyseni vykonu projevi? (2d, 3d, hry-doom3, mass-effect apod).
pred 3mi lety jsem si poridil notebook s intel-gma3000x (tusim) a 3d podpora na strane xorg me ve hrach velmi zklamala. v jakem stavu to je nyni?
dekuji. j3.
Co to kecáte za ptákoviny? Vlastním NB s grafikou Intel GMA X4500MHD a jdou mi na tom hry jako Quake 3 Arena, CS 1.6 nebo GTA Vice City. To, že téměř většina z nich jsou "masou" už dávno zapomenuté tituly z těchto grafik nečiní nepoužitelný šrot. Zrovna tak není důvod je takto označovat i když by na ony "modernější" hry již nestačily.
Vzpamatuj se a podivej se nekdy na testy novych integrovanych grafik v Ivy Bridge. Intel uz davno nedela pouze 2D zobrazovadla, to mozna platilo pred 5 lety, kde jsi nejspis zamrznul i ty. Ivy Bridge IGP HD4000 prakticky dohnalo AMD Llano, AMD Trinity sice odskocilo, ale to se bavime pouze o nejvyssim modelu. Dalsi generace Intel procesoru Haswell bude na grafiku klast jeste vetsi duraz. S CPU casti uz AMD porazil, ted uz jim dycha na krk i s IGP. Stale se sice jedna o lowendove grafiky, ale na hrani relativne novych her to spouste lidem bohate staci (zrovna dnes hodne sklonovany Left 4 Dead 2 na nich bezi s prehledem), takze si sve odrzle kecy nech pro sebe. Pro Linux je tedy uz jen jedina prekazka bidny stav driveru.
Jako magor se tu chovas akorat ty... drze a posmesne komentare, bez jakychkoliv argumentu. Kolik ti je? 13? Ivy Bridge ti rozjede dost novejsich her na 30fps aby se uz dal brat vazne, ty starsi uz jsou na tom jenom lepe (hry z 2008 - Far Cry 2 napr. to zvladne na stredni-vyssi detaily v nizsich rozlisenich bez problemu), ale to se samozrejme bavime o Windows, kde ty drivery aspon za neco stoji (ikdyz i tam ma Intel stale prostor pro zlepsovani).
Intel ma oproti AMD tu vyhodu ve vyrobnim procesu, kdyz uz ne v architekture cipu. Momentalne je na 22nm oproti 32nm u AMD, ktere tento postup jeste chvili bude pouzivat a v pristim roce ho teprve nahradi 28nm. Intel tedy muze grafiku napumpovat (a hodne vylepsit, samozrejme ze tam ma prostor pro zlepseni), coz u Haswellu i planuje. S vyspelejsimi vyrobnimi procesy (generace po Haswellu bude vyrabena 14nm procesem) bude mit Intel mnohem snazsi boj proti vyspele architekture Radeonu. Konec roku 2013 tedy bude proti sobe stavet 14nm a 28nm APU.