Nic není 100% bezchybné a stabilní. Tentokrát se nezadařilo, pamatuju ale horší doby. Na stabilitě se stále pracuje. Nevím jak na jiných službách (serverech), ale na Jabbim určitě. Píšou se nové brány (transporty), které jsou stabilnější a mají menší hardwarové nároky, nasazuje se nové železo, je i testovací server, na kterém se odhalují některé nedostatky, než dojde k nasazení do ostrého provozu (což tentokrát bohužel nestačilo), ne všechno musí řešit jediný admin atp. Díky twitteru (http://twitter.com/jabbim, stačí odebírat novinky (RSS)) se teď také můžete dozvědět důležité aktuality, i kdyby lehnul celý Jabbim včetně hlavního webu.
Samozřejmě, stále jsou zde nevyřešené problémy, jako např. když klientovi příliš dlouho trvá, než se „dozví“, že server je nedostupný. Pak může dojít k nějaké nepříjemné ztrátě zpráv a podobně.
Osobně jako největší výhodu vidím otevřenost a aktivní komunitu, která se kolem Jabberu a Jabbim konkrétně vytvořila. Když budu chtít garantovanou stabilitu, zaplatím si komerční službu.
Když jsem či četl ten twitter, tak mi spíš připadlo jako vtipy, celý týden samé výpadky a tam pořád hlášky ve stylu: už je v pohodě, už jsme to vyřešili. Lepší by bylo všem uživatelům poslat nevyžádanou zprávu přes jabber s vysvětlením a omluvou, než aby se uživatelé museli pídit na webu v těch hláškách. Twitter je tedy při výpadcích dobrý, ale musel by obsahovat smysluplné informace.
Já jsem taky pro nějakou hromadnou zprávu. Ale posílat ji po každém výpadku? To by byla jen dvojnásobná otrava. Navíc už tak je server po každém výpadku několik minut pod plnou palbou, když se najednou přihlašuje několik tisíc uživatelů. Posílat navíc každému zprávu by serveru příliš neulehčilo. Bohužel. A co jim tam psát? „Sorry, ale jestli jste si nevšimli, před chvílí byl server dole. Nebojte, na odstranění problémů překvapivě pracujeme a ne, nevíme přesně, čím to je a za jak dlouho bude server zase 100% stabilní.“
Ty zprávy na Twitteru byly nejspíš příliš optimistické, ale pinky upřímně věřil, že ty problémy odstranil. A po nějaké době se ukázalo, že problém vězí (ještě) v něčem jiném. Co naplat. Jak se říká, nechvalme dne před večeří. Ponaučení pro příště.
Vysvětlení nebo nějaký popis problémů třeba bude, až to skutečně delší dobu poběží stabilně a až pinky nebude stonat.
A nepomlouval nahodou takhle pinky a spol icq a nebo jabber pres google? Pak se nediv, ze se mu za tuhle amaterstinu kde kdo vysmeje. A nezapomen, ze pro radu uzivatelu jde o placenou sluzbu
Výhoda oproti ICQ je v tom, že když spadne Jabbim, tak si toho nevšimnu, protože mám vlastní server a můžu si vesele psát s lidmi, kteří Jabbim také nepoužívají :)