Vždyť je to celé nesmysl. Je to obdobou situace, kdy přijdu do obchodu reklamovat po měsíci boty, a oni mi ukážou cedulku na zdi, na které je napsáno "na zahraniční obuv poskytujeme záruku 14 dní".
Samozřejmě, že oprava závady HW nesmí být v popsaném případě odmítnuta, stejně jako nesmí být odmítnuta reklamace těch výše zmíněných bot. Jenže když si někdo koupí v UK boty, a narazí na podobný problém s reklamací, nepíše se o tom na českém root.cz, a není třeba o tom vést diskuzi. Neprávem neuznaných reklamací všeho druhu, včetně HW, jsou jen v ČR nejspíš stovky či tisíce každý den. Zrovna k tomuhle kousku ale každý musí zaujmout stanovisko :)
O neuznané reklamaci na boty se na rootu nepíše nejspíš proto, že root.cz není o botách. Nemyslíte?
Prodejce, který neuznává reklamace počítá s tím, že nemáte čas, chuť ani peníze na nějaké soudy a necháte to plavat. Nejlepší obranou zákazníků je pak sdělit tuto skutečnost ostatním, aby věděli, kde nemají nakupovat. Specielně tato informace je pro Linuxáka docela podstatná.
O neuznané reklamaci na boty se nepíše proto, že je zcela nepodstatná. Tak jako neuznaná reklamace notebooku. Jedná se o celkem častou situaci, která se řeší v každm podobném případě podobným způsobem (odvolání se na práva zákazníka, stížnost kontrolnímu orgánu, soud). Nevidím důvod kvůli tomu popisovat podobné případy pro boty, audorádia, nábytek, notebooky a další zboží.
O neuznané reklamaci na boty se na rootu nepíše nejspíš proto, že root.cz není o botách. Nemyslíte?
Prodejce, který neuznává reklamace počítá s tím, že nemáte čas, chuť ani peníze na nějaké soudy a necháte to plavat. Nejlepší obranou zákazníků je pak sdělit tuto skutečnost ostatním, aby věděli, kde nemají nakupovat. A pro Linuxáka je informace, která zde byla uvedena docela podstatná.
No tak na nejakou cedulku na zdi samozrejme neni treba brat ohled. Pokud to neni jasne napsane na dokladech ke koupi (a i tak to muzou udelat jen v pripadech jako pouzite zbozi), tak staci informovat COI (coi.cz), pripadne jim s tim pohrozit. Je to jedna z mala organizaci, ktere v tomto state funguji dle mych predstav (uz mi dvakrat pomohli a jednou poskytli radu, i kdyz pripad byl mimo jejich pusobnost).