Vlákno názorů k článku
Qualcomm se naváží do MediaTeku: Osm jader? K ničemu! od Kaacz - Jo, sice se mi video líbí, má to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 9. 2013 12:13

    Kaacz (neregistrovaný)

    Jo, sice se mi video líbí, má to hlavu a patu a má v něčem pravdu. Na druhou stranu je vidět, že výrobce má vizi pro současné mobilní OS, které jsou jen parodie na multitask. Když na nich "opravdu běží" současně jen jádro OS, GUI OS a jedna APP co je v popředí, tak víc procesorů opravdu potřeba není.

    Ale na mobilu s opravdovým/ne­limitovaným multitaskem se pár jader navíc hodí. A já takový používám (bohužel se single core) a příští mobil mám objednaný taky plně multitaskový (již na dualcore - hurá).

    Vůbec totiž nejde o nutnost napsat aplikaci jako multithread. To je snad jen záležitost herní konzole nebo pro enkodování videa. Ale běžný uživatel (na desktopu a rád by i na mobilu) má většinou spuštěno více aplikací, každá běží ve svém threadu.

    A souhlasím, že těch víc jader může být klidně slabších pro thready na pozadí a na (klidně dual) main CPU by běželo to, co je na popředí (OS, GUI + app).

    Mimochodem, spousta výpočtových věcí se dnes přesouvá na GPU, které mají větší výkon než CPU. Tupé přidávání CPU vyhovuje tupým programátorům ..

  • 2. 9. 2013 18:43

    Sten (neregistrovaný)

    Přinejmenším je vhodné psát aplikace jako dualthread: UI thread oddělit od worker threadu. Už jen z toho důvodu, aby měl uživatel možnost výpočet přerušit nebo změnit. Za chvíli programování také přijdete na to, že se dá snadno používat těch threadů hodně: třeba jeden kreslí obraz, druhý mixuje audio, třetí komunikuje po síti, čtvrtý počítá stav a pátý detekci hran. Jenže spousta programátorů má problémy odladit rozumnou synchronizaci (a přitom nevynalézat kolo) a tak se vrátí k jednomu vláknu.

    Na GPU se přesouvá jenom těch pár výpočtů, co má smysl na GPU počítat. Náročnost GPGPU je obrovská a pro obecné úlohy výkon mizerný.

  • 2. 9. 2013 19:59

    petík (neregistrovaný)

    Asi neznám současné mobilní OS, ale u Androidu bych čekal, že má normální preemptivní multitasking (standard asi od Windows 95) :-)

    Pokud potřebujete mít na pididispleji mobilu 5 aplikací, které usilovně něco počítají, tak jste asi výjimka.

    Rozumně napsaná aplikace - pokud po ní uživatel zrovna nic nechce, tak také nic nedělá a spí. Že se jedenkrát za minutu mrkne na kurzy akcií bych jí odpustil, ale i to je prakticky jen čekání.

    GPU je hodně specifický kus hardwaru a k většině činností (90%) je velmi nevhodný. Pokud se využije na to, k čemu je navržen (nejen grafika), tak je velmi efektivní. Zkuste si třeba otvírákem na konzervy čistit zuby :-)

    Poznámkami o tupých programátorech se cítím dotčen, ale omlouvá vás vaše neznalost :-)