No přijde mi to trochu jako projekt pro projekt, neumím si moc představit využití v praxi. Pro jízdu v noci ten projektor je naprosto nedostačující (jako světlo aby viděl), ve dne nebude vidět nic, takže to je dobré opravdu maximálně do světelných podmínek, jaké byly ve videu. Jenže ukazovat rychlost je trochu málo/k ničemu, předpokládám, že by tam chtěl promítat třeba navigaci. No ale nevím, kolik toho najezdí do neznámých míst takhle po večerech. Uvidíme, třeba ještě překvapí využitím, které mě zatím nenapadá.
Jako projekt je to samozřejmě cool a tak vůbec, ale bude to žrát strašně moc energie a stejně to ve dne nepůjde vidět. No a navíc, na opravdovém kole se člověk dívá dopředu a ne dolů :-). Proč koukat na asfalt?
Já jsem taky dospěl k názoru, že mít na kole něco programovatelného by bylo zajímavé, ale omezil jsem se na rozumně výkonná světla, která by si sama řídila režimy svícení a blikání podle úrovně okolního osvětlení:
http://www.fi.muni.cz/~kas/bike-lights/
-Yenya
ale praktické využitie si neviem prestaviť. Ja jazdím MTB aj cestu, ale nejak si nedokážem predstaviť toto v reále používať, aj keby to malo superkompaktné rozmery.
Fail sú podľa mňa aj samotné "navigácie" pre bike s farebným displejom, vydrží to pár hodín a tvrdší pád to nemá šancu prežiť. Ja padám na MTB furt - kto nepadá ten nejazdí :-) A z biku som bežne trhal bezdrátové snímače pri tvrdých pádoch, takže som na MTB prešiel na GPS only a používam Garmin Fenix (hodinky) tu je šanca že vďaka rozmerom a jednoduchosti to prežije dosť.
„ale nejak si nedokážem predstaviť toto v reále používať, aj keby to malo superkompaktné rozmery“
Přiznám se, že já taky ne.
„Fail sú podľa mňa aj samotné "navigácie" pre bike s farebným displejom“
Mám eTrex HCx a přijde mi v pohodě.
„vydrží to pár hodín“
Při napájení 2,4 V to žere 80 mA bez podsvícení nebo 200 mA s podsvícením. Tedy to vydrží nižší desítky hodin na 2 AA baterky. Jinak osobně by mi i pár hodin stačilo, většinou navigaci používám na donajití místa v Praze.
„a tvrdší pád to nemá šancu prežiť. Ja padám na MTB furt - kto nepadá ten nejazdí :-) A z biku som bežne trhal bezdrátové snímače pri tvrdých pádoch“
Hele spadl jsem s tím při najetí do kolejnice v asi 20 km/h a nic se tomu nestalo.
„takže som na MTB prešiel na GPS only a používam Garmin Fenix (hodinky) tu je šanca že vďaka rozmerom a jednoduchosti to prežije dosť“
K čemu to je? Má to prťavý displej a nemá to mapu, tedy podle mě dost k ničemu…
> Při napájení 2,4 V to žere 80 mA bez podsvícení nebo 200 mA s podsvícením. Tedy to vydrží nižší desítky hodin na 2 AA baterky. Jinak osobně by mi i pár hodin stačilo, většinou navigaci používám na donajití místa v Praze.
Hehe, kdyz jsem já začínal jezdit na kole, tak baterky nebyl potreba:
http://img3.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/6209/6209156-dynamo-na-stare-kolo-1.jpg
GPSmap 60CSx prezila i nemozny - pady,horko v pousti,slana voda na plachetnici a vydrzi na aku cely den... Kdyz neni zbyti tak tuzkovky maj v kdejakym krame po svete.
Akorat ten drzak nevydrzel kdyz jsem se snazil vejit do alpske zatacky.
Zalezi na tom jestli ma vyrobce v hlave mozek nebo fekalie. Taky ti prijde ze nekteri vyrobci znackoveho vybaveni na kola asi na kole nikdy nejezdili?
Souhlasim ze kdo nepada nejezdi;) Na MTB se pada bezne. Padnout ale v praze tak mne prejede tramvaj a auto najednou. To auto jeste couvne.
Podle chybejici patiny kola jde videt ze autor na kole asi moc nejezdi. Rad bych vedel kolik vydrzi uchyt protoze jsem nezaznamenal moc detailu - vypada jako normalni kulovy drzak na kameru/projektor, ktery neni delany na dynamicke namahani. Mit jednobodove uchyceni na takovou aplikaci neni moc moudre. Namahani v tom jednom uzkem bode musi byt fakt velike. Kdyz se nevykydli plast, tak se kov po par stovkach km "upajda" - metal fatique.
Tady by bylo lepsi pouzit tuhe pruzeni a dvoubodove uchyceni. Cele to zabixovat gumou/gumicukem. Kdyby jen vyvinul poradny univerzalni uchyt tak nemusi delat uz nic ale udela sluzbu vsem cyklistum.
Co se tyce elektro casti tak i kdyby to udelal do krabky na dve PCB tak je to porad jednoznacne overengineered a nevidim praktickou motivaci pro pouzit RPi.
Ve meste obvykle tachometr clovek nepotrebuje a ma co delat aby sledoval jestli ho nekdo neprevalcuje. Mimo mesto neni problem mrknout na tachac. Ale v noci ma obvykle cyklista jine starosti. Spis dobre fungujici svetlo je dulezite. Ze spravniho hlediska: za prekrocenou rychlost pokutu na kole nedostanu ( a i kdyby, tak ve spravnim rizeni neobstoji ). Za svetlo pokutu dostanu a nedej boze aby se mi jeste neco stalo. To pak ani pojistovna nic neda.
Doporucil bych budoucim vyvojarum:HUD bryle pro cyklistu, integrovany elektrosystem s osvetlenim pro kolo, senzoricka sit pro kolo atd.