Shrnutí změn v SDL3 najdete na Phoronixu ( https://www.phoronix.com/news/SDL3-Dumping-Old-Code ). Budou se vyřazovat již nepotřebné části kódu a může se také rozbít ABI. Je důvod udělat to jako novou řadu.
Ono sjednocení nomenklatury ( někde v komentářích jsem zahlédl „Also, the suggestion for more consistent naming, like SDL_RenderDoThing() for everything instead of some stuff being SDL_DoThingRender() is definitely a good idea.“ ) by bylo vhodné také. Na nekonzistentní pojmenování funkcí trpí více knihoven/jazyků, cena za přidávání vlastností od různých autorů.
21. 6. 2023, 11:12 editováno autorem komentáře
Vyrazne zmeny, jinak by to nepovysovali - bude 100% nekompatibilni, jako vzdy u SDL, takze dale bude v systemu SDL2 a k ni i nova SDL3 - klasicky vyvoj, nektere fce je treba tak zmenit, ze uz se nevyplati je udrzovat zpetne kompatibilni.
To same treba ceka GIMP v3 - jeste porad neni stabilni API nic, ale bude 100% nekompatibili se vsim starsim, teda nektere scripty fingovat budou, ale vubec zadny plugin, co se kompiloval