TV Sony měly (jestli dodnes nemají) neskutečné problémy s FW, zaznamenal jsem obrovské množství stížností českých zákazníku na jednom českém e-shopu. Ty problémy byly/jsou takového rázu, že prakticky znemožňují použití TV a neustále vyžadují restarty do továrního nastavení. Podpora a řešení ze strany Sony nulová.
Viz diskuze zde:
https://www.czc.cz/sony-kd-55xg8596-139cm/256228/produkt/c6g9ksn524hqo8e8oj7lpumc44/diskuse
Tak není divu, že jsou stále v červených číslech, když to takhle vedou...
To, že riešia nesprávny problém. Sú v červených číslach, idú katovať kosty, ale priame náklady nie sú to, čo spôsobuje červené čísla. Je to prepad v predaji / nespokojnosť zákazníkov s produktami. (A úprimne, prečo by si niekto dnes kupoval TV od práve od Sony? Čo je ich USP?).
Navyše to môže byť v ich prípade kontraproduktívne; pokiaľ nerobia veľké série toho istého produktu po dlhú dobu, rekonfigurácia na iné modely môže byť drahšia, ako tam nechať montovať ľudí, takže do tých červených čísel padnú ešte hlbšie. No a potom, keď budú mať manažment, ktorý nedokáže priznať chybu a vrátiť sa späť (sú firmy, kde to dokázali), budú v prdeli úplne.
Vyvoj SW je ale problem jineho oddeleni. Ne hromadne vyroby HW v tovarne. O inovaci vyroby v tovarne obvykle rozhoduje uplne jiny vesmir nez vyvoj produktu.
U auta vam taky ve fabrice kde se vyrabi nikdo nerozhoduje o typu navigacniho sw a jeho updatovaci roadmape do integrovaneho palubniho pocitace.
Kde to myslite ze jsme? Sony nebyla firma ktera uz zacla s vyrobou sw a hw paralene. Jsou tam stare struktury a ty je nutno inovovat a zde v komentarich kritizovat. Japonsko je strasne zaostale v komunikacnich procesech a nechutne tradicionalisticke.
Prijde mi to natolik pateticke jako kdyz nekdo napise se sony vymeni uklizecky za roboty a hned se na to nalepi jouda kritizujici problem s televizi sony. JE TO PROBLEM JINEHO ODDELENI - jineho manazera.
Sony tradicne bere SW jako dil do vyroby HW. Coz je spatne. Sw nikdy neni opraven, updatovan ci inovovan alespon 2 roky. Proste je pro ne lepsi diky zkostnatelym procesum udelat novy produkt.
U mnoha sony produktu jsem se takto zklamal. Ale treba plakat na spravnem hrobe.
14. 7. 2021, 14:14 editováno autorem komentáře
Mne je celkem a naprosto jedno, jestli si SW a HW oddělení Sony posílá kouřové signály nebo spolu nemluví. Pro mne, jako zákazníka, je to jedna firma, jeden výrobek. Nezajímá mne vnitřní uspořádání, to je jejich problém.
Mám snad za povinnost znát organigram každé firmy? Nezajímá mne to, já kupuji konečný výrobek se všemi jeho vlastnostmi tak jak jsou. Já jen narážel na to, že co se Sony diví, že jejich TV divize prodělává, když prodávají zmetky, a je jedno, z jakého důvodu. Také narážím na to, že výroba zrovna není problém, na který by se měli zaměřit.
Stejně tak u těch aut, je mi jedno, že přední světlo vyrobila Hella, Valeo či jiný subjekt...nebo vy snad když jdete reklamovat komponentu vozidla, tak si hledáte, kdo ji skutečně vyrobil, a reklamujete ji přímo u něj? Asi těžko, reklamujete u výrobce vozidla. Jestli si to vyrobila odlišná divize, či odlišný subjekt zákazníka nezajímá.
Jenomže ty před robotickou továrnou Sony nejsi koncový zákazník. Tím spíš že dělá jen část produktu. Ty jsi koncák až ve finální fázi produktu v maloobchodu nebo u velkododavatele.
Sorry ale pokud někdo začne vrtat do interního procesu firmy jako výroba části HW tak už to nemá s koncovým zákazníkem nic společného. A tady bych předpokládal znalost organigramu či případně toho co která divize dělá. Čili tě v tomto případě interní záležitosti firmy zajímat mají.
Článek se nezabýval konečným produktem. Pouze výrobou HW nebo její části. A už vůbec není recenzí produktu, prezentací produktového oddělení a nebo někoho kde je přímý styk se zákazníky. Pak bych uznal cos napsal.
15. 7. 2021, 10:57 editováno autorem komentáře
Přesně podobnou televizi mám, i z roku 2019. Typ 55XG8196 a jedu na ní nyní 2 rok. Popisované problémy vůbec nemám ale jedu pouze na DVT-S2. Jako u správného počítače pro jistotu sám restartuji jak si na to vzpomenu (v intervalech 1x měsíčně či 1x 14 dní)
Kdyby existoval dekodér na uložená videa pro jejich přehrání na jiných zařízení byla by ta TV skoro perfektní.
Mám Braviu (Android TV) a byly s ní SW problémy (zátuhy, restarty). Po vypnutí HbbTV, které bylo v určitém ohledu stejně nefunkční (trhání obrazu) je po problémech.
Nejvíce to dělalo na multiplexu ČT. Podle slov nějakého technika na zákaznické lince ČT o tom problému věděli, snažili se se SONY sjednat nápravu v další aktualizaci FW. Bohužel se tak nestalo ani ve třech následujících aktualizacích.
Je to trochu škoda, ale komerční stanice přes HbbTV stejně tlačí tuny reklamy, navíc je na HbbTV pověšená jakási šmírovací platforma, což byl další důvod k vypnutí.
15. 7. 2021, 09:31 editováno autorem komentáře