Konečně! Firma co odírá muzikanty ale dává bohatě sobe a velkým studiim... A vůbec , jejich koncept degraduje hudebni prumysl... tak sprovoznuje CD quality :). A zvysila hned i cenu. Na Tidal davno.. CD quality je jen zaklad. Pokud hudebnik nahraje, tak maji i 192/24. Větší část peněz zůstává hudebníkům, kvalita velká a přehlednější software..
No nejvetsi firma co odira umelce neni az tak daleko jako Spotify. Jmenuje se OSA ;-)
192/24 a to jeste treba v nezpracovanem multitracku ma vyznam jen pred konecnym mastrem. Ne u kazdeho nastroje dava smysl mit tyto parametry. U nekterych je to zase malo pripadne pouzivete dynamicky rozsah ve floatu pred finalnim mixem protoze jste v dnesni dobe liny resit nastaveni gain :-) pri nahravani.
Rada hudebniku na kvalitu kasle. Tazke dava smysl mit hudebne poklesla dila v kvalite CD coz na 80% use cases staci (nejaky ten vymasteny rap nebo michala davida staci v pohode kvalita normal kazety).
No páni,
to co píšete je trefné. Ano.. Osa je OSA zla, a to doslova. Právník kterého nikdo nevolal ale stejně se vám "vetře do futer" Jsem hudebník, byl jsem v pár studiích a teď si nahrávám sám doma.
A ano. 192/24 je asi nejlepší na nahrávání. A ve finále to vyrenderovat do 96/24. CD kvalita má problémy s výškama. Nejvíc s činelama. A například zpěv a Basa... ta velké rozlišení nepotřebuje.
Každopádně cokoliv v 88.2/24 + se počítá. I na slušných sluchátkách ale ne hifi... to je poznat.
Je to jakoby hlubší a čistší. Činely krásně krystalické a zpěv i když zapadá (naschvál, a hlavně západní tvorba), tak se více prosadí. Pokud teda..jak tady nekdo psal.. to někdo nenahrává na prasáka.