"...hlavní foťák je 50Mpix Sony IMX800 velikosti 1/1,56" a s 6čočkovým objektivem o světelnosti f/1,88 kombinující vždy čtveřici pixelů do jednoho bodu snímku (tedy 12,5Mpix výstupní fotky)..."
Proc misto spojovani 4 pixelu do jednoho neudelat rovnou snimac s 12.5mpix na stejne plose? Zachytil by jeste vice svetla, protoze by mezi 4 pixely nebyly mezery...
Protože takhle můžete dynamicky (a relativně jemně) měnit efektivní velikost subpixelu. Podle požadavků fotografa/softwaru/AI můžete za dobrého světla fotit ostře, v noci bez šumu, případně obojí najednou – jeden snímek bez binningu vyfotí hrany a hodně šumu, o pár ms později další snímek s 4:1 nebo 9:1 binningem vyfotí barvy, a pak to nějaký DSP slepí dohromady.
Taky díky tomu můžete dnes prakticky zadarmo dělat vysokorychlostní video: nastavíte binning třeba na 16:1 (čtverec 16 px jako jeden bod), ale vyčítáte je dál v plném rozlišení jeden po druhém, a z 60fps kamery máte najednou 960fps kameru, byť s malým rozlišením.
Kdybych si mohl vybirat, jestli budu fotit v plnem rozliseni nebo s vyuzitim pixel-binningu, to by bylo neco jineho! Jenze v clanku je ze "vzdy" se 4 pixely kombinuji do jednoho. Takze nemuzete menit efektivni velikost pixelu. Nanejvys to "nejak" dela sama automatika.
Mozna za dobreho svetla se ostri na plnem rozliseni, jenze pak se to stejne re-sampluje na 12mpix, takze ty ostre hrany zmizi, protoze se 4 sousedici pixely sprumeruji. Mnozstvi informaci ve vyslednem snimku je pak mnohem nizsi, nez by snimac byl schopen poskytnout.
Jenze v clanku je ze "vzdy" se 4 pixely kombinuji do jednoho.
V článku je to blbě, binning si nastavuje uživatel (tj. Camera aplikace), u Exmorů jde dělat skupinky i obdélníkové. Např. OpenCamera mi umožňuje nastavit 1:1 (vypnout binning).
ty ostre hrany zmizi, protoze se 4 sousedici pixely sprumeruji
Dávno ne :-) zpracovává se to jako pole tenzorů a ovlivní to i okolní finální pixely, laicky řečeno se podle hodnot fyzických pixelů nastavují kernely algoritmu, který ten finální obrázek vykresluje. Když tam máte nějakou ostrou tenkou hranu, bude se to v tom místě chovat jinak než když tam bude jednobarevná plocha nebo vysokofrekvenční šum.