Já bych v tom takový problém neviděl. Id Software s multiplatformním vývojem do teď problém neměl, jistě, jejich enginy jsou takto stavěny a nevím jak je na tom Source engine, jestli s multiplatformností v době jeho psaní počítali. Co chci ale říct, když to dokáže id Software, proč by to nemohlo dokázat Valve, respektive kdokoliv.
Ono nejde jen o to, jak moc je ten systém používaný. Ale taky o to *kým* je používaný. A částečně je to takový „začarovaný kruh“ – Linux používají z velké části ti, kteří hry hrají spíše výjimečně (pokud vůbec), takže nevytvářejí velkou poptávku po hrách na Linux, takže není velká nabídka, takže Linux používají z velké části ti, kteří hry hrají spíše výjimečně (pokud vůbec), takže…
(Ano, taky jsem uživatel Linuxu a tento komentář je částečně introspekcí.)
Mimochodem id Soft nedávno uvolnil kód pro Return to Castle Wolfenstein a Wolfenstein: Enemy Territory pod GNU GPL v3
ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/source/
Carmack se zrovna nedavno vyjadril, ze podpora Linuxu jsou vyhozene penize a aktualne je to moc nezajima.
(samozrejme stylem jakym vyviji + podpora OSX je vice mene zarucene ze jeho veci i v budoucnosti budou bud primo na linuxu nejak zpustitelne, nebo nebude velky problem je upravit, ale jako komercni platforma z hlediska firmy je pro ne Linux mrtvola)