Steam může skončit jako pára nad hrncem. Ještě před pár lety měl Steam téměř monopol na digitální distribuci her. Mimochodem je to distribuční systém s DRM, firma nezveřejňuje podmínky pro herní vývojáře (stanovují se prý individuálně), a nezveřejňuje ani počty prodaných her, finanční výsledky atd.
Dneska není pro herního (nebo jakéhokoliv jiného) vývojáře problém zařadit svoji aplikaci do Windows Store, a Steam k tomu vůbec nepotřebuje. To jak Gabe Newell nadával na Windows 8 mělo přesně tenhle důvod: Valve dobře ví, že jejich skoro-monopol na distribuci končí, a proti konkurenci nemají žádnou zásadní výhodu. Sázka na SteamOS je snahou otevřít nové pole působnosti. Podle všeho to nevyšlo, protože po 30 měsících jede na Linuxu (včetně SteamOS) jen 0.87% uživatelů Steamu.
http://store.steampowered.com/hwsurvey
Slevové akce na hry, které jedou i na Linuxu, mají zřejmě povzbudit vývojáře k vývoji pro Linux. A podle všeho to nepomůže.
Steam zajistuje tvurcum her jednotny system distribuce pro vsechny platformy, ma solidni zakladnu cilovych uzivatelu (hracu) a kvalitne vyresenou propagaci her... hlavne steam neni jen nejaky ubohy shop s hrami, je to i komunita hracu.
Tva najivni predstava ze by windows store tomuto mohl konkurovat me celkem pobavila...
95.77% uživatelů Steamu jede na Windows, a protože uživatelé budou kupovat ostatní aplikace na Windows Store, nevidím důvod, aby zrovna hry kupovali přes Steam. Na OS X je obdobně Mac App Store.
Pokud ta komunita hráčů spočívá v tom, že si hráč musí pustit Steam aby si koupil nebo spustil hru, tak Valve může rychle zjistit, že najednou žádnou komunitu nemá. Bude to záviset primárně na tom kolik si z ceny aplikace řekne MS a kolik Valve, a jaké budou objemy prodeje. MS chce za distribuci 30% z ceny aplikace, 20% pokud jsou tržby nad $25000. Steam podmínky nezveřejňuje, dojednává je individuálně, a podle různých zdrojů bere minimálně 30%, někdy 40%. Pokud dojde na cenovou válku, tak je asi jasné, kdo ji vyhraje.
Neříkám že to takhle nutně dopadne, ale zatím tomu všechno napovídá.
Přemýšlím jestli těm Microsoftím interním marketingovým materiálům opravdu věříte...
Věřím tomu, že Steamu něco ubral Origin (EA), ale představa kupování (AAA, ale i indie) her přes Windows Store ve mne vyvolává hlavně pocit pobavení... a to těch her ve Steamu mám poměrně dost, takže se nestydím za hry platit.
Ale můžu klidně udělat malý průzkum v naší menší MMO herní komunitě...
Ad představa kupování (AAA, ale i indie) her přes Windows Store ve mne vyvolává hlavně pocit pobavení - proč? Také kupuji hry přes Steam, ale to jenom proto, že je většinou jediná možnost je sehnat online. Pokud budou na Windows Store, nevidím jediný důvod používat Steam.
Vis, ani nevim proc se s tebou "bavim" veskere tve nazory mi prijdou takove ~omezene bez nadhledu a zkusenosti s danym produktem/sluzbou vse zni jak z nejake brozury v ktere se vypichuji nevyhody konkurencniho produktu... a skoro jako by tvuj nahled na svet pochazel z reklam na nove...
Videl jsi nekdy v zivote vubec Steam ? Jak uz jsem psal v predchozim prispevku, neni to jen stupidni shop na nakup her/aplikaci jakym je zrovna tebou zminovany M$ Store nebo App Store.
> protože uživatelé budou kupovat ostatní aplikace na Windows Store
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D Jaky aplikace ? :-D Menstrulacni kalendar a navod jak si nainstalovat Google Chrome ? :-D
Ne ted vazne, nebudou.
Par se jich najde, ale dokud nebude Windows Store ~jedinym zdrojem aplikaci pro windows (ala Android) tak se na nej vyprdnou jak tvurci aplikaci, tak uzivatele.
Ad ani nevim proc se s tebou "bavim" veskere tve nazory mi prijdou takove ~omezene bez nadhledu a zkusenosti - no vidíte. Mě zase přijde omezené, bez nadhledu a zkušenosti vaše tvrzení stylu "Steam je prostě Steam, a proto ho budou všichni používat dosmrti".
Ad Jaky aplikace ? :-D Menstrulacni kalendar a navod jak si nainstalovat Google Chrome - to si fakt kupujete zrovna tyhle dvě aplikace a nic jiného? :) Ve Store už dnes najdete spoustu aplikací, včetně GTA San Andreas a hromady čistě pracovního SW. Dejte tomu rok, dva.
Ad dokud nebude Windows Store ~jedinym zdrojem aplikaci pro windows (ala Android) tak se na nej vyprdnou jak tvurci aplikaci, tak uzivatele - na Androidu není Google Play jediný zdroj SW. Můžete nakupovat třeba na Amazonu.
Tomu se rika dvoji metr... nicmene ono je to cilene a jde spis o fud a demagogii ze?
O WindowsStore pisete:
Ve Store už dnes najdete spoustu aplikací, včetně GTA San Andreas a hromady čistě pracovního SW. Dejte tomu rok, dva.
WindowsStore byl pusten 2011, je rok 2015 a chce dat cas 1-2roky, tedy 6let
A kdyz prijda na radu konkurence tak uz pisete:
Podle všeho to nevyšlo, protože po 30 měsících jede na Linuxu (včetně SteamOS) jen 0.87% uživatelů Steamu.
Vynecham to ze uz ponekolikate vytahnete procenta a ignorujete ze v absolutnich cislech to stoupa, tedy jde o narustajici uspech... chapu ze nejake kraviny si vycucavat potrebujete...
Ale... jakto ze uspech vasi staje chcete posuzovat po 6letech a konkurenci po mene nez 3letech uz oznacujete za neuspesnou?
Ad WindowsStore byl pusten 2011 - který Windows Store? Ten současný byl otevřený v roce 2012, byl jen pro Win8, a nabízel jen Metro aplikace. Přesto se dostal na 200k aplikací. Ve Win10 je na Store kladený daleko větší důraz, nabízí aplikace pro desktop, tablety i mobily, a hry budou mít integraci s Xbox Live Services. Dá se očekávat, že se z něj stane primární distribuční kanál pro Windows. Steamu se to v nejlepším případě výrazně zakousne do tržeb, v pravděpodobnější variantě ho to vyhladoví. Jak jsem psal, není to dané, ale podle mě tomu všechno napovídá.
Ad vytahnete procenta a ignorujete ze v absolutnich cislech to stoupa - pokud se jedná o 0.87% uživatelů Steamu, tak nehraje roli, že absolutní čísla stoupají. Vydavatel hry si prostě spočítá, že investovat do podpory další platformy s vidinou navýšit prodeje o 0.87% se nevyplatí. Opakuji: koukněte se na Mac, který má na Steamu 3.22% uživatelů, přesto je pro něj her zatraceně málo, a chybí i ty které používají engine podporující MacOS.
dobra tedy v 2012 (v 2011 byl predstaven)... porad ale jde o stejny store s W10, akorat konecne neni vazano jen na webapp... a 200k kravin neni zadny uspech, uspech by bylo i jen 2K kvalitnich aplikaci (a nechte si zas tu pohadku ze v 200K si najde 200K lidi kazdy tu svou ;)
btw: pujdou pridat uzivatelske repositare kde nebude microsoft kasirovat vyvojare? na kdy je planovane zruseni moznosti instalovat aplikace ziskane mimo store? (samozrejme v ramci bezpecnosti, jak jinak ;)
fajn ja vam dam 1% z 100Kc a vy mi date 1% z 125milionu, kdyz absolutni cisla nejsou dulezita...
Ad rad ale jde o stejny store s W10, akorat konecne neni vazano jen na webapp - ono to bylo vázáno na Metro apps, které ve Win8 nebyly moc populární, mimo jiné protože běžely vždy fullscreen.
Ad pujdou pridat uzivatelske repositare kde nebude microsoft kasirovat vyvojare? - do MS aplikace Store asi ne. Ale pokud má zařízení povolený sideloading, může ho provést jiná aplikace. Jinými slovy pokud si Amazon napíše klienta pro svůj store, a uživatel povolí sideloading, tak to bude fungovat.
Ad na kdy je planovane zruseni moznosti instalovat aplikace ziskane mimo store - taková věc by mě hodně překvapila. Firmy mají své interní aplikace, které potřebují nasazovat na vlastní stroje, a ne je cpát na Windows Store.
Ad fajn ja vam dam 1% z 100Kc a vy mi date 1% z 125milionu, kdyz absolutni cisla nejsou dulezita - to srovnání pokulhává na všechny tři nohy.
firmy a vlastni app - firmy nejedou na Home verzi ze ;) taky se firmam nenastavujou W10 na okamzite a nucene aktualizace, ale te "pro vas haveti" co si kupuje oem home na spotrebakach ano...
srovnani nepokulhava, protoze predpokladate ze nejake procenta jsou rozhodujici pro vyrobce her, pritom je zajimaji absolutni cisla...
Vzhledem k tomu, že existuje obrovská spousta starých aplikací které ve Store nejsou a nikdy nebudou, tak by byl MS sám proti sobě, kdyby zakazoval instalaci z jiných zdrojů.
Ad predpokladate ze nejake procenta jsou rozhodujici pro vyrobce her, pritom je zajimaji absolutni cisla - vizte opportunity cost.
Sice většina hráčů jede na windows, ale steam nabízí mnohem víc i pro ně.
1. Hráči už tam mají svojí knihovnu her, kterou do windows obchodu nepřesunou.
2. Mají tam přátele, které by museli přesvědčit aby přešli taky.
3. Steam umožňuje další funkce jako achievementy, správa modů, půjčování her, streamování atd. Nabízí to windows obchod taky?
4. Steam hry můžu mít nainstalované na notebooku i na stolním počítači a hrát je střídavě na jednom nebo druhém bez toho abych si to musel koupit 2x. Je to možné ve windows obchodu?
Takže MS obchod pomůže tak maximálně vývojářům vyjednat si lepší cenu.
1. Není důvod přesouvat hry do obchodu. Obchod je (s výjimkou Steamu) na nakupování her, ne na jejich spouštění. Do aplikace Xbox samozřejmě můžete přidat hry koupené přes Steam, stejně jako jakékoliv jiné které mají položku ve Start Menu.
2. Myslíte že když si koupím GTA VI, Crysis 4 nebo The Sims 5 ve Windows Store, tak musím nutně přesvědčit přátele, aby přešli také?
3. Obchod jako takový je (s výjimkou Steamu) určený jen k nákupu. Achievementy, chat, streamování a kdo ví co ještě umí Xbox Live Services, které se pro Windows 10 otevřou za pár dní. Podotýkám že hry napsané pro Universal Windows Platform je možné hrát na Windows, Xboxu One, tabletu i telefonu, pokud to autor umožní.
4. Ano, aplikace z Windows Store můžete mít nainstalované na více strojích.
1. Stejně budou muset mít nainstalovaný steam, takže v něm klidně můžou nakupovat dál.
2. Pokud nechápeš mentalitu dnešních hráčů a myslíš že jsou hry jen offline, tak OK. Stačí se podívat třeba na totální kravinu, která úspěšně tahá z lidí peníze jako Steam Cards a jak je to mezi masou populární.
3. Takže není a možná bude. A kdy (jestli vůbec) vývojáři dodělají podporu pro tyhle věci do svých her? A steam právě není jen obchod, proto je nejvíc rozšířený na PC. A co mody?
4. To čumim, od MS bych čekal nutnost koupit vícekrát, ale tak tím líp pro uživatele :)
1. To jistě ano. Ale záleží na tom, kam vydavatelé umístí své produkty. Pokud jim MS nabídne lepší finanční podmínky než Valve, tak nevidím důvod, aby používali Steam.
2. Jak říkám, pokud MS přitáhne vydavatele her, tak nebude historie Steamu hrát valnou roli.
3. Proč by vývojáři neměli dodělat podporu Xbox Live Services? Hry vyvíjejí bez podpory distribuční platformy, a tu přidávají až nakonec. Ad mody - nevím, to ukáže budoucnost.
K tomu, aby MS přetáhl uživatele Steamu, potřebuje nabídnout něco o dost lepšího, jenom kopírovat úspěšné nestačí. Xbox to alespoň trochu nabídnout dokázal (Kinect). Windows Store ale nic převratného nenabízí. Zatím to stále vypadá na okrajovou technologii jako Windows Phone, Bing či Azure. Steam se tak nemusí cítit ohrožen.
Ubuntu Convergence není žádné "1 platform rulez them all". Na Ubuntu Phone můžete spustit telefonní aplikaci nebo desktopovou aplikaci pokud připojíte monitor a klávesnici. Na Windows můžete spustit tu samou aplikaci s telefonním UI, nebo po připojení monitoru a klávesnice s desktopovým UI, a aplikace se přizpůsobí. Takovou věc Ubuntu neumí, a asi nikdy umět nebude.
To je uplne uzasna vec. Bohuzial neplati pre stare aplikacie, ktore treba prerobit pre mobilne prostredie. Este vela vody ubehne kym to tak naozaj bude fungovat a neviem si predstavit niektore aplikacie ako bezia na malom smartfone. M$ sa snazi spojit nespojitelne. Tu nejde o technologiu ale o fyziku.
Samozřejmě pokud chcete mobilní UI, je potřeba do aplikace dodělat mobilní UI.
Ad vela vody ubehne kym to tak naozaj bude fungovat - na deskopu a tabletu to funguje ve Windows 10. Na telefonu to funguje v betě Windows 10 Mobile, ostrá verze bude na podzim.
Ad neviem si predstavit niektore aplikacie ako bezia na malom smartfone - prostě je potřeba mobilní UI zjednodušit a přizpůsobit ovládání dotykem.
Laele, jaxe rika: Watch and Learn :)
https://www.youtube.com/watch?t=57&v=c3PUYoa1c9M
A nez zacne dalsi hadka, jestli je to presne to, o cem se bavime tak:
- je to presne ono, o cem se bavime: Aplikace i cele UI lze uz ted prepinat mezi phone/tablet rezimem a full PC GUI rezimem
- je to ono, protoze uz ted na tom bezi (zatim testovne) nektere PC linux aplikace (az bude dodelano a plne v distribuci, tak budou moznosti neomezene. Na intel HW jsou uz ted...)
- je to ono, protoze (pokud mas phone nebo tablet s HDMI/jinym vhodnym vystupem) tak, to lze promitnout na velkou obrazovku jako plnohodnotny desktop a lze s tim uz ted tak i pracovat
- jinak pro uplnost: je to tezka development verze, ktera bude plne hotova behem mesicu (idealne do pul roku, pokud to Canonical teda stihne, ze :))
- a dale: toto je originalni napad Canonicalu se ssvym Ubuntu Linuxem z roku 2013 (takze pro uplnost a slovy: Microsoft toto >nevymyslel<), jak lze videt zde:
https://www.youtube.com/watch?v=rI1PrzJpHag
... a zde:
https://www.youtube.com/watch?v=eQLe3iIMN7k
Timto je pro me otazka Convergence u Microsoftu uzavrena :)
Myslím že jsem to vysvětlil celkem jasně: Ubuntu umí spouštět desktopové aplikace na mobilu, což je na tom malém displayi na nic. Umí spouštět i mobilní aplikace na desktopu, což je také dost na nic. MS umí přizpůsobit interface danému zařízení, takže můžete používat ten samý Office na telefonu i desktopu. Pokud jste nepochopil, problém je na vaši straně.
LOL. LibreOffice s desktopovým interfacem na telefonu je fakt nepoužitelná příšernost. Strefit se do menu je prakticky nemožné. MS naproti tomu má odlišný interface pro desktop, tablet a mobil.
https://www.youtube.com/watch?v=h4QKV5uJPJw
Souhlas, Convergence u Canonicalu je za mě také uzavřená věc.
Ano, musim uznat ze i vy to mate hezke.
(A tim take potvrzujete fakt z jednoho z mych prispevku vyse: Microsoft okopiruje, co se kde sustne :D )
Tak za nas za Linuxaky:
Borci, nemate zac. Diky Linuxu se MS obcas semtam rozhybe k nejakemu velkemu vykonu, aby mu neujel vlak :) <tentokrate je to zrovna Edge, Win10 zdarma a Continuum>. A rucicky byste nam meli libat za to, ze ten linux pouzivame a udrzujem pri zivote, i tim umoznujeme sem/tam nejakou tu technologickou revoluci i v MS vesmiru :)
Tak pekne odpoledne preju...
Hele blabole, na M$ store nikdo nikdy nic kupovat nebude. Jednak je tam lautr howno, druhak zadnej vyvojar pri smyslech tam vzivote nic neda. A zadnej svepravnej user si nenecha zablokovat pristup k tomu co si koupil proto, ze nekde nahraje fotku s nahatou zenskou.
M$ store navic klidne ze dne na den zavre, stejne jako odstrelil game for win, a desitky games kvuli tomu nejde hrat, a to ani lokalne v singlu.
http://www.pcgamer.com/games-for-windows-wasnt-the-right-approach-says-microsoft/
Is Microsoft planning to use the Windows userbase to challenge Steam?
No—at least not according to Unangst: "We are not intending to compete with Steam," he told me, "If anything, we want Steam to be even more successful—they've done great things for PC gamers in terms of having a single store.
A Valve na druhé straně už dlouho tvrdí, že nechce podporovat vznik her exkluzivně pro SteamOS.
http://www.ign.com/articles/2013/11/04/valve-will-not-make-exclusive-games-for-steamos
Mimochodem pěkný komentář ke Steam Machines:
http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2015/03/06/ps4-and-xbox-one-have-nothing-to-fear-from-500-5000-steam-machines/
Tak ono když mezi lednem 2014 (http://www.engadget.com/2014/01/15/steam-has-75-million-active-users-valve-announces-at-dev-days/) a únorem 2015 (http://www.vg247.com/2015/02/24/steam-has-over-125-million-active-users-8-9m-concurrent-peak/) narostl celkový počet aktivních uživatelů z 75 na 125 milionů tak holt přibívalo linuxových uživatelů jen stejnou rychlostí jako na ostatních platformách.
V celkových číslech to ale pořád znamená nárůst cca 440 tisíc (v lednu 2014 bylo linuxu cca taku 0.86% http://www.guru3d.com/news-story/over-21-percent-of-steam-gamers-is-now-using-windows-8-x.html).
Tak tohle je opravdu k smíchu :D Linuxová iniciativa Steamu spočívá v prvé řadě v tom, že vytvářejí svoji vlastní konzoli a potřebují na ni operační systém, který bude pro tuhle potřebu dostatečně flexibilní. Tady nijak moc nejde o nějakých 0,87% linuxářů (ačkoli milion hráčů není zrovna málo). Tvrdit, že se jaksi něco nepovedlo, je blábol, protože se jedná o dlouhodobou strategii, kterou bude možné zhodnotit tak za pět let. Navíc to, že je na Linuxu nyní přes 1300 her, a všechny hlavní enginy (Unreal, CryEngine a Unity) mají své linuxové porty je neskutečný pokrok oproti situaci před čtyřmi lety, kdy se tohle jevilo jako z říše pohádek. Naopak Windows vedle Androida vzrůstá další potenciální konkurence (v herní oblasti). Slevové akce pak mají kromě jeho propagace zajistit hlavně to, aby si hry s podporou SteamOS koupili hráči, které SteamBox zatím nemají, a až budou konzole venku, tak měli při jeho potenciálním nákupu větší knihovnu her, kterou bude SteamBox podporovat (neboť při slevách si člověk hry kupuje do zásoby, často je hraje až po delší době).
Jinak to, že Steam je o DRM je zavádějící, ne-li přímo lež:
http://steam.wikia.com/wiki/List_of_DRM-free_games
DRM Steam pouze nabízí publisherům jako možnost a nikoli nutnost. Není tedy vůbec věcí Steamu.
Ad jedná o dlouhodobou strategii, kterou bude možné zhodnotit tak za pět let - po 30 měsících to na úspěch nevypadá, a nevidím nic, co by to mělo změnit. Konzole od Valve nebudou mít nic navíc proti PC, naopak toho budou více či méně postrádat, a zavedeným konzolím typu Xbox One a PS4 budou konkurovat dost těžko.
Ad to, že Steam je o DRM je zavádějící, ne-li přímo lež - Steam nabízí vlastní DRM a šíří hry se third party DRM.
Ad Windows vedle Androida vzrůstá další potenciální konkurence (v herní oblasti) - to zdejší diskutéři tvrdili třeba o konzoli Ouya. Ne každá potenciální konkurence se stane konkurencí skutečnou.
Ad všechny hlavní enginy (Unreal, CryEngine a Unity) mají své linuxové porty - souhlas, je to pokrok. Jenže to že engine podporuje nějakou platformu ještě neznamená, že pro ni vydavatel hru vydá. Koukněte se třeba na tu spoustu her, které nejsou k dispozici pro Mac, i když engine Mac podporuje.
Ne, po třiceti měsících to skutečně nemůžete zhodnotit, když SteamBoxy ještě nejsou v prodeji.
Steam DRM nabízí, ale nevynucuje, na uvedeném odkaze je vypovídající seznam her, které si přes Steam koupíte bez DRM. Hry tedy s third party DRM Steam výlučně nešíří - nelžete.
O Ouya jsem nemluvil, mám namysli tablety a Smartphony, sám mám (shodou náhod) Windowsphone a množství her na Androidu můžu androidářům leda závidět. Přítelkyně má teď mobil s Android 5.0 a byť se mi na WindowsPhone celkem líbí dlaždice, tak se s WP s Androidem nedá srovnávat - ta zkušenost je zkrátka jinde.
Už koncem roku 2013 společnost Valve rozdala tisíce kusů testovacích Steam Machines. Výsledek testování byl tak "optimistický", že uvedení do prodeje odložili na konec roku 2015.
Ad DRM nabízí, ale nevynucuje; nelžete - nejprve mi vložíte do úst něco co jsem neřekl, a pak prohlásíte že je to lež, a tedy lžu. Zajímavá. Co jsem ve skutečnosti napsal: [Steam] je distribuční systém s DRM. Což je prostý fakt.
Ad mám namysli tablety a Smartphony - já myslel že máte na mysli SteamOS, když jste v diskusi o SteamOS psal Windows vedle Androida vzrůstá další potenciální konkurence. Samozřejmě na casual hry jsou použitelné i telefony a tablety na ARMu.
Bylo to 300 strojů pro beta testery v prosinci 2013 a 2000 strojů pro účastníky Steam Dev Days v lednu 2014. V roce 2013 se release už asi fakt zvládnout nedal :). Bylo to plánované na půlku roku 2014, a po vyhodnocení feedbacku od testerů se ve Valve rozhodli odložit release až na konec roku 2015.
https://en.wikipedia.org/wiki/Steam_Machine_(hardware_platform)#History
Testovací Steam Machines rozdali a pokud vím, vyladili tím něktreré nedostatky. Nevidím důvod, proč uvedení do prodeje neodložit, pokud se ukáže, že produkt není připraven. Stále to nic nevypovídá o úspěchu či neúspěchu, akorát manipulujete.
Jenže vy manipulujete, píšete to tak, jakoby Steam byl apriori DRM, což je lež. Psal jste to jako argument, proč je Steam špatný. Nyní, když se ukázalo, že lžete, tak tvrdíte něco o vkládání do úst. Neslovíčkařte, DRM jste vytáhl v prvé řadě vy jako protiargument proti Steamu.
Je naprosto jedno jestli se jedná o casual. Z hlediska prodeje jsou mobilní hry dnes podstatná položka, která se neodehrává na WP.
http://fortune.com/2015/01/15/mobile-console-game-revenues-2015/
Steam DRM nevynucuje, to že spousta vydavatelství DRM chce a dokonce ho používá, jen ukazuje, že poptávka po DRM existuje nehledě na Steamu, to jestli hry budou závislé na Steam platformě je též kompletně na rozhodnutí tvůrců her. Existuje však spousta her, které jsou na Steamu kompletně DRM-free a jdou spustit i úplně bez Steamu. Asi magie...
Můžete to nějak rozvést? Když investujete do vývoje hry pár desítek milionů dolarů, tak snad pár kusů Maců není problém. Pokud vám na běžném Macu chybí výkon pro build server, tak není problém použít Mac Pro s 6-jádrovým Intel Xeon E5 (plus předpokládám funguje cross compiling).
Ale zato přidání platformy MacOS X znamená zaplatit licenci na engine i pro Mac, nutnost portovat spoustu kódu (není všechno jenom ten engine), a hlavně nutnost testovat na další platformě a podporovat ji. To všechno kvůli 3.22% uživatelů. A jak jsem psal, vydavatelé do toho často prostě nejdou.
Toto je trolizmus najhubsieho zrna. Ked sa niekomu inemu nez M$ nedari 30 mesiacov tak je to hned negativne a nevidi buducnost ale ked sa nedari M$ tak je to v poriadku ved a vidi svetlu buducnost.
Inak ja by som bol za to aby sa prispevky v tomto duchu, ktore ohovaraju konkurenciu a stazia sa dlhodobo presadit iba jednu firmu, jednoducho vymazaval. Je to otazka na redakciu ROOTa aby prispeivanie takychto trollov, ktory sa snazia znechutit konkurencnu technologiu a presadzuju iba tu jednu od jednej firmy, kontrolovala a hlavne regulovala. Mozte to tiez urobit na principe hlasovania a ked dostane povedzme 100 minusiek, tak sa vymaze aj s reakciami aby tu zbytocne nezavadzala.
reseni mazani neni obecne neni urcite spravne...
mozna by ale mohl prispevek dostavat priznak "troll" a bejt pak ve vychozim stavu zarolovan(teda az jestli nekdy rolovani vetvi bude ;)...
oboje je zneuzitelne, ale na rozdil od mazani, je to druhe vratnej proces a da se i v pripade chteni podivat co za kravinu to zas nekdo z Laelovcu vypustil ;)
No monopol nemal aspon nie monopol podla vasej definicie z minulosti.
Inak kde na to chodite, ze steam moze skoncit ako para nad hrncom? To vas ucia na marketingu? Preco potom neskonci napr taky google ved existuje bing? Zeby koli tomu, ze maju rozdielne techniky hladania, ine meno a su to uplne odlisne svety? Preco tu potom popisujete ako keby vzdy mala vyhrat a existovat iba jedna sluzba. Vobec nie je iste ci na windows store budu davat vyvojari svoje hry. Vsetko zalezi od M$ ake podmienky nastavi a kedze aj on bude chciet zarobit (lebo to nerobi pre pekne oci) tak to bude suboj poplatkov. Naproti tomu sa valve snazi dostat medzi konzole co je trh ktory je uz velmi staticky a rozvirenie vody moze pomoct (vid prekvapenie od nintendo wii). M$ moze prave stratit tym, ze bude na trhu viac hracov. Valve strati malo v pripade neuspechu, lebo on konzole vyrabat nebude.
Pokial viem steamOS je stale len beta a bude vydany az s konzolami ale inak kludne mozte dalej porovnavat neporovnatelne.
"Slevové akce na hry, které jedou i na Linuxu, mají zřejmě povzbudit vývojáře k vývoji pro Linux." Tak to je logicka uvaha mesiaca. Uplne sa nemozem prestat smiat, pomooooooc
Steam není pára nad hrncem, ale cenová politika MS nehraje Valvu do karet.
SteamOS měl vyjít v době Windows 8, resp před X-Boxem One, to by byla zajímavá alternativa, hlavně pro pařany!
Jediné, co ještě může pomoci, je vydání SteamBoxů na předvánoční trh. Jestli to jejich pověstný Valve Time zvládne, může jít podíl rapidně nahoru. Ovšem cena nesmí být přepálená...
Mno, zatim moc konkurovat asi nemuze, ale to jeste nevysla Steam Machine....
Na druhou stranu, klidne to lze zargumentovat i naopak:
Microsoftu a Windows zacina tect povazlive do bot: ruzna mesta a casti statnich sprav prechazi na opensource reseni, Valve pripravuje Linuxovou herni konzoli, vsude je Android... a tak i MS uz naportoval a nabizi svoje online sluzby na Androidu, i Office365. A nejvetsi a nejlepsi Windows 10 uz dava rovnou "zdarma", aby nahodou nekoho nenapadlo nainstalovat na svuj stroj neco jineho.
Krom toho, v hernim prumyslu doslo behem poslednich par let k urcite revoluci, a i herni prumysl, byvala to basta Microsoftu (chcete hrat? => potrebujete Windows) uz davno neplati...
...tak uvidime, jaxe to cele vyvrbi dal :)
Já v tom vidim znamení, že Valve si záměrně v době kdy vyvrcholilo šílenství kolem Windows 10 udělalo připomínací reklamu. Dost logický krok - všem uživatelům na Steamu tak snadno přopomenuli, že i oni mají pořád svůj OS a ukázali co na něm už běží.
Jinak to vypadá, že hry pro Linux a Mac se prodávají minimálně dostatečně dobře na to, aby se uživili společnosti jako je Aspyr Media, Feral Interactive a Virtual Programming, které ty hry převážně portují. Žádných stížností jsem si nevšiml (často se zapojují do diskuzí na redditu) naopak to vypadá, že mají práce víc než dost http://www.reddit.com/r/linux_gaming/comments/3f21ct/ferals_403_forbidden_list/
Dobrý den všem,
moc jsem se pobavil při vyjadřování vašich názorů, převážně hnedle toho prvního :-D Ale (nečetl jsem úplně vše) trochu zapomínáte na to, že hlavním účelem těchto akcí na Linux/SteamOS hry je právě ta skutečnost že vychází nový hardware od Steamu které propojují váš počítač a TELEVIZOR ve vašem obývacím pokoji, který pojede právě na vlastním SteamOS.
Tím chci jen říct, že veškerá komunikace na téma jestli Steam krachuje nebo že Microsoft Store, či co to je, "rozdrtí" Steam je tam irelevantní jako to, jaké je dnes počasí.
Vesměs bych rád poukázal na to že Steam se rozhodl expandovat a útočí na běžné "obývákové" konzole s vlastním OS na bázi Linux a to nutí Steam a jejich partnery transformovat spousty dalších her právě do Linuxu a já osobně jsem z toho nadšený. Jestliže se stane to, že všechny hry (nebo alespoň většina) co jsou na Steamu budou Linuxový, tak Windle letí z okna a instaluji Linuxy. Windows mám jen proto abych si zahrál hry které na Linuxy běžně nejsou.
Takže, díky Steame (Valve) že jsi vytvořil OS na bázi Linuxu a fandím aby jsi položil Microsoft na lopatky :-D
Tak to je dobrá zpráva. Po Take Two druhá větší fima. Jen houšť a větší kapky.
Jo poslední dobou to je každou chvíli, že nějaká společnost vydá nějakou hru v rozbytém stavu. Snad se to po posledních shit stromech zlepší a společnosti raději hru odloží než aby ryskovali špatnou publicitu.
U velkych studii je to opravdu ostudne, u malych indie to clovek tak nejak jeste pochopi, ikdyz nerad... penize dojdou a neni kudy, hra musi ven. Je to treba pripad War for the Overworld (aka Dungeon Keeper 3), nastesti soucasny stav po hromade updatu a patchu je pry uz nesrovnatelne lepsi a vetsina recenzi uz otocila. To same se myslim stalo novemu Carmaggedonu, hru vytlacili ven, ikdyz si kazdy rikal, ze to je brzo, ale tam to bohuzel zatim zadny happyend nema a hra prakticky uz 2 mesice od vydani porad stejnej bordel.
kupil som si prave Metro 2033 za 3.99 dalsi pekny kusok som zvedavy ako to pojde.
STEAM mam az od kedy sa objavil pre Linux (od BETA verzie) a vlastnim 51 hier a par ludi v okoli je na tom podobne, takze na mne valve rozhodne zarobilo.
Ale inac moc neverim v uspech steam machine urcitych zakaznikov to ziska ale chyba tomu jasna vyhoda proti konkurencii.
Zrovna tahle cílová skupina si koupí spíš Xbox One nebo PS4, který dostane za nižší pořizovací cenu, a k tomu má nabídku stovek áčkových her. Navíc vzhledem k tomu, že Steam Machines jsou jen PC s nálepkou Valve, tak to s tou optimalizací asi nebude nic moc. Nakonec se podívejte na dnešní optimalizace her na Steamu: poprvé spustíte, a pak nastavujete a nastavujete. Na konzolích je fixní HW, pro který se optimalizuje výrazně lépe.
myslis lulanku ty vsechny 3 hry, ktery na ty konzole zatim vysly? Myslis ty uzasny "filmovy" zazitky v 480p a 30 FPS?
Kazdy, i zcela lowend PC zvladne to co konzole s prstem v nose i zcela bez optimalizace.
Pokud bude konzole od valve zcela kompatabilni s PC, tak se jak tvuj M$ tak sony muzou jit do par let po vydani zahrabat, protoze ti miliony games nikdy nevyrobej.
Hm, dorazil pan expert. "Všechny 3 hry"? Je jich 531, dalších 527 je ohlášených. O hrách pro tyhle konzole, které by běžely jen na 480p, opravdu nevím.
Ad Pokud bude konzole od valve zcela kompatabilni s PC, tak se jak tvuj M$ tak sony muzou jit do par let po vydani zahrabat, protoze ti miliony games nikdy nevyrobej - na prvním místě většina áčkových titulů na SteamOS vůbec neběží. Na druhém místě pokud Steam Machine bude běžné PC s koupenou nálepkou Valve, tak bude mít úplně stejné problémy, jako běžné PC s Linuxem. Problémy s drivery, s jejich aktualizacemi, se stavem po aktualizaci systému atd.
nesmysl, mluvite o jine cilove skupine... jedna chce neco na hry a je jim jedno ze to bude smejdska konzole(o tom mluvite), druha chce pripravene PC na hry a nechteji nic kolem toho resit(o tom mluvim ja)...
omptimalizace her bude pro technologie v SteamOS(+=GNU/Linux), optimalizace SteamOS bude na konkretni SteamMachines...
nebude problem aby pri prvnim pusteni hry jiz mela pripravenej vhodnej vychozi profil pro ten konkretni SteamMachine...
ono i vy preci musite pochopit ze optimalizovat pro tisice neznamejch kombinaci PC HW neni to same jako pro jednotky (az desitky) znameho peclive vybraneho HW v SteamMachines...
Jak se ty cílové skupiny liší? Proč jedni chtějí něco na hry o co se nemusejí starat, a druzí vyžadují něco na hry o co se nemusejí starat a musí to být zrovna PC se SteamOS od Valve?
Ad omptimalizace her bude pro technologie v SteamOS(+=GNU/Linux), optimalizace SteamOS bude na konkretni SteamMachines; pri prvnim pusteni hry jiz mela pripravenej vhodnej vychozi profil pro ten konkretni SteamMachine - Steam Machines může podle všeho stavět prakticky jakýkoliv výrobce, který si koupí logo. Už v úvodní várce (je vidět ve Steam klientu) jsou stroje za $449 i $4999.99, podle Valve se počítá i se stroji postavenými na AMD. Zapomeňte na jakoukoliv unifikaci HW, která by umožnila optimalizaci jako na konzolích.
Navíc jde pořád o běžný Linux, a dá se tedy počítat se všemi jeho neduhy. Včetně nekvalitních driverů, změny výkonu grafických aplikací po aktualizaci driveru, a při troše smůly po aktualizaci prostě něco přestane fungovat (kterému uživateli Linuxu se to ještě nestalo?). Prostě to není "bezúdržbová" konzole, ale očesané běžné distro Linuxu, se všemi svými problémy, a s předinstalovaným Steam klientem. A největší "výhodou" je samozřejmě to, že veliká spousta her ze Steamu - včetně těch nejprodávanějších - na Steam Machine vůbec neběží.
Jasne, ty kvalitni drivery pro widle ktery padak 10x denne, jako trebas minimalne 10 poslednich verzi od Nvidie, samo s "certifikaci kvality" od ...M$. Ty kvalitni drivery pro tiskarny, ktery generujou z 1MB PDF 10GB na tiskarnu ...
A specielne ty bezudrzbovy konzole, ktery se prehrejvaj, cas od casu jich po nejaky aktualizaci par desitek tisich chcipne ...
v cem se lisi?
- na PC HW bezi PC Hra, na konzoli pouze hra ve verzi pro tu konkretni konzoli...
- PC HW muze slouzit i jako regulerni desktop a konzole leda tak hooodne oklestene...
bezny Linux neni Linux distro ladene pro hry, ale je to Linux distro ladene pro hry, tedy smerovano na ovladace...
ahaa, oni windows po aktualizaci jeste nikdy neprestali fungovat ze :-D
Linux je hodne siroky pojem este sa mi nestalo aby RHEL, Debian, openSUSE prestalo pracovat po aktualizacii. ( Ubuntu to je ina, Arch tam clovek casto nieco riesil)
Widle nepouzivam davno ale na najroznejsie problemi po update si pamatam hodne dobre a hladanie, ktory update treba dat prec.
Rozhodně dobrý krok. Stejně jako jsou lidi, kteří potřebují počítač jen pro Internet => Chrome OS (Linux), jsou lidi, kteří potřebují počítač jen na hraní => SteamOS. Obojí je výborné, protože máme Linux rádi, ale nemáme rádi nekvalitní aplikace co jsou okolo - a tohle snad přiměje firmy více vyvíjet i pro Linux. Blýská se na lepší časy!
Linuxáci co jsou linuxáky proto, aby se za každou cenu odlišili, žně mít nebudou, ale kdo je na takové zvědavý...