Ja se tady nekdy bavim. Kdyz je rec o pocitacich, tak se tady malem kamenuji uzivatele, co nemaj 90mistne heslo, za sha512 misto bcryptu se tu upaluje, kazda nejmensi chyba v implementaci je duvodem k bolestive poprave, SMS autorizace stokorunove platby je heretismus, kazdej je tu papezstejsi nez papez.
A pak, pod clankem o uniku dat (sic!) je pozadavek, ktery je opravdu v jakekoli ITSEC metodice z poslednich 25 let (jako zpracovavame minimum udaju nutnych pro danou funkci etc.) oznacovan privlastky jako ukricena mensina, prakticky nikomu nevadi, ze vyrobce shromazduje geolokacni data apod.
No dava tohle smysl?
A jak moc vy rozumite autum - v tom smyslu abyste dokazal posoudit, ktera telemetricka data dava smysl sbirat a ktere ne? Zrovna auta v te mechanicke jsou typicky priklad tech takzvanych "fachmanu", co kdyz zacne byt nejaky problem, tak zacnou krcit rameny a chaoticky menit soucastky systemem "snad je to timhle". Klasickou metodou pokus - omyl, zadna data... jen dojmy. A rozhodne se nebavime o smudlech z nejakeho garaz-servisu, stejne to funguje i v autorizovanych servisech ruznych vyrobcu.
Geolokacni data i na diagnostiku mohou davat smysl - ono neprekvapive motor v aute se jinak chova pri jizde do kopce a jinak pri jizde z kopce, takze dava smysl i geolokacni data zkorelovat s daty o chovani motoru, pokyny ridice atd. To, ze "tradicni" servisy s timhle moc pracovat neumi, protoze holt ten borec s pucvoli v ruce s timhle nedokaze pracovat je vec jina.
Takze stylem vasi otazky - podle vas dava vetsi smysl zazity "tradicni" system, kdy ten typek z s pucvoli v pazourach metodou pokus-omyl meni komponenty v motoru, protoze si mysli, zeby to mohlo byt snad timhle? :-)
"Geolokacni data i na diagnostiku mohou davat smysl"
S tím souhlasím, co mi vadí je, že to nekončí u zlepšení jízdních vlastností. Když už ta data mají, proč by je neprodali? Ze zákazníka tak zase stává zboží. A když už ta data mají a umějí se na dálku připojit k autu, tak by to měli mít lépe zabezpečené. Jestliže ani to nedokážou (a chápu, že to není jednoduché), tak je lepší být offline. Svět se nezboří.
"A jak moc vy rozumite autum"
Dost na to abych vedel zcela 100% ze sbirat lokalizacni data je zcela mimo jakoukoli diagnostiku, vcetne toho ze uplne stejne mimo je sbirat jakakoli data po siti. Chyby si stahnou zcela offline v servisu, a automobilka se servisama stejne nijak nekomunikuje. A to zadna.
V servisech si pak s autama nevedi rady prave a predevsim proto, ze to auto co ho nejde nastarovat je zcela vporadku, nikde mu nic nechybi, ale dbilni SW a nejaka nehorazna kktina v nem nastartovani brani.A presne to pak vede k postupu "tak zkusime vymenit treba tohle" ...
Mimochodem, chtel bych videt jak nekdo vyhodnocuje jestli auto jelo z kopce nebo do kopce ... lol ... zjevne si auto videl tak maximalne stat na ulici.
Ano, maximalne se omezi na to, ze stahnou chyby... protoze on se nikdo o nic vic nesnazi, vsem soucasny status quo defacto vyhovuje. Aneb i pro servis je vyhodnejsi z vas tahat prachy za tu metodu pokus-omyl, tak proc by se zajimal o data, ktera jsou nekde u vyrobce. Dost casto ani poradne neumi pracovat s diagnostikou, potazmo vubec s pocitace... a je to videt uz na tom, kdyz ten servisni fachman ma zadat zakazku do pocitace/tabletu :-) Ze by treba v ramci tech (samozrejme uctovanych) "zkusebnich jizd" si na OBD pripojili diagnostiku a sbirali nejaka data za jizdy... to je uz "moc prace", ze? ;-) I na to "stazeni" diagnostiky si napisou hodinu prace, i kdyz samotne precteni DTC je otazka par minut - a to i s pripojenim toho kabelu.
Ad jizda do kopce/z kopce... z cehopak vam asi tak treba i na mapy.cz vygeneruji vyskovy profil? :-) No promluvil z vas typicky autoservisak s pucvoli v pazourach... protoze netusite, ze z posbiranych GPS souradnico projete trase (a dalsich dat) ten vyskovy profil sestavite obdobne.
Muzete se prosim uklidnit a prestat blabolit z cesty podobne urazlivym tonem?
1. Sbirani geolokacnich dat je velmi zavazny zasah do soukromi.
2. Je uplne ukradene, co si o tom myslite Vy. Uplne stejne je ukradene, co si o tom mysli skutecny expert (coz Vy taky nejste, jenom tu placate). Protoze tahle otazka se tyka minimalne 2 oboru (technicky pohled vs LZPS zarucene pravo na soukromi).
Podle podobne logiky bychom mohli chodit cely zivot ve sveraci kazajce v calounene mistnosti, protoze expert na zdravi dosel k tomu, ze jen tak je zarucene, ze si clovek neublizi, a ze tomu ti lidi nerozumi, jak je to potrebne...
3. Pro jakykoli zasah do necich prav je treba to patricne zduvodnit, proc je podobny zasah potrebny, a proc tehoz nelze dosahnout jinymi, mene invazivnimi prostredky. Pokud prosazujete/obhajujete novy system, je dukazni brime na Vas.
Muzete hodnoverne (odkazem na recenzovanou studii) prokazat, ze uvedeny plosny sber dat prokazatelne vede k vyssi uspesnosti oprav v autorizovanych servisech prislusne znacky? Pokud ne, tam se nemame dal o cem bavit.
Mate-li pocit, ze automobilky porusuji zakon, nic vam nebrani je hnat k soudu :-) Blabolite tu z cesty sam, sber dat je odsouhlasen uzivatelem. A pokud je nekdo nesvepravny do te miry, ze slabomyslne odklikne veci, kterym nerozumi, at jde vratit obcanku.
Zrovnatak muzeme napsat, ze je fuk, co si myslite vy. Placate tu o pravech, ale pravo nestoji na dojmech. Vyklad prava prislusi soudu a ne vam tady, zeano... ;-) Dejte vedet, az tu zalobu podate - kdyz tu teda mate plna usta toho, jak se porusuje LZPS.