Ono to neni zas az tak 100%tní přirovnáni.
1) Licence OS + Vývojové prostředí / kompilátor atd...
2) stabilita a možnosti OS. Ať si říká kdo chce co chce, ale léta praxe mě přesvědčili o kvalitách Linuxu i Windows... výsledek je takový že na Windows pracuji jen z nutnosti
3) síla zvyku - když si uživatel (programátor) na něco zvykne (teď mluvím o prostředí), tak ho naučit něco jiného a nového a jinak není zrovna triviální záležitost .. opravdu není
4) nejde jen o to.. vytvářet aplikace pro Win na Lin.. ale i o to, aby šli aplikace pustit i na te druhé platformě... ono tvorba multiplatformních systému dnes není vůbec nic nového pod sluncem
1) Licence OS + Vývojové prostředí - obojí mám zdarma od fakulty :-) Kdo takové štěstí nemá, ať si koupí PC s OEM OS a pokud chce programovat, tak ať píše v Javě nebo ať se nebojí investovat.
2) Stabilita? Nesmíte pracovat s Windows 98! Já osobně mám negativní zkušenosti, co se stability týče, spíše s Linuxem (Debian, Ubuntu, OpenSUSE, Mandriva,...). Windows XP mi nespadly ani jednou za 6 let používání (ani jednou jsem neviděl BSOD, ze kterého si linuxáci neustále dělají srandu) a co se Visty týče, tam jsem spokojen na 300%. Počítač běží cca 12-16 hodin denně, klidně zvládne 3 dny v kuse rederovat video. O možnostech systému se ani nebudu zmiňovat.
3) Programátor musí řešit stále nové problémy, tudíž musí být přizpůsobivý. Musí se umět adaptovat na nové podmínky, učit se nové věci. Jasně, že zvyk je železná košile, ale pokud bychom se tohodle drželi, tak jsme stále v Command Line (pro vás: v Bashi :-) ).
4) Podle mě, pokud nebyla aplikace od začátku vyvíjena jako multiplatformní, tak nikdy na jiném OS nepoběží tak, jako na tom, pro který byla původně určena. Mono může být sebelepší, ale kvalit .NET nedosáhne. Kdo chce multiplatformní systém, ať sáhne po Javě. Vím, že by to asi chtělo víc možností, ale pochybuji, že by MS kdy uvonil .NET pro Linux (navíc by jste si určitě chtěli vydupat, aby uveřejnili zdrojové kódy ... to už můžet chtít, aby se zeměkoule točila obráceně :-) ).
No a nebo taky je to celý daný tím, že programátoři (zejména ti co programují ve Windows :-)) jsou líná chamraď, která by všechno chtěla jenom naklikat. Většina z nich si pohoní nad nějakým šíleným UI, ale málokdo programuje víc než nějaký podělaný databáze ("hrabičky na prachy"). Učit se cokoliv novýho (nebo nedej bože něco novýho pochopit, eh ! :-)) je pro ně nepřekonatelná bariéra. A převeliký Bill je v tom jenom podporuje (přístup nic nemusíš vědět jak to funguje :-) Kam tohle spěje ? Programy jsou větší, pomalejší, je potřeba rychlejších počítačů a výsledný efekt je STEJNÝ. Ble.
No to jsi trochu mimo ale ne ? Doba kdy kazdy programator vedel o svem didaktiku gama, atari 800, amize 500 naprosto vsechno a zvladl je vyuzit na 120% uz davno minula . Dneska je vyvoj novych technologii tak rychly , ze jeden clovek absolutne nemuze vedet o systemu vsechno na nejak vysoke urovni . Uz jen problematika grafickych karet , zvukovych , databazi . Hm ukaz mi toho guru, ktery vidi do hloubky ? A kdyz vidi tak jenom jeden kratky okamzik nez se objevi technologie nova .
Mozna si programator nebo pojidac kolacu :) , ale rozhodne ne manazer , protoze ten potrebuje efektivitu prace na ukor efektivity kodu . Pri dnesnim vykonu PC to neni problem kdysi kdyz bezela Motorola 68000 na 1Mhz to problem byl . Holt tak to je .
Naklikat? Jediná věc, co se dá naklikat je GUI a maximálně nějaké jednoduché akce, ale to se přenechává "specialistům". Windowsí programátoři musej psát kód stejně jako ti Linuxoví. (Jinak já si třeba GUI v Javě píšu, nenaklikávám :-) ). Co se toho učení nových věcí týče, tak jsi asi nečetl pozorně. Programátor (ať pracuje na jakékoliv platformě) se MUSÍ učit nové věci, jinak nemá šanci si udržet místo.
A jinak souhlasím s chunkym. Nikdo nerozumí všemu. A i kdyby. K čemu mi je, že vim, proč mi PSPad zobrazuje znaky právě tak, jak je zobrazuje? Hm?
Btw: Trochu jsi zaspal, Bill už do toho moc nemluví ;-)
To je prece uplne jasny. Vyvoj GUI aplikaci v C# je mnohem rychlejsi nez v C/C++.
Za monem stoji ti sami lide, kteri zacali psat gnome. Tehdy se jim zdalo,
ze nemuzou pouzit C++, protoze by to bylo prilis pomale a dneska prechazeji na C#. Predstavte si, ze pisete nejake GUI klikatko a nemusite resit memory leaky a race conditions.
Jeste pripojim odkaz na jednu moji oblibenou gnome bugu. http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=334798
Jedno vlakno prepise druhemu kus fronty zprav a to po nejake dobe zpusobi SEGFALT.
Tahle chyba je mnohem starsi prvni reporty se objevily v pulce roku 2005,
a opravit se ji podarilo az tenhle mesic. Cca po dvou letech. Takovehle tezko odhalitelne
chyby ve velkych programech porad pribyvaji(treba v mozille). Snaha ximianu je velice
rozumna, proste prejdou na prostredi, ktere jim neumozni, aby takovehle chyby vubec vznikaly.